Lars.

New Member
Beste lezer,

Volgende week ga ik een 80cc installeren op mijn zip iget, bouwjaar 2020.
Ik ga installeren:
Malossi 80cc cilinder
Malossi 80cc injtronic ECU
Malossi vertanding
Malossi vario
Malossi witte drukveer

Mijn vraag is of ik hierbij ook een andere nokkenas moet installeren. Ik kan nergens een nokkenas vinden voor mijn zip 4t 3v. Weet iemand of een andere nokkenas nodig is, welke het beste is en waar ik deze kan kopen?

Iemand nog tips voor hoeveel gram de rolletjes in de vario moeten zijn voor de 80cc? Ik dacht zelf aan 7,5 gram.

Alvast bedankt!

Mvg,

Lars
 
Advertisement - register to remove this

weet niet zeker, maar enigste wat ik zie is 2v of 4v nokkenasen, misschien past die van een 4v erop?, ik rij zelf met 8,4 gram, op een 2 klepper motor, dat trekt voor mij het lekkerst op, heb ook me rubber uit me luchtfilter getrokken onderin, dat hielp ook een stuk, kreeg te weinig lucht
 
Naraku nokkenas lees ik altijd, en overal. Mag ik terug vragen waarom je zoveel geld en tijd in die scooter gaat steken. Ik begrijp dit niet zo goed, als er al 2takters rondrijden die zonder varioring en snelle uitlaat harder gaan dan uw beoogd project
 
Naraku nokkenas lees ik altijd, en overal. Mag ik terug vragen waarom je zoveel geld en tijd in die scooter gaat steken. Ik begrijp dit niet zo goed, als er al 2takters rondrijden die zonder varioring en snelle uitlaat harder gaan dan uw beoogd project
2 takt gaat steeds meer verboden worden, kan je toch beter iets hebben wat nog ff mee gaat, ik zelf heb ook van alles eronder, en het rijd heerlijk, vooral de koppel gaat het om
 
2 takt gaat steeds meer verboden worden, kan je toch beter iets hebben wat nog ff mee gaat, ik zelf heb ook van alles eronder, en het rijd heerlijk, vooral de koppel gaat het om

Exact mijn gedachte.

Ik ga overmorgen naar een 2e hands liberty s kijken, en waarschijnlijk ook een malossi cilinder (erop laten zetten) en wil het afstelwerk zelf doen. Iemand die me daar info over kan geven?
Dit is wat ik tot nu toe heb verzameld:
dayco snaar, zou breder en steviger zijn en zal ondertussen toch al vervangen mogen worden
8.4gr malossi rollen
malossi vario kit, en dan met of zonder drukveer? En de variateur zou waarschijnlijk sowieso vervangen moeten worden want de brommer heeft al 11k begrensd gelopen dus daar zit waarschijnlijk een beste kloof in
En natuurlijk de 80cc ecu en cilinder. Moet die cilinder per se van malossi zijn of zou zoiets als dit; https://www.m2trading.com/nl/websho...gn=sales&utm_content=deeplink&utm_term=Aldoor ook werken? Heb liever gietijzer en is meteen een bak geld goedkoper
En de nokkenas hoeft toch niet per se?

Ik weet dat het voor elke brommer anders is maar vind het wel leuk en handig om te weten wat andere mensen denken, en scheelt hopelijk wat euro's


Update: Ik zie nu dat ik deze onder het verkeerde onderwerp had gezet, ik maak wel een nieuwe
 
Last edited:
Exact mijn gedachte.

Ik ga overmorgen naar een 2e hands liberty s kijken, en waarschijnlijk ook een malossi cilinder (erop laten zetten) en wil het afstelwerk zelf doen. Iemand die me daar info over kan geven?
Dit is wat ik tot nu toe heb verzameld:
dayco snaar, zou breder en steviger zijn en zal ondertussen toch al vervangen mogen worden
8.4gr malossi rollen
malossi vario kit, en dan met of zonder drukveer? En de variateur zou waarschijnlijk sowieso vervangen moeten worden want de brommer heeft al 11k begrensd gelopen dus daar zit waarschijnlijk een beste kloof in
En natuurlijk de 80cc ecu en cilinder. Moet die cilinder per se van malossi zijn of zou zoiets als dit; https://www.m2trading.com/nl/websho...gn=sales&utm_content=deeplink&utm_term=Aldoor ook werken? Heb liever gietijzer en is meteen een bak geld goedkoper
En de nokkenas hoeft toch niet per se?

Ik weet dat het voor elke brommer anders is maar vind het wel leuk en handig om te weten wat andere mensen denken, en scheelt hopelijk wat euro's


Update: Ik zie nu dat ik deze onder het verkeerde onderwerp had gezet, ik maak wel een nieuwe
bij de multivar altijd die witte veer monteren, die veer kan zelfs in combinatie met orginele vario, daarnaast zou ik zelf voor malossi kiezen zowel de cilinder als nokkenas, je betaalt meer maar de afwerking is veel beter, ik rij zelf met 8,4 gram, top van rond de 55 a 60, ik vind dat snel genoeg, maar ik weeg zelf ook nogal wat, en nokkenas verbetert je koppel en snelheid door dat ie de kleppen iets langer open laat staan
 
400euro.
En ja ik geef liever geen geld aan dingen uit als het niet nodig is. Beetje zonde van de 130 euro als die nokkenas nieteens nodig is
 
Goed, begrijpelijk, eerder heb ik gelezen dat die nokkenas dus wel nodig is omdat je anders niet alles uit je 80cc kan persen. Succes alvast
 
Is dat wel echt zo? Ik heb tientallen mensen op forums gezien met een naraku nokkenas die goed werkt. Ook heb ik een half uur lang naar een voorbeeld van een kapotte as gezocht maar kan eigenlijk niks vinden. Ook is de originele nokkenas nauwelijks durrder als de naraku, dus is die ook van slechte kwaliteit?
 
Is dat wel echt zo? Ik heb tientallen mensen op forums gezien met een naraku nokkenas die goed werkt. Ook heb ik een half uur lang naar een voorbeeld van een kapotte as gezocht maar kan eigenlijk niks vinden. Ook is de originele nokkenas nauwelijks durrder als de naraku, dus is die ook van slechte kwaliteit?
ik ken een monteur, die krijg ze bijna dagelijks binnen dat ze afgebroken zijn, of teveel speling dat het hele tandwiel niet meer meedraait
 
Is dat wel echt zo? Ik heb tientallen mensen op forums gezien met een naraku nokkenas die goed werkt. Ook heb ik een half uur lang naar een voorbeeld van een kapotte as gezocht maar kan eigenlijk niks vinden. Ook is de originele nokkenas nauwelijks durrder als de naraku, dus is die ook van slechte kwaliteit?

Ik verkocht bergen van die naraku nokkenassen voor piaggio en heb er nooit een teruggehad. Misschien een serie geweest met een probleem dan?
 
Ik verkocht bergen van die naraku nokkenassen voor piaggio en heb er nooit een teruggehad. Misschien een serie geweest met een probleem dan?
ik ken een monteur, en ze breken af bij het stuk waar het tandwiel op zit, dat nokje zeg maar, of er komt teveel speling op de nokkenas dat het hele tandwiel vervolgens niet meer meedraait, wat dus als gevolgen heeft kapotte kop zuiger etc
 
Back
Top