Nutteloosche Plaatjes #47

Status
Not open for further replies.
[ir]http://www.shipsnostalgia.com/guides/images/9/9d/PalmEnd.jpg[/ir]

Om hier even op terug te komen.

Deze staat bij mij op het werk, alleen is er nu wel een digitale aflezing opgezet :)
Maar het machine is ook al een aantal jaar oud.

die oude duitse draaibanken zijn vaak nog altijd het beste zeggen ze...

3288492_460s.jpg

die oude duitse draaibanken zijn vaak nog altijd het beste zeggen ze...

Niet alleen duitse draaibanken, ook de oude Italiaanse boormachines en draaibanken zijn toen degelijk geproduceerd. Toen werd er minder naar kosten gekeken en meer naar degelijkheid volgens mij. Dat zie je wel gelijk terug in omvang en gewicht overigens.

Hoe het daar beschreven staat heb ik nooit over gehoord/gelezen. Heb er wel aardig wat over gelezen van mensen met ervaringen. Het zou kunnen dat het op die manier werkt, maar vergt wel heel veel training. Sowieso gaat het niet ook maar een klein beetje lukken in de eerste 2-3 weken..

Ik heb al een paar keer een lucide droom gehad. Dan wel niet geheel bewust, maar kon hem enigszins wel sturen.
Het werkt zeker, maar kost wel een hoop moeite om te leren, tis wel echt heel awesome als het lukt!
Hier een artikel erover: http://www.highexistence.com/lucid-dreaming/

Waking Life is trouwens een heel vette film wat zich afspeelt in een lucide droom. "Waking Life volgt de dromen van een man, en zijn pogingen om het verschil tussen het echte leven en de droomwereld te ontdekken. Terwijl hij probeert wakker te worden ontmoet hij veel verschillende personen."
Zitten héél veel vette dialogen in, vooral leerzaam en om over na te denken. Deze film heb ik al zo'n 4-5 keer gezien, komende jaren zal ik dat zeker nog verdubbelen!

3299346_460s.jpg

Zou dit nou werken? Je dromen bepalen lijkt me best leuk om eens te doen namelijk:#

Ja het werkt zeker. Over het algemeen heft iedereen ze wel. Maar om het te onthouden en te herkennen is wat anders. Dit moet je "oefenen" zeg maar.

Ik heb na veel oefenen het wel voor elkaar gekregen. Enkel raak je het toch kwijt als je er niet mee bezig bent. Heb ze al lang niet meer gehad helaas. Ondanks dat ik het soms nog wel probeer. Het gaat alleen niet meer zo makkelijk.

Als je het goed onder controle hebt. Kan je zelfs verder gaan. Met uit het lichaam treden. Dat is mijn niet gelukt althans. Je kan het verwarren met een lucide droom.

Dit vond ik trouwens goede site om het te leren en veel info vandaan te halen.
http://www.ld4all.com/nl/

Wat een wierde shit allemaal... Ik heb dit volgens mij vroeger een aantal keer gehad toen ik in slaap probeerde te vallen door naar mn eigen hartslag te luisteren.

Het draaide uit op een nachtmerrie :X Ik werd helemaal hysterisch wakker. Denk dat mijn ouwe dat nog goed na kunnen vertellen

Wat ik er zo van heb gelezen tot nu toe is dat het enige oefening vergt. Maar als je je eigen dromen kan bepalen, the sky is the limit :winner:

Ghehe grappig.

Ik las de posts van onder naar boven en zag de pic in de quote van bartj en IK WIST GEWOON DAT FOX GEK AL GEREAGEERD HAD VOORDAT IK Z'N COMMENT ZAG :D

:+

Heb het een tijd geleden eens geprobeerd. Toen ik mn ogen plotseling open deed schrok ik mezelf echt de pleures. Het meest vage was dat ik mn ogen niet bewust zelf open deed. Beegje abrupte overgang.

Mensen wel eens gevangen gezeten in hun eigen lichaam, dat je in je hoofd wakker wakker bent maar je niet kunnen bewegen en je ogen open doen. Dat is ook creepy :p, vroeger heel veel gehad toen ik nog wel eens een tukkie deed tijdens werk in de bus.

Dat andere lijkt me ook wel tof maar ben altijd blij als ik slaap.

Status
Not open for further replies.
Back