omtreksnelheid van de wielen??

CHAzZ

project NRG
Nou ik had dus een boete gehad en bezwaarschrift ingedient en gezegd dat het niet klopte omdat er allerlei weerstanden en blabla waren
het bekende verhaal dus

MAAAAR nu heb ik dus brief teruggehad en daarin staat dat 'het aangevoerde' geen aanleiding tot het vernietigen van de sanctie is..
Dus, ik moet gewoon betale

Als argment zetten ze:

de rollenbank meet dat vermogen, dat bij een snelheid overeenkomstig de omtreksnelheid van de wielen gebruikt zou worden voor het overwinnen van de rijweerstanden(rolweestand en luchtweerstand). En de herleidingstabel is dan ook geschikt.

maar er zijn natuurlijk nog veel meer weerstanden..
ik vind het persoonlijk een stom antwoord want ik had geschreven
slip, wrijvingsverlies, bandenspanning, gewicht berijder, koeling, weersinvloeden, weggesteldheid etc

ik had ook nog voor gele stickers bezwaar gemaakt die meneer de agent niet groot genoeg vond gemaakt, maar daar wordt geen woord over gezegd


MAW ik krijg dus een standaardbrief:mad:

maar wat nu, ik kan beroep doen en dan behandelt de kantonrechter het, maar is dat niet te extreem ofzo? tips?

ik hoor t wel mzzls. Ik vind die OVJ maar een aarz:D
 
Advertisement - register to remove this

Dat verhaal over weerstanden naaien ze je ook op je moet zeggen dat je scooter vermogen tot 6 pk mag hebben alleen dat hij niet harder mag dan 45km/u en dat als ze je vermogen meten ze niet je snelheid meten. Over weerstanden zeggen ze namelijk dat ze een hele zooi vermogen erafhalen; je denkt toch niet dat je met 0,6kW 140kg 45km/uur kan laten rijden? Maar goed bij jps hebben ze me dus gezegd dat de "vermogen geen snelheid" tip het beste is. Ze mogen alleen maar boetes geven op overschrijden maximum construciesnelheid en niet op vermogen.
 
Overigens klopt het ook niet helemaal "het overwinnen van de wrijvingsweerstand" als ze overwonnen worden dan blijf je dus tot in het oneindige door versnellen. De rollerbank geeft zijn maximum uitslag als je scooter na 2 minuten zwaar is afgeslacht door de agent dit is dus als hij zijn vario uitgelopen is en alles dus op je maximumsnelheid zit. Je topsnelheid behaal je namelijk als de resultante van alle werkende krachten op het te bewegen voorwerp nul is (dit geldt voor alle constante snelheden).
 
Back
Top