oliepompje ontluchten!

Nielus

Well-Known Member
goededag,

vanochtend keek ik onder mijn scooter en daar lag een grote plas olie.
ik balen en zoeken naar de oorzaak dat bleek dus een scheurtje te zijn in mijn olieslangetje die van mijn olietankje naar mijn oliepomp toe gaat. ik heb het slangetje toen eraf gehaalt olietankje leeg laten lopen en toen een nieuw slangetje gehaald. maar toen had de dealer het erover dat ik mijn oliepomp moest onluchten. en dat moest gedaan worden door aan een schroef te draaien. maar dan is mijn vraag welke schroef en wat moet ik doen als ik die schroef heb losgemaakt?

met vriendelijke groet,

Dennis
 
Advertisement - register to remove this

Heb het een keer opgeslagen omdat ik het wel handig vond. Dit zijn dus quotes van andere mensen:

eerst olie in de tank doen , even de slang dicht houden , niet op de pomp zetten.
dan als je de tank ongeveer half vol hebt de slang laten hangen en even wachten tot er
zo'n 2 a 3 seconden olie uit loopt , dan op de pomp zetten.

dan ga je de pomp ontluchten , dit doe je door het schroefje wat op de zijkant zit los
te draaien , niet ver , gewoon tot er olie uit komt zonder lucht.
daarna het kleine slangetje vullen met olie , ik doe dit met een olieclipje ,
het zal er dan wel iets uit stromen maar dan zit er iig wat olie in zodat de slang
eerder verlost is van lucht. als je de olie in het slangetje doet zet m dan direct
op de pomp.
daarna gewoon op je carb , je scooter aan de loop maken en ongeveer een minuutje
warmdraaien, dan trek je de slang er even af en laat je m lopen , als je dan een keer
gas geeft moet er heel langzaam wat olie uit komen.
 
Back
Top