Ik hoop dat dit bijvullen gaande weg deze twee maanden gebeurt en niet wacht tot er weinig tot geen olie meer in het carter zit.Denk dat ik 1x per maand 2 maanden dat ik een liter moet bijvullen .
Of het schone blok bestuiven met meel.Mogelijk zit @4slaf4life erg warm met zijn diagnose, maar is het de overloop. Alles wat teveel bijgevuld word aan olie wordt zo afgevoerd van een van de slangetjes bij de carb. Je zou aan die slangetjes een zakje kunnen binden met een elastiek oid om zo de diagnose hard te maken.
Post automatically merged:
Ook kun je soms met baby(billen) poeder de olie stroom lokaliseren bij mogelijke lekkare punten.
Kan er meteen brood gebakken worden...Of het schone blok bestuiven met meel.
Dan krijg je een soort oliebol als blokjeOf het schone blok bestuiven met meel.
Boterham met stropige olie.Kan er meteen brood gebakken worden...
Alles is schoon . En de voetpakking bleek aan vervanging toe te zijn. Klopt er zit maar 0.7 liter olie in de scooter maar moet hem bijna elke dag bij vullen en dan kost het me een liter aan olie om bij te vullen . Van de 6 kruisjes die op de peilstok zitten vul ik hem zodra hij 2 kruisjes gezakt is .Is het een 4 takt ? Krukas keerringen , achter vario en vliegwiel , en voetpakking van cilinder nakijken. Bij tweetakt olietank en leidingen en keerringen nakijken Al zal hij met lekke keerringen ook valse lucht kunnen zuigen. Door de koelventilator kan de olie zich ook verspreiden dus eerst met remmenreiniger alles schoonmaken en laten lopen en kijken of je kan zien waar de olie vandaan komt. 1 liter is wel veel wat hij dan lekt , in een 4 takt zit maar 0,7 ltr dus goed het peil in de gaten houden.