piaggio zip 4t 2v 80cc maakt bijna geen toeren

pino_172cc

New Member
heb een piaggio zip 4t 2v gekocht als daily , heb hier een heleboel problemen mee gehad , heb hem dan draaiend gekregen , toen bleek de gasschuifrubber gescheurd te zijn , heb 3 andere geprobeerd maar ze zijn precies allemaal iets te hoog en gaan maar voor minder dan de helft open

deze is in het verleden zeer slecht onderhouden (heb hem gekocht op 17k km , heeft er nu 20k waarvan max 1500km met de nieuwe setup)
heb toen ik deze kocht direct een andere bougie , olie , olie filter , luchtfilter , benzine kraan en benzine leidingen gemonteerd

zal eerst de setup opnoemen :

top performance 80cc
naraku nokkenas
malossi multivar
witte drukveer die bij de multivar zit
8.5 gram rollen
sproeier 86
turbokit uitlaat
cdi van joey schaar met bergenzer (zonder +/- gewoon 1 knop)
malossi luchtfilter element
nieuwe distributie ketting
en de cilinder kop is gereviseerd (kleppen gerodeerd)
en een nieuwe bougie


de kleppen staan exact op 0,10 in en 0,15uit
de distributie staat op tijd (al 10x gecheckt)
en alles is ingereden

nu als ik hem op de pikkel zet gaat hij goed in toeren en dan redelijk hoog in toeren , als ik op een vlakke baan rijd gaat deze max in de helft / driekwart van de toeren als de begrenzer af staat

nu reed ik met men 50cc met een opvoerpakket van joey schaar +/- 55 en met de 80cc zonder naraku nokkenas +/- 52
nu heb ik gisteren de nokkenas gemonteerd en nu rijd deze max 40 op teller (de 55 en 52 was ook op teller , men teller loopt 4-6km over dus 55 op teller is eig maar 50 op gps)

maar ik vind het ook zeer raar dat deze bijna niet in toeren gaat met alle rubbers die ik al geprobeerd had , weet niet welke ik moet hebben , heb die van top performance en rms en de originele al geprobeerd maar steeds zelfde resultaat

ik wil ook liever niet naar een doorzaagde gele ducati gaan imv. rollebank (is nogsteeds men daily)
heb ookal liggen denken voor een cvk 24mm carbu te halen of is er iemand die weet waar ik de juiste gasschuifrubber kan kopen voor een originele carbu van een 4t 2v (cvk)

mvg. Gino
 
Advertisement - register to remove this

ik zag dat men electrische choke kapot was , heb een nieuwe gemonteerd en nu rijd die nog lechter , heb nu misschien minder dan de helft van men trek kracht en had al zeer weinig , heb al sproeier 86 tot 90 geprobeerd , heb nu 86 en rijd momenteel het beste daarmee maar krij niks van trek kracht bij
 
vanwaar hebje die electrische choke ?, heb nu ook een replica maar deze moet ik afstellen (ben ik nu mee bezig)
Post automatically merged:

heb me laten vertellen dat een electrische choke afgesteld kan worden . dus hebk dat geprobeerd , de persoon zij ook dat deze goed vast gelijmd kunnen zijn .

hij was zo goed vastgelijmd dat hij net onder het punt waar die los moet komen afgebroken

dus ga vanavond nog maar eens een nieuwe halen
 
Last edited:
heb probleem gevonden, er was dus iets mis in de carbu, wat weet ik niet maar heb een originele tweedehands uitgegeven en nu gaat die in 1 keer naar de 70 en dan heb ik overtoeren

heb ook een ducati gele stekker gekocht , als deze nog werkt ga ik deze ook doorzagen en testen , nu voor de overtoeren zou ik zwaarder gaan in rollen of met malossi vertanding beginnen
 
Back
Top