Scooter ongeluk gehad

Henessey

New Member
Yoo,

Ik heb dus vandaag een ongeluk gehad waarbij mn scooter op de linker kant viel. Er was wat brandstof en olie gelekt maar hij deed het wel gewoon nog. Maar toen ik thuis kwam merkte ik wel dat er veel olie uit het luchtfilter lekte.

Nou die heb ik net dus ff opengeschroeft en een beetjr schoon proberen te maken maar toen merkte ik dat er 2 draadjes loshangen onder in mn scooter. 1 zwarte en 1 doorzichte waar volgens mij olie in zit. Mijn vraag is wat die dingen zijn en of het een probleem is dat ze zo naar beneden Hangen. (Zal er ook een foto bij posten).

Ik checkte net mn olie en die is helemaal leeg dus ik kan later vanavond pas weer mn scooter starten en kijken of er nogsteeds olie in de luchtfilter komt of dat dat gewoon gebeurde omdat mn scooter op zn zij lag.

Alvast bedankt
 

Attachments

  • 20220908_190243.jpg
    20220908_190243.jpg
    314.4 KB · Views: 14
Advertisement - register to remove this

Enige wat ik zie hangen zijn ontluchtingsbuisjes.
Als een scooter omvalt is het niet abnormaal dat alle olie eruit lekt.

Is je luchtfilter weer helemaal droog?
Ja ik heb dus geen verstand van scooters, maar nasr mijn gevoel hingen die buisjes niet zo los naar beneden voordat dit gebeurde haha, maar geen probleem dus?

En ik heb een orbit 3 dus dat sponsje kan ik er volgens mij niet uithalen om echt schoon te maken, heb gwn de olie in het filterhuis ding enzo allemaal proberen schoon te maken met wc papier. Ga zo ff een nieuwe filter element ding bestellen samen met een front top cover.

Maar voor het geval dat er olie blijft lekken in mn luchtfilter zometeen, waar anders zou dat dan aan kunnen liggen?
 
Maar voor het geval dat er olie blijft lekken in mn luchtfilter zometeen, waar anders zou dat dan aan kunnen liggen?
Ga hier maar niet van uit.

Zolang het element maar niet van papier is kan je deze droog deppen/knijpen met keukenpapier. Maar vervangen kan nooit kwaad

Ja ik heb dus geen verstand van scooters, maar nasr mijn gevoel hingen die buisjes niet zo los naar beneden voordat dit gebeurde haha, maar geen probleem dus?
Heb nooit met deeze scooter gesleuteld, maar zie niks hangen wat er raar uitziet. dat zwarte buisje is de ontluchting van het blok en de gele/doorzichtige lijkt afgedicht
 
Ga hier maar niet van uit.

Zolang het element maar niet van papier is kan je deze droog deppen/knijpen met keukenpapier. Maar vervangen kan nooit kwaad


Heb nooit met deeze scooter gesleuteld, maar zie niks hangen wat er raar uitziet. dat zwarte buisje is de ontluchting van het blok en de gele/doorzichtige lijkt afgedicht
Na het vervangen van de olie start mn scooter helemaal niet meer . Enig idee wat ik verkeerd zou kunnen hebben gedaan?
 
Waarschijnlijk zit er nog olie in je luchtfilter of carburateur.
Maar hij startte wel gewoon voordat ik de olie heb vervangen. Ik denk dat ik wat fout heb gedaan, miss iets teveel gevuld? Heb t wel gwn op 0.75L gehouden, maar toen ik het ging peilen zat er te veel in. Heb t toen iets leeg laten lopen, daarna mn scooter proberen te starten maar hij start niet meer. Echt heel irritant dit allemaal haha.

Sorry dat ik jou ook lastig val met al mn vragen :)
 
Transparante slangetje is voorzien van een afdicht dop , je kan hiermee je Sludge ... Vette brij aftappen van het Secundaire luchtpomp Systeem .
Bij Carterdampen komen dampen vrij waar vocht inzit , vocht / vette brij word afgevoerd richting dat Transparante slangetje.
 
Je valt me helemaal niet lastig, zit hier juist voor op het forum.

Als er geen olie op de pijlstok zit betekent dat niet dat het blok helemaal leeg is. Waarschijnlijk zat er dus anderhalf keer zoveel olie in als daadwerkelijk moest.

De overige olie poept hij uit in het luchtfilter. Deze mag je weer schoon gaan maken:blush:
 
Je valt me helemaal niet lastig, zit hier juist voor op het forum.

Als er geen olie op de pijlstok zit betekent dat niet dat het blok helemaal leeg is. Waarschijnlijk zat er dus anderhalf keer zoveel olie in als daadwerkelijk moest.

De overige olie poept hij uit in het luchtfilter. Deze mag je weer schoon gaan maken:blush:
Nee ik had de olie wel leeg laten lopen eerst, helemaal ververst dus. Daarom verbaasde jet me eerst ook dat er iets te veel in zat, maar dat heb ik er ook uit laten lopen voordat ik de scooter opstartte. Heb m nu weggezet, ga morgen ochtend nog kijken of hij wilt starten en anders toch maar naar een monteur brengen denk ik
 
Back
Top