Scooterverzekering op naam van mijn ouders.

Cor_0182

New Member
Hey, ik heb zelf een Vespa LX50 gekocht. Toen ik de verzekering opbelde heb ik voor WA+ gekozen en kwam toen uit op 51,30 euro per maand. Ik ben 17 jaar, de scooter staat op mijn naam en is in het pakket van mijn ouders verzekerd. Ik heb in Januari 1 schadevrijjaar. Toen ik op school kwam en vertelde aan mijn maten wat ik voor de verzekering betaalde verklaarde ze mij allemaal voor gek. Hun kwamen met het idee dat de scooter best op mijn vaders naam kon staan omdat ik dan veel meer korting krijg door de schadevrije jaren. Toen ging ik een beetje googelen en bij de HEMA stond dit:

"Doordat de premie van de scooterverzekering hoger ligt voor jongeren, deze wordt berekend op basis van leeftijd, lijkt het aantrekkelijk om een scooterverzekering op naam ouder te zetten. Maar, zoals je hierboven hebt kunnen lezen kan dit alleen als de scooter op naam van de ouder staat en het kind wordt opgegeven als regelmatige bestuurder.
Voorkom dat je bij schade naast de schrik van een ongelukje ook met financiële gevolgen te maken krijgt en laat jouw kind zelf een scooterverzekering afsluiten voor de eigen scooter welke op zijn/haar naam staat. Zo bouwt jouw zoon of dochter zelf schadevrije jaren op en voorkom je een verhoogd eigen risico bij schade."


Zou dit voor alle verzekeraars gelden of kan het toch wel?
 
Advertisement - register to remove this

Hoeveel betaal jij dan voor verzekering? Je moet wel altijd in je hoofd houden dat je zelf ook schadevrije jaren moet opbouwen op jouw eigen naam natuurlijk.
 
Je moet hem zelf verzekeren en niet op naam van een ouder. Dan houd je de boel voor de gek, dat is fraude. Als je graag in de landelijke database van verzekeraars wilt komen, dan moet je dat doen. Daarbij kan de verzekeraar een schade op jou als persoon verhalen omdat jij de regelmatige bestuurder bent en de verzekering met voorbedachte rade op paps of mams hebt gezet.
 
Bij de meeste verzekeringen komt er een eigen risico van 10.000 euro wanneer de bestuurder niet de verzekerde is en jonger dan 24 jaar.
 
Welk jaar komt je lx50? Heb zelf een LX50 aangeschaft wanneer deze 5 jaar oud was.
Hierop alarm gezet en dus altijd op 3 sloten, met een simpele. WA.
Heb hem wel altijd op wat veiligere plekken gezet met de gedachte: als ze hem hier kunnen, durven jatten.. respect.
 
Scooters staan op mijn naam en mijn zoons specifiek als regelmatige bestuurder op de scooters waar ze op rijden.
Dan betaal je wel iets meer premie, maar het is legaal.
 
wel een probleem als je een ongeluk veroorzaakt, eigen risico van pa/ma wordt dan aangebroken. Ook als kind als regelmatige bestuurder op de papieren staat.
 
Scooters staan op mijn naam en mijn zoons specifiek als regelmatige bestuurder op de scooters waar ze op rijden.
Dan betaal je wel iets meer premie, maar het is legaal.
Dat is idd belangrijk , dat de ouder(s) aangeven dat regelmatig een persoon onder de 25 jaar de Scooter bestuurd , anders is die niet verzekerd .
 
Je moet hem zelf verzekeren en niet op naam van een ouder. Dan houd je de boel voor de gek, dat is fraude. Als je graag in de landelijke database van verzekeraars wilt komen, dan moet je dat doen. Daarbij kan de verzekeraar een schade op jou als persoon verhalen omdat jij de regelmatige bestuurder bent en de verzekering met voorbedachte rade op paps of mams hebt gezet.
Ouders mogen een zoon/dochter op de verzekering bijschrijven. Daar is niets illegaals aan en is zeker geen fraude...
Hier zijn wel voorwaarden aan verbonden.
HEMA hanteert bijvoorbeeld een hoger eigen risico.
Voorwaarden kunnen per verzekeringsmaatschappij verschillen.
Zie onderstaande link. Kijk bij: meest gestelde vragen, kan ik een brommerverzekering voor mijn zoon/dochter aanvragen?
Bij de meeste verzekeringen komt er een eigen risico van 10.000 euro wanneer de bestuurder niet de verzekerde is en jonger dan 24 jaar.
€10.000,- lijkt mij een beetje overdreven. HEMA hanteert € 400,- eigen risico per gebeurtenis indien de bestuurder jonger dan 25 jaar is.
Lees maar:
 
Ouders mogen een zoon/dochter op de verzekering bijschrijven. Daar is niets illegaals aan en is zeker geen fraude...
Hier zijn wel voorwaarden aan verbonden.
HEMA hanteert bijvoorbeeld een hoger eigen risico.
Voorwaarden kunnen per verzekeringsmaatschappij verschillen.
Zie onderstaande link. Kijk bij: meest gestelde vragen, kan ik een brommerverzekering voor mijn zoon/dochter aanvragen?

€10.000,- lijkt mij een beetje overdreven. HEMA hanteert € 400,- eigen risico per gebeurtenis indien de bestuurder jonger dan 25 jaar is.
Lees maar:
Je kunt je kind zeker als regelmatige bestuurder opgeven. Ik haakte in op het uitgangspunt van TS en wat zijn maten hem vertelden.
 
Back
Top