Areox cylinder tappen?

theremover

Well-Known Member
Ten eerst heb de searsch wel gebruikt maar ik kom daar niet egt uit dus ik vraag het hier maar aangezien alle antwoorden altijd helpen bij mij:),

Vriend van mij reed op z'n AREOX met ze 3e toen ze een stoeprand met 70 raakte nu is de uitlaat afgebroken en de boutjes waarmee de uitlaat vast zat in de cylinder zijn afgebroken,,,,

Kan ik hem uitboren met een ijzer boortje 5.5 en dan gewoon opnieuw M6 erin tappen?

Zo ja kan ik beste de cylinder eraf halen? scoot ligt nu op zijn kant en je kan er gewoon goed bij, Zou ik ook zo kunen boren??

Alvast bedankt,,

gr
 
Advertisement - register to remove this

Is goed te doen. neem zeker niet groter dan 5mm. Ik heb het ook wel eens aan de hand gehad. Je kunt ook proberen om een klein gaatje te boren 2-3mm en er een platte schroevendraaier of een inbus of torks bitje in te "slaan" om hem er dan uit te draaien. Dat wil wel eens lukken. Anders uitboren+tappen. let wel op dat je goed in het midden boort en recht gaat anders eindig je nog steeds in de draad. Greets Ben
 
Probeer eens met een linkse tap...
Boor in gaatje met boor 4 ofzo in het CENTER van de afgebroken draadstang/schroef.
Als je de linkse tap (deze is conisch) er links indraait, zal hij zich hoe harder je aandraait, zich harder vastgrijpen aan de binnenkant van de afgebroken schroef.
Aangezien een "normale" schroef links losdraait, zal de afgebroken schroef ook mee losdraaien, anders kan je ook even de uitlaatkop van je cilinder proberen te verhitten moest de draad niet onmiddelijk lossen.

euh.. Moet je wel even zeker zijn dat het originele schroefdraad is waar de afgebroken schroef in zit en dat die schroefdraad niet hard beschadigd is...
Als dit niet zo is kan je hem gewoon weer netjes gebruiken met een stel nieuwe schroeven
 
Back
Top