Hallo allemaal,
Ik ben een NRG 2005 A/C blok onder een Typhoon uit 1995 aan het bouwen, welke in principe zo past, enkel loop ik tegen de Ontsteking aan.
Ontsteking van de NRG en de Typhoon zijn flink anders, dit heb ik mij al laten vertellen in een eerdere post. Mij is toen verteld dat het allemaal zou moeten passen, maar dat ik enkel de ontsteking even moest omzetten. Nu ben ik bij deze stap aangekomen, en nu merk ik dat de ontsteking van de Typhoon niet op het NRG blok past, aangezien er in het NRG blok geen gat zit die de kabelboom van de onsteking doorlaat, welke bij de Typhoon dus wel zit. Even wat foto's ter verduidelijking.
Zie hierboven de Typhoon ontsteking, waar uit een lange kabelboom loopt. 1 aftakking zitten 3 connectoren aan die in de bobine klikken, de andere aftakking is een grotere connector welke 4 polig is.
Hier boven de onsteking van de NRG. Korte draadboom er aan, met enkel een 6 polige stekker.
Hier boven beide onstekingen naast elkaar. Fysiek passen ze wel qua schroefgaten, enkel zit van de Typhoon ontsteking de draadboom in de weg. Zie volgende foto.
Zoals je ziet zit in het blok van de Typhoon een gat waardoor de lange kabelboom van de ontsteking gaat. De 3 connectoren van de bobine gaan direct op de bobine, en de losse 4 polige stekker loopt halverwege richting de spanningsregelaar, om een idee te geven hoe lang de draadboom is.
Zoals je ziet heeft het blok van de NRG geen gat om de kabelboom van de ontsteking doorheen te voeren, waardoor ik de ontsteking van de Typhoon niet kan gebruiken.
Nu is mijn uiteindelijke vraag: Heb ik een optie om alsnog het geheel te laten werken met de Typhoon ontsteking, of moet ik toch de draadboom van de NRG op de Typhoon leggen, om zo wel uit de voeten te kunnen met de ontsteking van de NRG?
Eventueel kan ik wel een gat boren in het blok, om zelf een doorvoer te maken voor de draden, aangezien er niets aan de achterkant zit. maar wil ik eerst kijken of er een andere optie is.
Ik hoop dat het verhaal zo duidelijk genoeg is !!
Groetjes,
Cydro
Ik ben een NRG 2005 A/C blok onder een Typhoon uit 1995 aan het bouwen, welke in principe zo past, enkel loop ik tegen de Ontsteking aan.
Ontsteking van de NRG en de Typhoon zijn flink anders, dit heb ik mij al laten vertellen in een eerdere post. Mij is toen verteld dat het allemaal zou moeten passen, maar dat ik enkel de ontsteking even moest omzetten. Nu ben ik bij deze stap aangekomen, en nu merk ik dat de ontsteking van de Typhoon niet op het NRG blok past, aangezien er in het NRG blok geen gat zit die de kabelboom van de onsteking doorlaat, welke bij de Typhoon dus wel zit. Even wat foto's ter verduidelijking.
Zie hierboven de Typhoon ontsteking, waar uit een lange kabelboom loopt. 1 aftakking zitten 3 connectoren aan die in de bobine klikken, de andere aftakking is een grotere connector welke 4 polig is.
Hier boven de onsteking van de NRG. Korte draadboom er aan, met enkel een 6 polige stekker.
Hier boven beide onstekingen naast elkaar. Fysiek passen ze wel qua schroefgaten, enkel zit van de Typhoon ontsteking de draadboom in de weg. Zie volgende foto.
Zoals je ziet zit in het blok van de Typhoon een gat waardoor de lange kabelboom van de ontsteking gaat. De 3 connectoren van de bobine gaan direct op de bobine, en de losse 4 polige stekker loopt halverwege richting de spanningsregelaar, om een idee te geven hoe lang de draadboom is.
Zoals je ziet heeft het blok van de NRG geen gat om de kabelboom van de ontsteking doorheen te voeren, waardoor ik de ontsteking van de Typhoon niet kan gebruiken.
Nu is mijn uiteindelijke vraag: Heb ik een optie om alsnog het geheel te laten werken met de Typhoon ontsteking, of moet ik toch de draadboom van de NRG op de Typhoon leggen, om zo wel uit de voeten te kunnen met de ontsteking van de NRG?
Eventueel kan ik wel een gat boren in het blok, om zelf een doorvoer te maken voor de draden, aangezien er niets aan de achterkant zit. maar wil ik eerst kijken of er een andere optie is.
Ik hoop dat het verhaal zo duidelijk genoeg is !!
Groetjes,
Cydro