Piaggio Zip 4T 2V DR 80cc lekt olie bij de voetpakking.

Ferry

Well-Known Member
Hi,

Ik heb een DR 80CC gietijzer cilinder gemonteerd op mijn Piaggio Zip.
Hij start prima maar gooit veel olie eruit bij de voetpakking.
(onderin)

De kopmoeren aangetrokken op 10NM dat moet toch goed zijn?

Alles weer los gehaald en de pakking zat goed, wel een papieren dunne pakking wat bij de cilinderkit zat.
Deze keer siliconen vloeibare pakking erbij gesmeerd maar dat hielp ook niets.

Tijdens de cilinderwissel ook de distributieketting vervangen en een nokkenas van Naraku geplaatst.

Hebben jullie een idee hierover ik kom er niet uit?

Nog een ander vraagje...
Op de zuiger staat geen IN of EX maar alleen de letter "S" moet deze naar de inlaat of uitlaat kant wijzen in de cilinder?

Gr Fer
 
Advertisement - register to remove this

Olie aftappen cilinder eraf nieuwe pakkingset.Ik gebruik loctite 518 heel goede spul en dicht goed.Moeren met 12 nm aandraaien.Laat de boel een nachtje staan en hij zal niet meer lekken.
Dank je...

Ik zie bij Malossi 80CC sets dat er twee voetpakkingen bijgeleverd wordt ook een vriend van mij heeft dubbele voetpakking geplaatst,is dit misschien ook een handige optie?
Post automatically merged:

En de inkepingen in de zuiger kop , voor de kleppen , zijn die allebei even groot ? Meestal heb je een grote en kleinere , de kleinere is dan de uitlaat kant.
De zuiger is compleet glad, geen inkepingen erop.....thanks anyway :)
 
S is volgens mij uitlaat scarico? Dubbel pakking niet omdat de ene is voor 2v en die andere voor 3v gemaakt. Vloeibare pakking wel aangeraden staat ook in handleiding van elke cil kit.Olie aftappen en goed ontvetten voordat jij pakking monteer anders blijft hij lekken.
Super! bedankt voor de hulp.
Voor de 2 klepper de dunste pakking dan monteren? (4mm dik)
 
Het probleem is gevonden.
Er zit een gat in de cilinder bij een koelrib, zodra de oliedruk oploopt spuit het daar naar buiten.
 

Attachments

  • 1690730239945.jpg
    1690730239945.jpg
    58.3 KB · Views: 24
  • 1690730239965.jpg
    1690730239965.jpg
    131.2 KB · Views: 24
Back
Top