Ongeluk ZUIGT!!!

RemCOW

Crazy
Hej...

sjah, hier mijn ervaring van mijn eerste (oerdomme) ongeluk terwijl ik net 2300 op de teller heb ...

Maandag rij ik gezellig naar huis rond een uurtje of 21:15, van mijn vriendin vandaan.
Ronde 20 over kom ik weer es op de bekende lange, rustige weg (een ruilverkavelingsweg), die
ik al 2000x heb gereden. Sjah, school was weer begonnen, en had tering slecht geslapen.
Half gapend en slapend rij ik rustig op de weg terug naar huis. Enuh jah, ik weet niet precies,
maar toen kwam er een mini bocht en ik zat niet helemaal op te letten en rij zo recht op de
berm af....en ik rij erin met 70 km/u op mijn teller. Scooter in de berm, ik word keihard
op het afvalt gesmeten. Ik scheld 10seconden lang en gooi mijn tas van mijn rug, mijn jas en
doe mijn helm af en ik kijk hoe ut is. Handen bloeden als een rund, zie dat mijn jas open is.
Ff kijken of mijn scooter het doet, loopt nog wel.. Snel naar huis bellen, was behoorlijk wee
en had het gevoel dat ik ieder moment zou flauw vallen. Me moeder zou zsm komen... Na een paar
minuten was ik al weer wat beter en zet mijn scooter rechtop en op de weg.. Was inmiddels
afgeslagen en probeer em te starten..werkt..mooizo, kheb licht.. ff kijken of ik wat dingen zie
los hangen.. niets... Na 10min is mijn moeder er eindelijk met mijn broertke... sjah,,.. scoot
past niet in de KA en moet dus terug rijden... Nouja dat lukt wel dacht ik. Rij weg en zie
direct dat mijn stuur zo scheef als wat sta, voor de rest werkt alles wel. Linker elleboog
doet alleen verrekte zeer
frown.gif
..
Nouja, thuis gekomen wonden behandelt enzo.. Scooter had ALLEEN scheef stuur (net zoals met
de fiets jah).. wat heb ik?? Dinsdag naar dokter en ziekenhuis geweest..
Beide handpalmen voor de helft open, linker knie (boven en onder knieschijf) vrij diep open,
rechter elleboog 2 grote schaafwonden, boven heup een diepe wond en mijn linker arm gebroken.
(scheurtje in onder&boven arm)...
Tsjah.. AUUUUTS.. zo zie je maar dat je wel goed moet opletten
frown.gif

Na 1-2 kan het gips er af en hopelijk zijn mijn wonden dan ook een stuk minder.. Maar ik
kan het niemand aanraden, doet allemaal verrekte zeer !!
frown.gif
frown.gif


Anderen ervaringen met ongelukken??

Greetz RemCOW
 
Advertisement - register to remove this

Ik leef met je mee...

Ikzelf heb al 3 ongevallen achter de rug.
1ste: (2/97)
Zit ik rustig te rijden op het fietspad aan zo'n 20kmph naast een vriend op z'n fiets. En plots draait een auto de baan over, maar haalt het niet en rijdt recht op me.
Gevolg: ik omgevallen, been gekneld tussen m'n brommer en de auto.
De chauffeur probeerde nog te vluchten, maar gelukkig konden omstaanders zijn sleutels afpakken.
Schade: gaatje in m'n been net boven de enkel (deed verrekt veel pijn), nog wat schaafwonden en voor zo'n 2000piek schade aan brommer!
Blijkt nadien dat die kerel dronken en stoned was en zonder verzekering reed en werkloos was, tja ik kon dus fluiten naar m'n geld.
Effe een nieuwe scoot gekocht (Yamaha BW's Bump)

2de: (10/97)
Ik kom terug van school en net voor ik m'n straat wil inrijden (afslaan naar links op een kruispuntje met voorrang van rechts), ik dus richtingaanwijzertje aan, vertragen, kijken of niemand van rechts komt enzo...
en net als ik indraai beslist een kutwijf in haar Benz dat ze me moet inhalen, VLAM!
Schade: lichte hersenschudding en wat schaafwonden. Scooter voor 2500piek. Ik heb hier ook nog geen cent van gezien, want dat wijf beweert dat ik zomaar voor haar neus ben ingsdraaid, zonder richtingaanwijzer enz.
Proces is nog steeds aan de gang.
!!! Op de plaats waar ik gevallen ben heeft de gemeente een dag na mijn ongeval een betonnen bloembak geplaatst, heb ik effe geluk dat die er nog nie stond of ik was gebroken
smile.gif


