Oliepompje aerox loskoppelen?!?!

Jelle700

Member
Hoi,

Mijn slangetje van mijn oliepompje is niet meer helemaal goed en ik heb toch maar overwogen 2 takt te gaan tanken en me olie bij de benzine te mengen.

Ik wil graag het oliepompje uitzetten/afsluiten zonder dat ik hem er helemaal uit moet halen.

Is er ergens een stekkertje die ik los kan halen zodat het pompje uitstaat?

Groetjes,
Jelle
 
Advertisement - register to remove this

Kan je beter een nieuw pompje installeren.. Een pompje doseert de olie beter dan als je de olie zo in de tank gooit.. Het kost je door het slecht doseren in de benzine tank een hoop extra nodig olie en veel geld.
Meestal gaat je scooter juist roken als je de olie zo in de benzine tank doet.. Omdat je er meestal dan teveel olie erin doet waardoor je alsnog te veel rook zal hebben..

Een standaard scooter zou ik altijd het pompje gebruiken. Alleen bij hoogtoerig spul zou ik het zelf verwijderen..

Overigens sommige 2takt olieen mengen niet goed met de benzine.. De meeste soorten mengen in het begin wel aardig.. Totdat het na een tijdje bezinkt in de benzine tank. Dat heb je dat de carburateur ineens teveel van die olie gaat aanzuigen, waardoor je waarschijnlijk ook weer start problemen gaat krijgen.. Het geld is het niet, wat een pompje voor minarelli kost maar 20-30 euro.
Die van peugeot kost 80 - 200 euro.
 
Back
Top