Online winkels + ervaringen

Status
Not open for further replies.

Tinus_070

Haagse Koning*
Krom?
Dat is zo krom dat het inmiddels afgebroken is. :+

Ik had ook echt helemaal uit me panty gesprongen als ik nog eens 8 euro meer moest betalen terwijl je het nog duidelijk hebt gemeld.

Martyn_

Well-Known Member
Krom?
Dat is zo krom dat het inmiddels afgebroken is. :+

Ik had ook echt helemaal uit me panty gesprongen als ik nog eens 8 euro meer moest betalen terwijl je het nog duidelijk hebt gemeld.

Als jij iets bestelt met vooruit betalen, staat dit ook op de factuur. Daarom is het krom raar of panty hoe je het wil noemen

melf #50

Well-Known Member
is dat afzeiken? ;) bedoelde er maar mee dat hij 3weken moest wachten op zoon achterlicht? en dan nog eens verkeerde dingen opsturen. :+ sry dude maar dat vind ik niet echt top service ook al doen ze vriendelijk (wat altijd de beste optie is zowel als koper en verkoper) vind ik dat ze wel wat netter mogen werken. trouwens als een shop mij wil betalen voor scooterparts af te zeiken mogen ze altijd PM sturen lol :+ wil zoon shop gerust een nieuwe kans geven als ze veel onderdelen is een keer op voorraad hebben (en het ook aangeven op hun site als ze het niet hebben) maar dan moeten ze dat ook een keer doen.

dit is de normale gang van zaken @ scootparts ....

iets op niet op voorraad hebben kun je mensen niet afrekenen , maar wel dat ze constant de verkeerde troep op sturen ...

en dan ook nog niet hun eigen fout herkennen en de verzenkjosten voor het retourneren niet terug betalen.. (tot een paar keer aan toe)

maar als het je niet bevalt , bestel er dan gewoon niet weer...

van mij part besteld er niemand meer bij Scootparts...

en betaald krijgen om scootparts af te zeiken? dat doe ik gratis nog wel ;)

Spambots kopieren tegenwoordig ook random posts, en hebben de spam dan in hun signature staan. Zo lijkt het net of ze gewoon een normale member zijn. Heb de betreffende posts + reacties verwijderd :)

Tinus_070

Haagse Koning*
iets niet op voorraad hebben kun je mensen niet afrekenen

Als je kijkt naar het systeem van Easyparts (en nog andere shops), daar staat duidelijk bij of het nog op voorraad is.

Dus ik persoonlijk reken het een shop wel aan als iets niet op voorraad is, tenzij ze het netjes melden.

Martyn_

Well-Known Member
Ik ben wel ook 1 maand bezig met me eigen winkel en webshop maar je kan onmogelijk alles op voorraadt hebben, en als je iets niet op voorraadt heb, kan het alsnog binnen 3/4 dagen bij de klant zijn. Voor velen is 3/4 dagen teveel maar dat is een doorsnee termijn.

Dennis M

SBO 199#
Tegenwoordig werkt het allemaal anders, bijna geen enkele webshop zonder winkel heeft een grote voorraad.

Er zijn gewoon te veel onderdelen die je op voorraad moet houden zoals Martijn ook al zegt, verder hebben de meeste scooter webshop's zoals ons een beperkte vooraad. Wij hebben alleen de goedlopende onderdelen op voorraad liggen.

Dit komt natuurlijk ook omdat webshop's vaak geen winkel pand hebben en dus eigenlijk niks zo verkopen en via internet worden toch vaak de zelfde onderdelen gekocht.

Plus dat de groothandels ook steeds flexibeler worden, zo heb ik met mijn eigen leveranciers een 24 uurs levering. Waardoor als ik het niet op voorraad heb de volgende dag eigenlijk nog op de post kan doen en de bestelling altijd binnen 2 dagen door TNT post word aangeboden.

Martyn_

Well-Known Member
Alleen feiten, alleen ligt het er natuurlijk weer aan wat je er naast nog doet. Ik heb circa 125m2 opslag met stellingen, maar geen showroom. Maar ik ben pas 4 weken begonnen,

Mischien kunnen jullie je mening geven over de kleuren instellingen, banner wordt nog aan gewerkt. www.scootershoppen.nl

491GT

Well-Known Member
ziet er toch al professioneel uit. alleen de letters bovenaan je site zou ik veranderen (hoe noemt zoiets nu weer een banner zeker?) trouwens al bestellingen gehad? edit, lol staat er gewoon :+

Last edited:
Logo idd, en een streven zou zijn allemaal eigen product foto's of in elk geval met blanco of eenzelfde achtergrond kleur, maar ik begrijp dat dat een erg tijdrovende klus is.. is ook geen prioriteit, Logo wel, lettertype.

