Moet je bij het overschrijven van een scooter je adres opgeven bij de Bruna of staat mijn adres al in het systeem?

Tomnietdom

New Member
Goedemiddag,

Aangezien dit mijn eerste post is wil ik mij graag voorstellen, voordat ik mijn vraag stel.
Ik ben Tom en 16 jaar. Ik woon in Hoofddorp en doe de opleiding: 'manager transport & logistiek'.
Ik heb onlangs een leuke scooter gevonden en ga die binnenkort ophalen. Ik heb wel wat vragen omtrent het overschrijven van de scooter.
Als ik de scooter ga ophalen rij ik met de verkoper richting de Bruna. Daar ga ik de scooter overschrijven.
Ik vraag mij dus af of ik mijn adres moet opgeven bij de Bruna als ik de scooter overschrijf. Ik heb namelijk twee adressen en wil dus graag kiezen naar welk adres de brief van de rdw heen moet.
Moet je dus een adres opgeven bij het overschrijven of staat dat al automatisch in het systeem?
Hopelijk heeft iemand een antwoord op mijn vraag.
Overigens kon ik niet een geschikte topic vinden voor deze vraag, dus ik hoop dat dit goed is.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Hallo Tom en welkom op het forum.
Of ze om je adrs vragen weet ik niet. Volgens mij gaat komt de kentekenkaart naar het adres waar je ook ingeschreven staat bij de gemeente.

Ben je ook bekend met het online overschrijven via digi D? Als je al een digi d hebt hoef je alleen maar de app te downloaden. Via de site van het rdw kan je dan de scooter overschrijven met de inlog van je digi d. De kosten hiervoor zijn net zoveel als bij de bruna zelf. Succes
 
Ik vraag mij dus af of ik mijn adres moet opgeven bij de Bruna als ik de scooter overschrijf.
Voorheen was dat wel het geval, tegenwoordig laat je een rijbewijs/identiteitskaart zien.
Deze scannen ze en de gegevens komen digitaal bij de RDW.
Ik heb namelijk twee adressen en wil dus graag kiezen naar welk adres de brief van de rdw heen moet.
Brieven van de RDW, en andere officiële instanties, gaan naar het adres waar je staat ingeschreven bij de gemeente waar je woont.
Dit kan je niet zomaar veranderen.
Wat je wel kan doen lees je hier:

Hieronder zie je een link naar de RDW waar je meer informatie kan vinden over het overschrijven.

Een vraag:
Denk je er aan om je scooter/brommer te verzekeren zodra deze op jou naam staat?
Je bent namelijk vanaf het moment van overschrijven verantwoordelijk voor het voertuig en daar hoort een verzekering bij.
 
Ze willen denk ik alleen controleren of je adres klopt, waar de rdw je de brief naar toe stuurt.. Niet dat de RDW je wat op stuurt maar dan niet aan komt.
 
Back
Top