Aerox onsteking kapot

leonaerox

Member
Hoi forumleden, vandaag sloeg mijn blok ineens vast door een vliegwiel die uit elkaar is geknald.. zodoende is mijn ontsteking kapot.

Mijn setup
Roze top met losse binnenkop
21mm dellorto
Malossi fly (binnenkort polini 3G)
Malossi multivar
V snaar malossi
Vl12 membraan
Yasuni c21 en ja deze is te hoogtoerig maar heb niks anders.

Nu was mijn vraag is, wat moet ik nemen? Een gewone? Ik dacht aan misschien een HPI?

Alles is nog onafgesteld
Alvast bedankt!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Heb zelf ook bijna precies zon setup... denk eraan dat het wel een straat scooter moet blijven. En anders blijf je ook maar accu’s switchen omdat hij met die hpi zichzelf niet oplaadt, je hebt dan ook geen licht etc.. je hebt wel een stuk meer performance maar heb het voor die 300 piek wat een goeie hpi mag kosten nooit overwogen
 
Ik heb daar geen foto van, het vliegwiel mist een stuk..
En ja de hpi komt morgen, maar licht maakt niet uit aangezien ik alleen overdag rijd en ik voor dagelijks een andere brommer heb.

Is er geen lichtspoel te koop voor een hpi??
 
Ook overdag is het verstandig om je licht aan te hebben op je scooter, gezien de zichtbaarheid. Vooral als je de scooter flink hebt opgevoerd en de andere weggebruikers niet verwachten dat je zo snel bij hen bent!

En waarom zou je zo'n peperdure ontsteking plaatsen als je niet van plan bent je scooter onwijs op te voeren?

Verder is bij bepaalde weersomstandigheden licht gewoon verplicht ook overdag!

De nadelen van dit soort ontstekingen zijn groter dan de voordelen, is mijn mening.
 
Nou, omdat ik er eigenlijk alleen mee op polderweggetjes oid rijd. Maar ik ben van plan een lichtspoel erop te monteren en daar mijn accu mee op te laden. Want ja tis idd gevaarlijk zonder licht
 
Back
Top