Scooterverzekering afsluiten en contact met justitie

Daevic

New Member
Hallo

Ik probeerde net een scooterverzekering af te sluiten maar deze werd geweigerd omdat ik aangegeven heb dat ik in de afgelopen 8 jaar in contact ben geweest met justitie.

Zij geven aan de men dan bij de vereende moet proberen te verzekeren. Weet iemand nog alternatieven?
 
Advertisement - register to remove this

Alternatieven zijn er niet echt, en bovendien is men gebonden aan de polisvoorwaarden van de betreffende verzekeringsmaatschappij.
Waarschijnlijk sta je op een soort (zwarte) lijst vermeld, waar frauduleuze handelingen op vermeld staat met betrekking op voertuigen met een kenteken voor een motor, brommer en/of snorscooter.

Men wordt dan zoals het mooi heet, geroyeerd door de verzekeringsmaatschappij!
Dit hoeft echter niet altijd negatief te zijn, en met de vereende verzekeringen bedoeld men dit: https://probleemverzekering.nl/de-vereende
 
ik had het zelfde, moest bewijs vekrijgen bij de politie volgens unive, dit kreeg ik niet vanwege een bepaalde wet, unive zei dat ik het wel kon krijgen, werd een welles nietes verhaal over en weer, uiteindelijk zeiden dat ik dan zelf iets op papier moest zetten met wat er gebeurd was ipv het proces verbaal dat nodig was van de politie, bent gewoon de komende 8 jaar de lul dat zelfs voor 1 of 2 biertjes, gelukkig stond me auto all verzekerd, dus voor me brommer betaal ik paar tientjes meer, gewoon even op de blaren zitten komende tijd
 
Wanneer de vraag gesteld word of men in aanraking met justitie bent geweest (deze dient naar waarheid ingevuld te worden) dan dient het gros van de mensen deze met JA te beantwoorden.

Echter, de vraag is: wat is in aanraking geweest met justitie ?
Een boete voor fout parkeren, rood licht, (kleine) snelheidsovertredingen ?
Daar gaan ze natuurlijk niet moeilijk over doen.

Fraude, alcoholgebruik, (grove) snelheidsovertredingen, inname rijbewijs ?
Dat is een geheel ander verhaal...

Omdat TS verder geen duidelijkheid geeft over hetgeen waar het in dit geval om gaat, blijft het gissen waarom de verzekering is geweigerd.
 
Last edited:
Dit is voor een autoverzekering, maar voor een brommer zullen ze zelfde voorwaarden hanteren.

Wat zijn de gevolgen van een strafrechtelijk verleden?​

Als je in de afgelopen acht jaar als verdachte in aanraking bent gekomen met politie of justitie dan ben je verplicht dit te melden bij je autoverzekeraar. De verzekeraar bekijkt dan of je strafrechtelijk verleden iets te maken heeft met eventuele schades die een autoverzekering dekt. Denk hierbij aan een rijontzegging of straffen voor alcoholmisbruik en fraude.
Wil je een autoverzekering afsluiten? En ben je de afgelopen acht jaar in aanraking gekomen met justitie? Dan kan de verzekeraar je weigeren als klant. Als de verzekeraar je evengoed accepteert dan kan bijvoorbeeld wel de premie worden verhoogd. Heb je al een autoverzekering? En komt je verzekeraar erachter dat je in de afgelopen acht jaar een strafrechtelijk verleden hebt? Dan kan de verzekeraar je huidige autoverzekering binnen twee maanden stopzetten. Ook is het in het vervolg lastiger om je auto te verzekeren. Veel verzekeraars willen je niet verzekeren als ze zien dat je hebt gefraudeerd. Als dit niet lukt dan kunnen wij je een verzekering bij de Vereende aanbieden.

 
Back
Top