3de: (7/99)
Op een warme zomerdag kom ik rond 22.00u van m'n werk, ik rijd net m'n straat in en zie dat de buurman daar wandelt met zijn hond.
Die hond wordt al gek als ie m'n brommer hoort of ziet en hij loopt altijd los.
Dus ik kom daar af en plots springt dat beest voor m'n wiel. BAM! Ik over de kop, met m'n short en t-shirt over de baan... AUW!
Schade: brandwonden aan de knieën, ellebogen, handen, ... weeral zo'n 2000piek brommerschade en die domme hond had niks!
Die buurman had dus geen familiale verzekering dus weeral kon ik fluiten naar m'n centen
frown.gif

Maar het was mijn buurman, right? Dus effe iets geregeld...
Meteen een nieuwe scoot gekocht (weeral
smile.gif
) deze keer (mijn huidige) Yamaha Aerox R.

Ik rijd nu al 13 maand (8600km) met die Aerox, en hopelijk geen accidentjes meer...
 
Ik rijd 's ochtends op me eerste firefox naar school en was er bijna. Nog effe dat kutbochtje bij de bushalte (scherpe rechtsbocht met hobbels erin) Effe gekeken: geen auto in zicht, dus effe door die bocht blazen. Toen ik midden in de bocht zat kwam er toch een auto, die uit een zijstraat was gekomen ofzo. Tja, te laat, ik zat al op de verkeerde weghelft. Wat doe je dan? Ik lekker schuin teruggestuurd naar rechts, maar was al te laat. Scooter schoof onderuit. Ik schoof rechtuit en hoorde links achter me een enorme doffe klap. Ik dacht dat m'n scooter op de auto was neergekomen. Dus ikke kijken. pfff, gelukkig niet tegen die auto op, die had nix. Maar me scoot was wel lekker total loss. Ik weet nog steeds niet waar hij tegen op gekomen is. i.i.g. stond het voorwiel in me radiateur. Frame verbogen. Hij startte ook al niet meer.
naja, zo is het nu eenmaal. Heb nu een andere firefox en alweer 2300 km gereden zonder ongeluk.
greetz Tim
 
Ik ook
frown.gif


Ik reed op een ventweg (aan de kant van de hoofdweg) en ik rijd daar uhh 40 digi ofzo

komt er een kruising in de ventweg (dus daar kon je van de hoofdweg af), ikke lekker rijden pompiedom komt daar ineens een malloot van de hoofdweg af. Tsjah wat doe je dan? door de lucht vliegen en meer schade hebben aan je scooter als de nieuwwaarde....

tsjah die megane had ook 10.000 gulden schade
smile.gif


En na 1,5 jaar wachten en brieven sturen en shit toch eindelijk m'n geld gekregen van de ABN. Ik heb van een kennis van me pa gehoord dat de ABN-Amro meteen de claim afwijst... Dus blijven proberen! Het duurde ff maar het is mij ook gelukt
 
ik heb in eind januari een schuiver gemaakt.
het was pikke donker en plotseling kwam er een s bocht en ik was verblind door een auto licht. ik ging met 50---55km/h op mijn bek niet in het zand of gras nee plat op het asvalt. helm vizier was kapot, elleboog open een schaaf wond van 15cm, en mijn knie lag open tot op het bot. en mijn scooter had alleen de onder kap wat beschadigd. en toen moest ik nog 20km rijden voor dat ik thuis was.
frown.gif
frown.gif
frown.gif
frown.gif
 
Tskk, jullie kenne allemaal gewoon niet rijden
wink.gif
Maar ikzelf heb ook ongeluk(jes) gehad, niks ernstig

Op me scooter 1tje maar, ik was met een stel vrienden van mij aan het racen bij het industrie terrein bij ons in de buurt (het ForePark) en op een gegven moment wou ik de bocht in en er lag een putdeksel, dus ik weer rechtdoor de bocht door en zo hard mogelijk remmen, en toen ik bijna stilstond knalde ik tegen stoep aan en viel ik om met scooter, ik geen schade, scooter een klein putje in de lak
smile.gif


2ekeer was niet op mijn scoot, maar op de pizzabrommer
smile.gif
en het ijzelde en ik moest z'n pizza wegbrengen, en ik ga met 10km de bocht door, zo zacht mogelijk, alleen de straat liep er schuin, dus ik glij zo heel langzaam de bocht in, entoen viel die om, ik bleef gewoon op de stepjes zitten. en had daardoor niks, daarna gewoon naar de klant gereden en de pizza afgeleverd
smile.gif
 
