Per ongeluk wat 4takt motorolie in 2takt Ovetto

robo2009

Well-Known Member
Hoi,

ik heb een Ovetto en doe daar altijd netjes 2takt olie in. Nu was het reservoir nog bijna vol en heb er per ongeluk een beetje 4takt olie bijgedaan (van een vorige scooter). :eek:
Ik las dat als je hele tank volzit met 4takt olie dit nadelige gevolgen kan hebben voor de cilinders etc, maar nu is het maar een kleine hoeveelheid, gemengd met de goeie olie.

moet ik nu toch alle olie aftappen (en dus een bijna volle tank dure 2takt olie) en alles vervangen, of kan het voor één keer geen kwaad om een mengsel te hebben?

alvast bedankt +pippi+
 
Advertisement - register to remove this

Tja kijk ik rij ook op een mengsel van 2 en 4 takt puur omdat ik nog wat 4 takt olie had staan :p. Ik denk als het een klein beetje is dat je je geen zorgen hoeft te maken, alleen is 4 takt olie dikker en pompt je oliepompje dat moeilijker rond. En het schijnt niet goed te verbranden waardoor er meer kool ontstaat.

Maar ik zeg niet dat er nix kan gebeuren.. eigen risico.
 
Te gek arjantje, dan maak ik me maar niet teveel zorgen!
Mijn vriend vond het een typische meidenactie, maar het was echt per ongeluk *D

Jouw scooter doet het dus nog steeds, zelfs met het mengsel?
 
4takt olie kan zeer slecht zijn voor o.a. je krukaslagers , heb al vaker gezien dat een blok helemaal los moest omdat er 4 takt olie in het tankje gegooid was !!

dus het kan zeer zeker schadelijk zijn!!

maar wat noem jij een klein beetje? want de 1 noemt 100ml een klein beetje , de ander een halve liter... ;)
 
Back
Top