Ratelend oliepompje, Zenith snor

Banana

Well-Known Member
Hey gasten...

ik reed al een tijd met een rateltje in mn zenith snor, het werd hoorbaar als de scooter warm was. Zeer iritant en ik heb er echt lang naar gezocht. Toen heb ik een jongen gesproken bij de scootershop, en die zei dat het oliepompje nog wel eens wil gaan ratelen bij een peugeot... Nou, ik het oliepompje eraf gehaald en ff terug gegaan, hij zei dat ik een rubberen ringetje om het asje (dat asje gaat in een vierkant 'gat' bovenop het carter) moest doen, want dat asje kan resoneren tov dat gat, en dat veroorzaakt die ratel. Ik gedaan, en alles terug geplaatst... en het was WEG. Ik super blij dat het eindelijk was opgelost. Maar nu begint het weer terug te komen! Ik weet dus wel dat ik het bij dat asje van het oliepompje moet zoeken, maar hebben jullie hier ervaring mee zodat het blijvend wegblijft? Mischien kan ik wat vloeibare pakking in het gaatje doen, en dan het pompje monteren? Zou dit de resonatie weg laten blijven? Of hebben jullie andere ideeen?

Ik hoor het wel...

Groeten
 
Advertisement - register to remove this

Kheb het zelfde probleem gehad....:z
Naja kweet niet als ik het nu nog heb!! Maar komt omdat ik een nieuwe uitlaat heb en er geen bal meer van hoor zo lol...

Maar dat kapje wat erop zit? Rammelt die ook al erg....?
 
Is het niet dit probleempje :# ???

Squeezed_www.geoff-n-kris.com_geoff_scooter_small_bell.jpg
 
Kheb het zelfde probleem gehad....:z
Naja kweet niet als ik het nu nog heb!! Maar komt omdat ik een nieuwe uitlaat heb en er geen bal meer van hoor zo lol...

Maar dat kapje wat erop zit? Rammelt die ook al erg....?

Dat hitteschildje van de uitlaat bedoel je? Ja die kan ook erg rammelen, maar daar ben je snel achter als dat het zou zijn. Bij mij is het dus echt het asje van de oliepomp dat resoneerd in het vierkante gat van het carter.
 
Ja over het oliepompie zit een dekseltje die rammelt ook lekker, kan je volgens mij een ander voor oplaten zetten of gewoon weghale wat ik dee.. Maar is niet goed denk ik.... Maar ze hebben soort rubertjes ofzo, gewoon terug gaan en vragen ernaa;)!
 
peugeot adv. ons (dealer) om er een stukje dunwandige benzine slang overheen te doen over de hele lengte van het asje (waar ze in elkaar vallen) een oring is zo doorgesleten omdat je een heel klein durk oppervlak heb!

dus probeer het
 
peugeot adv. ons (dealer) om er een stukje dunwandige benzine slang overheen te doen over de hele lengte van het asje (waar ze in elkaar vallen) een oring is zo doorgesleten omdat je een heel klein durk oppervlak heb!

dus probeer het

Hey, bedankt man!

Dus het is een nogal veel voorkomend probleem? En past dat asje incl slangetje dan nog wel in dat gat? Want volgens mij sluit het best nogal nauw aan... of?
 
Back
Top