D
Zit liter in. Heb hier kleine sinasflesjes van een halve liter.Jep, gewoon een leeg flesje (schuin) bij je cilinderkop houden, daar ergens in de buurt aan je linkerzijkant van je kappen het olieslangetje lostrekken van het filtertje en rustig in laten lopen en af en toe ff door je oliereservoir tankje blazen met mond en je lippen erop, zodat het er sneller uitloopt en tussentijds olie van het flesje snel overgieten in een grotere fles en snel weer slang in het kleine flesje doen. Heb dit zo ook twee keer gedaan bij mijn Viva's. Is ie binnen 15min leeg. Op een begeven moment hoor je hem spruttelen, slangetje erop en verse olie erin! En naar mijn weten is onluchten daarna niet echt nodig, maar je kan met de verse olie het nog even laten stromen en dan weer snel het slangetje op oliefiltertje doen.
Yup, en i know. Mijn kappen zijn inmiddels allemaal Getie-wrapped
Oké wat is dit ? Een handhevelpomp. Werkt dit voor mijn olietank je?Yup, en i know. Mijn kappen zijn inmiddels allemaal Getie-wrapped
Oké dankjewel.Gewoon de slang bij de oliefilter eraf trekken en een bak eronder doen.. Olie loopt er dan vanzelf eruit.
Wel zorgen voor iets van 2 liter waar je het erin kan lopen. Meeste mensen maken de fout om een te kleine opvangbak te gebruiken, want dan heb je het straks allemaal op de stoep liggen.
Oké vertel aub.2takt olie van de shell zou ik persoonlijk niet zo snel kopen..
Beter dan voor valvoline of castrol gaan.
De vraag was of deze goed is voor 2 takt Vivacity, zelfde als ik.2takt olie van de shell zou ik persoonlijk niet zo snel kopen..
Beter dan voor valvoline of castrol gaan.
Ja klopt ik heb 2002 zoiets ongeveer. Op kentekenbewijs staat 2005, met de aantekening vd RDW dat het kenteken eerder is vrijgegeven of zoiets.Valvoline vol synthetische moet je hebben. Loopt je scooter ook wat beter. Voor een 2 takt die iets opgevoerd is, is dat het beste. Heb zelf een tijdje gereden met half-half en scooter stonk alleen maar meer en rookte wat.
(we hebben het over een oude peugeot viva)
Heb zojuist bij de shell full synthetic oil gepakt!18 jaartjes, maar maak je geen zorgen over welk A-Merk Olie. Als het maar geen half-half is, alhoewel dit ook inprincipe ook geen problemen zal geven, nam ik toendertijd het advies aan van me brommerboer toen die mij vertelde: "lekker aftappen die goedkope action olie, en deze (merk?) vol synthetische erin" daarna liep ie mooi schoon me oude viva.
Oké vertel aub.
Iemand zei ook tegen mij van Peugeot Vivacity adviseert half synthetische olie, ik zeg dat dat na 20 jaar (handleiding) achterhaald is. In de handleiding staat ook tank euro 95. Ook achterhaald.
Maar welke van Valvoline of Castrol? Want vd shell is €11,- per liter.
Moet goedkoper kunnen volgens mij.
O ja mij is ook gevraagd of je met 2 takt gewoon half synthetisch kan blijven rijden..
Persoonlijk denk ik dat de 2 takt olie de verslechterde benzine wat kan compenseren.
Want voor 2eu vd Action kan ook niet alles zijn.
Ik ga nu bij Valvoline en Castrol kijken.
Ik moet t uit de wink hebben. Niet online. Maar wat voor zaak? Automaterialen zaak?
Post automatically merged:
De vraag was of deze goed is voor 2 takt Vivacity, zelfde als ik. View attachment 54094
Wat is jouw mening daarover, kan diegene ook beslissen wat te doen. Ik zag de Castrol Al vanaf 7eu. Dus valt mee. De Shell profiteert natuurlijk dat je vaak na sluitingstijd vd normale winkels langs komt!
Post automatically merged:
Nu kom ik castroll tegen, maar toch semi synthetisch. View attachment 54095
Er staat synthetisch op de fles maar bij de beschrijving staat weer semi synthetisch.
Dus wat is nu t beste?
Vroeger had ik gewoon synthetisch en klaar.
Maar je betaalt wel de volle mep. Ik zag m voor 12eu!Ik heb vroeger wel eens flesjes olie van de shell gekocht, en dat was echt rode drap..
En daarnaast heeft het blokje tijdens het lopen alleen maar veel gerookt, en de motor liep er ook slechter mee.
Motor viel ook om de haverklap uit. Van het rook probleem kwam ik een hele tijd niet van af.. Ook al deed ik er andere olie erin.
Ook zat er nogal veel troep in de cilinder.
En van Eurol ben ik ook niet te speken.. Het is een goede naam voor olie.. Want ze verkopen wel andere goede olieen.
Maar voor 2takt vond ik het ramp spul.. Kwam toen standaard mee in me destijds nieuwe piaggio zip 2takt uit 2011.
Bij elke koude start was het weer een hoop rook.. En ook bij warme motor blijf het spul nog een beetje na walmen uit de uitlaat..
Dat eurol spul zit echt op de grens tussen slecht en net voldoende.
Maar je betaalt wel de volle mep. Ik zag m voor 12eu!
Heb Castrol 2 takt vol synthetisch. Heb afgetapt voor de filter en zo in 10 minuten leeg gekregen.
Flink blazen van bovenaf in de oliereservoir, helpt superheld, gaat 3x zo snel!
Toen er bijna niks meer uit kwam startte ik m...geen olie waarschuwing lampje!
Nog een keer blazen, helemaal uitgedrukt, weer starten, niks, keer schudden , ik wist niet waar hij t niveau meette en jawel het lampje ging aan.
Na nog 6 minuten en 3 eetlepels was hij leeg, dus de uitdrukking van : als je olie lampje brandt ben je eigenlijk te laat is voor mij nu als realistisch gezien, vandaag bij deze scooter.
Ik merk t verschil direct, geen rook, veel minder stank, klinkt nog beter.
Denk nog een 100km ben ik echt vd oude olie af.