5 weken geleden rij ik over een weg ergens bij ons op de es (allemaal wijlanden en zo je weet wel)rijd haast nooit een auto.
Daar reed ik dus mooi hard (80km\h ongeveer)
komt er ineens een bocht waar allemaal bulten zand aan de kant van de weg liggen, dus je kunt niet zien als er wat aan komt.
het is niet zo'n scherpe bocht dus daar kun je mooi hard doorheen ,rijdt toch nooit geen auto. Ik rijd daar dus doorheen (het regende net dus het was mooi glad) komt er ineens wel een auto aan ,de bestuurder schrikt en gaat naar rechts de berm in en stond geloof ik net stil. Ik schrok zelf ook dus vol op de rem ,maar was te laat en gleed gewoon rechtdoor recht op de auto af.
Dus klap ik daar met ongeveer 60 tegen die auto aan. Ik was direct bewusteloos ik kwam bij en zat bij mijn vader in de auto het ging verder wel ,alleen had ik last van mijn been. De ambulanse kwam eraan en ik moest voor de zekerheid mee voor kontrole.
Eerst zeggen ze valt wel mee met een uur ben wel weer thuis , kom ik in het zieknhuis gingen ze maar foto's maken van mijn been voor de zekerheid. En wat denk je op twee plekken gebroken en ik moest direct geopereerd worden, en ik heb nog een week in het ziekenhuis moeten blijven.
bantje van de helm had ik ook niet vast die vloog gelijk af , dus ik had ook nog een paar tanden uit mijn bek en mijn neus was net niet gebroken.
O.k. alles gaat nu wel weer goed scooter is al weer klaar F2000,- alleen al aan onderdelen kwijt ik heb hem zelf weer gemaakt met mijn vader anders was het nog duurder geweest.
en het was niemands schuld dus ik moest alles ook nog zelf betalen, en wat denk je wat een ritje met de ziekenauto kost .
Ik schrok me rot meer als f1000,-
Had me vader me beter zelf heen kunnen brengen.
 
het had geregend en ik kwam terug uit school , je hebt bij ons een erg smal fietspad (ook voor brommers!) en dat loopst leuk af met gave nochten dus ik rijd met +/- 50 km/h over het fietspad als ik ineens twee fietsers inde verte zie (2 kinderen van +/- 10 jr.) ik toeter , ze kijken om maar blijven ,ekker naast elkaar in het midden rijden, ik (stom stom stom ) rem niet maar ontwijk ze , alleen komt er dan een links/rechts bocht (soort chicane) ik kom naarst het fietspad terecht met mijn achter wiel en omdat het heeft geregend zakt die weg in de modder, ik ga onderuit en knal tegen een houten paaltje aan , vlieg van mijn scooter af , helm nog op mi=aat=r uit elkaar ik loop 5 min die kinderen helemaal verrot te schelden , schop een paar keer tegen mijn scooter aan van woede, de twee meisjes zijn hardstikke bang en durven niet eens sorry te zeggen (het was ook een beetje hun schuld want ze hadden maar gewoon aan de kant moeten gaan , toch?) een andere jongen helpt me en de hele voorkap is intweeen gescheurd, had 450,- gulden schade (dat viel dan nog wel mee) en ik had geluk dat mijn scooter op de moder kwam , zodat het meevalt met de krassen, oja mijn nieuwe tommy hilfiger broek heeft nu ook een kleine lichte plek @&*%$@

was een half jaar geleden , had m'n scoot toen 1 maand!
 
Opgestart door Ruud:
weet je wat ook kut is?? als je in je t-shirt op je scooter zit, het gaat net regenen en je wilt ff snel naar huis...

Ja, erg verrot is dat ja, ik ook. Ik rag meestal over de busbaan (=super relax rijden vin ik) maar toen regende het echt als een megool, ik wil snel naar huis er rijdt als een debiel, zie een super relaxte bocht waar ik altijd door heen knal (was 1 van de eerste keren dat ik in de regen reed) nu deed ik dat dus ook, toen kwam ik erachter dat SL36 DJ's niet zulke goede regenbandjes waren, ik gleed gewoon met me achterwiel weg en reed in plaats van rechts af met 60 rechtdoor, KLABAM! knal met me onderkap tegen de stoeprand en me stuur stond scheef als een debiel...schade op onderkap was bijna niet te zien of je moest eronder gaan kijken dus dat was mooi...thuis gekomen; scooter op std. en gewoon het stuur weer recht geduwd...nooit meer problemen mee gehad....
 
