aerox gaat niet harder dan 39km per uur

Huzz

020
heb vandaag na lange tijd me aerox project af kunnen krijgen en me eerste rit ermee kunnen maken. Alleen was mijn topsnelheid 39km per uur. Iemand die weet hoe dit kan? en hoe ik dit kan oplossen?

dit is mijn setup:

malossi vario (4g)
Malossi geel drukveer
dellorto 17.5mm carb
Yasuni R uitlaat
std koppeling
gele trekveren
sproeiermaat 88
std cilinder (mezoly 50cc)
malossi vl12 membraan
std luchtfilter
 
Advertisement - register to remove this

heb vandaag na lange tijd me aerox project af kunnen krijgen en me eerste rit ermee kunnen maken. Alleen was mijn topsnelheid 39km per uur. Iemand die weet hoe dit kan? en hoe ik dit kan oplossen?

dit is mijn setup:

malossi vario (4g)
Malossi geel drukveer
dellorto 17.5mm carb
Yasuni R uitlaat
std koppeling
gele trekveren
sproeiermaat 88
std cilinder (mezoly 50cc)
malossi vl12 membraan
std luchtfilter
Kijk je bougie. Luister naar het geluid.
 
had in t begin 74 gedaan maar dan kwam ik niet verder dan 20% gas geven en kreeg die al weinig benzine
te weinig benzine voor de loze overtoeren die hij draait... mijn buitenboordmotor sputtert ook als ik 'm onbelast (in z'n vrij of uit het water) meer dan half gas geef, dan vliegt ie in de toeren omdat ie geen weerstand meer heeft en voor die toeren krijgt ie dan te weinig benzine.
zoals @Brute-Force al zegt: gele terugdrukveer is veel te zwaar tegen 50 cc en 4 gram rolletjes.
bougie had ik vandaag nog een nieuwe gemonteerd dus qua bougie zal sws niet liggen denk ik. Of heb je het over sproeiermaat?


nee, niet dat je bougie slecht is, "kijk naar de kleur" (wat met een nieuwe juist even duurt)
 
te weinig benzine voor de loze overtoeren die hij draait... mijn buitenboordmotor sputtert ook als ik 'm onbelast (in z'n vrij of uit het water) meer dan half gas geef, dan vliegt ie in de toeren omdat ie geen weerstand meer heeft en voor die toeren krijgt ie dan te weinig benzine.
zoals @Brute-Force al zegt: gele terugdrukveer is veel te zwaar tegen 50 cc en 4 gram rolletjes.



nee, niet dat je bougie slecht is, "kijk naar de kleur" (wat met een nieuwe juist even duurt)
Heb ook een witte drukveer van malossi liggen zou ik daarmee sneller kunnen rijden als ik hem vervang voor de gele drukveer?
 
allicht minder langzaam ;)
Top bedankt! had namelijk deze setup met 4g rolletjes en sproeiermaat 88 eerst afgesteld op een witte drukveer maar daarmee nooit top getest en een maat van me zei dat je een gele drukveer nodig had dus had ik die veranderd met de witte. Ik neem dus aan dat de sproeiermaat 88 dan nogsteeds oke is met 4g rolletjes als ik een witte drukveer gebruik?
 
Last edited:
heb vandaag na lange tijd me aerox project af kunnen krijgen en me eerste rit ermee kunnen maken. Alleen was mijn topsnelheid 39km per uur. Iemand die weet hoe dit kan? en hoe ik dit kan oplossen?

dit is mijn setup:

malossi vario (4g)
Malossi geel drukveer
dellorto 17.5mm carb
Yasuni R uitlaat
std koppeling
gele trekveren
sproeiermaat 88
std cilinder (mezoly 50cc)
malossi vl12 membraan
std luchtfilter
Wat is de reden van de mezoly cilinder?
 
Top bedankt! had namelijk deze setup met 4g rolletjes en sproeiermaat 88 eerst afgesteld op een witte drukveer maar daarmee nooit top getest en een maat van me zei dat je een gele drukveer nodig had dus had ik die veranderd met de witte. Ik neem dus aan dat de sproeiermaat 88 dan nogsteeds oke is met 4g rolletjes als ik een witte drukveer gebruik?
ik rij laagtoerig 70cc en "white" it is, zowel druk als trek laat die maat maar lullen testen testen testen.
 
Wat is de reden van de mezoly cilinder?
aangezien dit me eerste scooter is wil ik in het begin beetje rustig beginnen en niet gelijk een snelle cilinder installeren.
Post automatically merged:

Als je sproeier 88 nodig hebt, gaat er ergens iets fout. Ik neem aan dat je een originele luchtfilter met snorkel hebt.
Ik heb geen originele luchtfilter, wel de std luchtfilter met snorkel.
Post automatically merged:

Als je sproeier 88 nodig hebt, gaat er ergens iets fout. Ik neem aan dat je een originele luchtfilter met snorkel hebt.
dit is trouwens de bougie kleur met sproeier 88 (nog maar ongeveer 8km ermee gereden
 

Attachments

  • Image (6).jpeg
    Image (6).jpeg
    119.3 KB · Views: 16
  • Image (5).jpeg
    Image (5).jpeg
    123.6 KB · Views: 16
Back
Top