Product image (Engels), Artikel (Nederlands), Price (Engels). Ofwel, talen lopen her en der nog door elkaar heen. En het feit dat achter Winkelwagentje (rechts) de tekst "lees meer" staat is een beetje apart, meestal staan er daar de eerste paar items opgesomd en dan onderaan dat lijstje van de eerste 5 items uit het winkelwagentje iets van "Volledige inhoud bekijken" oid. Of de tekst Winkelwagentje klikbaar, met niks erachter (alleen de producten die erin zitten eronder)

Last edited:

Martyn_

Well-Known Member
ziet er toch al professioneel uit. alleen de letters bovenaan je site zou ik veranderen (hoe noemt zoiets nu weer een banner zeker?) trouwens al bestellingen gehad?

47 4 via de webshop, maar webshop bestaat pas een weekje. Merendeel verkoop ik aan de deur tot nog toe. En zoals ik zei de banner/logo wordt aan gewerkt:)

@lodewijk, thnx voor de tips. Alleen om nou alles van andere shops na te apen heb ik ook weinig plezier aan snap je. Product foto's vind ik wel prima zo, lekker clean en goed zichtbaar wat je koopt.

Vinden jullie Ideal ook een musthave?

Aidix

Well-Known Member
Ik vind ideal geen musthave, het kost je toch snel 1 euro per bestelling plus je kosten voor het certificaat en inbouw. Als mensen te lui zijn (of te dom, die heb je ook) om het in hun eigen e-banking over te maken dan is dat maar jammer, ik denk niet dat je het eruit haalt zelfs al loop je af en toe een bestellingkje mis.

Dennis M

SBO 199#
Ik vind ideal geen musthave, het kost je toch snel 1 euro per bestelling plus je kosten voor het certificaat en inbouw. Als mensen te lui zijn (of te dom, die heb je ook) om het in hun eigen e-banking over te maken dan is dat maar jammer, ik denk niet dat je het eruit haalt zelfs al loop je af en toe een bestellingkje mis.

Zoals Aidix al zegt, Ideal kost alleen maar tijd en geld.
Wij hebben het sinds een tijd erop zitten, maar krijgen nauwelijks bestellingen binnen via ideal.

De meeste klanten kiezen toch voor bankoverschrijving.

Mafs

Well-Known Member
Betaal eigenlijk altijd met ideal, hoef ik zelf al die gegevens niet in te voeren. Super handig :)
Maar als de ene site goedkoper is, ook met verzendkosten, wil ik best wat typen hoor.

Ja, ik ben zo eentje die meerdere sites afgaat en vergelijkt voordat ie iets besteld ^^

Tinus_070

Haagse Koning*
Of Rembours, wat veel shops niet hebben.

Vind verder de shop van Martyn op het eerste gezicht wel iets hebben van Euroscooters. (positieve zin)
En ik ben benieuwd naar de 'combo deals'. :D

Mafs: ik ook hoor, scheelt je toch een hoop euro's. :)

Martyn_

Well-Known Member
Of Rembours, wat veel shops niet hebben.

Vind verder de shop van Martyn op het eerste gezicht wel iets hebben van Euroscooters. (positieve zin)
En ik ben benieuwd naar de 'combo deals'. :D

Mafs: ik ook hoor, scheelt je toch een hoop euro's. :)

Dat is ook heel erg begrijpelijk, ik kan het zo importeren alleen ik begin zelf ook niet aan rembours, 1 je krijgt er een hoop extra werk van, 2 als je iets niet voorradig heb, wil je geen risico nemen dat je het zelf moet bestellen en bij de deur afgewezen krijg(zoals een 80cc derbi cillinder) die doorgaans weinig verkopen en dan zit je daar weer mee.

De combo deals zal gewoon eenvoudig zijn, een paar leuke setjes voor minder niet echt bijzonder.;)

Aidix

Well-Known Member
Ook als je het wel voorraadig hebt moet je er niet aan willen beginnen (rembours) want
-je bent de verzendkosten altijd kwijt
-het zijn vooral die flapdrollen met een grote kans op niet betalen die het met rembours bestellen. 'zoals de waard is vertrouwt hij zijn ehh leveranciers.

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this