Vandaag ga ik afrekenen... met... BASSIE EN ADRIAAN! <krak> (breekt telefoon)
Ik, de Baron, zal de geschiedenis in gaan als DE KONING DER MISDAAD, HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHA (Manische lach)
Drommels, drommels en nog eens drommels!
Met Baron van Neemwegge (als hij de telefoon opneemt)
Weer die clown en die acrobaat!
Die vervelende clown en die irritante acrobaat!
Als ik ze in m'n handen had, dan zou ik...
Stommeling! Uilskuiken! Frikandel!
Bamihap! Bal gehakt! Zak Patat! Kroket!
Patjeboem!
** breekt de telefoonhoorn**
Een foutje kan NIET! ( nadat Handige Harry iets laat ontploffen en "Foutje moet kunnen baas!" zegt)
Kom op Japie, vlug in de wagen!
Dat was de poort. Dat betekent dat ze op de binnenplaats zijn. Dus...stil nu anders horen ze ons!
Ik word (opeens) heel zenuwachtig en dat betekent dat die Bassie en Adriaan in de buurt zijn!
Vandaag krijg ik ze (eindelijk) te pakken...
Nee, nee, nee, nee, nee Japie, we gaan hier rechtsaf.
JAPIE, START DE WAGEN!!
Dat zijn geen stokken Japie! Dat zijn fakkels Japie!
Mijn plan was geniaal, maar wie verwacht er nou dat er 1 of andere stomme acrobaat in de dakgoot loopt te wandelen!?
En weet jij wat ík denk? Ik denk dat ik jou een enorme OPLAWAAI GA GEVEN!!
Sneller Japie, sneeeellleeerr
Harry, hoe ver ben je met de boem? *BOEM!!*
(Harry en B100 kibbelen) "Houd nou eens op met dat geleuter!"
(Als B100 belt) Waar zit je B100?
Als ik ze in me handen had, dan zou ik ze.... DAN ZOU IK ZE!!!!!
RIJDEN HARRY!
Wie verwacht er nou dat er op het moment van mijn geniale inbraak een acrobaat door de dakgoot loopt te wandelen( bassie en Adriaan en het geheim van de schatkaart)
Drommels Japie wat zijn zij daar aan t doen? Japie: ik weet het niet eh baas. Baron: zij staan te dansen voor een grot wat doen zij daar?
Lissabon! Wat moeten ze nou weer in LIS-SA-BON! * breekt telefoon*
Kijk voor je bamihap, ze mogen niet in de gaten hebben dat wij in de gaten hebben dat zij ons in de gaten hebben
"Geweldige auto, Harry. Hoe heb je die georganiseerd?" Harry: "Nou, ik heb 'm gewoon gepikt."
"Sta hier niet te leuteren man, organiseer een auto!" Harry: "Ik pik d'r wel een."
Hier in Amerika noemen ze me niet voor niets 'The Genius'!
Hallo, er waren hier net twee vrienden van mij, eentje met een rood neusje en eentje met een blauw blousje, zij hebben een reis gekocht, weet u misschien waarheen want ik wil ze graag verassen. Verkoper Reisbureau: zij gingen naar Lanzarote meneer. Baron: Lanzarote, LANZAROTE, dan ga ik ook naar Lanzarote, en dan zal ik ze GAAN VERASSEN, HAAHAAHAAAHAA!!!
Dan zijn ze weer in Lissabon, dan weer in Valencia. Ik krijg wat van die twee!
(Tegen Handige Harry): En dan maak je een nieuwe boem! Dan kom jij later!
Dit is een geniaal plan.. en als ik zeg, dat dit een geniaal plan is.. dan bedoel ik ook
bind ze vast aan die kist drommels drommels en nog eens drommels japie zit in de gevangenis