Nou mijn verhaal, ik reed op een vrijdagmiddag, bli jdat ik uit school was, samen met 2 andere door een smal steegje met aan mijn kant geparkeerde autos. Ik reed in het midden, komt er een Mercedes aan, dus ik stuur rustig tussen 2 geparkeerde autos in, ik rijd er weer tussenuit, en omdat het bij mij maar net ging, keek ik effe achterom of Roderick er wel doorheen kwam, nou dat lukte wel, maar toen ik weer voor me keek, zag ik opeens een 2e mercedes voor me... Dus ik stuur naar rechts... Motorkap voorbij...PATS GVD net nog met mijn stuur tegen zijn achteruitkijkspiegel! Schuiffff Daar lag ik dan... Net gespoten scooter met een vette plek opzij... van zo'n 15 cm bij 15 cm in het rond en de originele kleur kwam erdoorheen... IK meteen laten spuiten bij mijn spuiterij, voor 150 piek was ik weer klaar
smile.gif
!!! Maar jah, toch niet echt leuk, trouwens die Mercedes had volgens hem een schade van bijna 2 rooien... Aansteller! Alleen zijn achteruitkijspiegel wasn aar de kanker!

Maarjah gelukkig had ik zelf nix, alleen een plek op me arm die geschaafd was, en hoe klein ie ook was ik bleef er wel ff een weekje last vna houden...

SvR
 
nou, dan zal ik mijn verhaal ook maar ff vertellen he?
Zondag ochtend, super relax weer, we wilden naar het strand gaan. Ik rijd naar een vriend van me toe en neem hem achterop, we rijden naar een andere vriend toe, hij pakt ze scoot en die gast die bij mij achterop zat ging bij hem zitten, ik heb er namelijk een hekel aan als iemand bij mij achterop zit. We rijden verder naar een lang fiets pad richting het strand, ik rijd voorop, kijk soms achterom of te kijken of ze er nog rijden en zie dat de bestuurder met de passegier aan het lullen is en niet echt oplet, so far, so good...maar dan...ik zie een bekende er rem rustig af naar een kilometertje of 15 maar zoals ik al zei zat die vriend niet op letten (bovendien deed zijn voorrem het niet goed en reed opgevoerd, ik reed nog std omdat ie pas 2 weken oud was ofzo). maar ik remde dus af, de andere gast zag het niet en knalde achterop me, maar hij kwam zeg maar met zijn voorwiel tegen mijn achterwiel aan, hij liet me zeg maar struikelen, ik glijd op me bek, hele zijkant onder de krassen en me knie open. Na 5 weken me scooter kwijt te zijn geweest krijg ik hem weer helemaal met gele stickers erop terug (YES
smile.gif
) ik rag de gele stickers er meteen weer af...en een paar maanden later wordt ie door een paar apen gejat...
frown.gif

Schade was trouwens 2500 doekoes...maar was niet mijn schuld dus ik kreeg alles terug
smile.gif


[This message has been edited by tIM (edited 14 September 2000).]
 
Sorry dat ik het zeg maar de meeste ongevallen gebeuren gewoon door onoplettendheid of gewoon niet genoeg geduld. Ik zeg niet dat ik nooit brokken zal maken. Iedereen kan een foutje maken maar ik probeer altijd zo langzaam mogelijk te rijden als ik bijvoorbeeld fietsers moet inhalen, ze slingeren nogal en willen nooit aan de kant. In de regen ook, het is veel beter om nat thuis te komen dan met flinke schade. Tja, is gewoon best wel gevaarlijk voor scooters op de weg. Al die auto's zo dicht langs je heen. Vind het maar niks! By de weg.... die spiegel van die benz van best 2 rooie kosten hoor, die van een ford scorpio is al 1000 piek dus aangezien een benz een slaggie duurder is kan het best zijn dat ie 2000 piek kost. Zit namelijk electronica in voor verwarming en om van binnenuit te stellen.
 
nog nooit tegen iets aangereden met me scoot.
maar wel met me crossmotor, ik ging h'm verkopen dus ik start hem effe en gaat er op zitten en lekker zitten gassen in de tuin en op een manier raakte ik met me voet me schakel aan en ja hoor met volgas richting me
huis tegen het raam raam kapot maar ik had niks maar me moeder was verzekerd voor die ramen dus was niet zo erg.
 
Back
Top