Nieuwe Videokaart

Zillion.. ga maar eens naar tom's hardware guide.. of tweakers.. of ken je dat niet 8P. Alle tests wijzen uit dat de ASus of MSi kaarten sneller zijn dan die kaarten van een onbekend merk. of eenwit merk. Ik heb het zelf ook ondervonden. Wees nou niet zo eigenwijs :)

Lees die test nou eerst maar... Hier alvast een voorproefje van de benchmark

000336-20.png

Ohja en ik kom vaak op tweakers en daar hebben ze een appart topic aangemaakt voor de point of view kaarten.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/8

Originally posted by Teunios
De snelste Ti versie van gf3 is sneller dan de TI4200
Ik lees hier toch echt dat je zegt dat de gf3 sneller is dan de ti4200 maar misschien lees ik het helemaal verkeert?

Last edited:
Nee dank je... boeit me niet zo :) sorry maar tjah.. alles draait bijna goed op quake 3 engine. En dat is enkel de framerate weergave.. Dat is geen BENCHmark.:D

ik probeer op het moment enkel ff sjoerd verder te helpen met zijn buget probleem :P, aangezien de topic starter zijn probleem al opgelost heeft.

Zillion.. ga maar eens naar tom's hardware guide.. of tweakers.. of ken je dat niet 8P. Alle tests wijzen uit dat de ASus of MSi kaarten sneller zijn dan die kaarten van een onbekend merk. of eenwit merk. Ik heb het zelf ook ondervonden. Wees nou niet zo eigenwijs :)
mag ik je toch vriendelijk verzoeken om een andere manier van replyen aan te leren of op te zouten, deze bijdehandte manier is zeer irritant.

Wie is er nou eigenwijs? (en ja boeiend dat daar een smiley 8er staat, jij probeert gewoon users zoals zillion uit te lokken)
Blijkbaar wijzen dus niet ALLE tests uit dat die kaarten sneller zijn dan Point-of-view kaarten (die jij hier naar mijn mening onterecht bestempeld als een onbekend of wit merk, leadtek was ook onbekend... asus is ooit ook onbekend geweest...)

dus, leg je er nou bij neer en hang hier Ajb niet de mister wiseguy uit, dan mag je dat van mij op GoT wel doen... tis hier tenslotte een scooterforum, geen hardwareforum...

Hmmm.. met je verkeerde been uit bed gestapt ofzo? Ik probeer helemaal niemand uit te lokken... het lijkt eerder of jij mij uit de tent probeert te krijgen. Zodat ik daarna een ban kan krijgen.

Die diagrammen die Zillion liet zien.. is geen benchmark dat is een weergave van fps en met verschillende videokaarten. Ik zit niet op GoT, is een beetje een eng forum. mar ok.. dan ben ik eigenwijs. Ik krijg een beetje genoeg van het feit dat ik nix meer kan zeggen zonder dat er een negatieve reply op volgt.

En mr boeie.. een Merk moet een reputatie opbouwen en kan daradoor faam en/of bekendheid verkrijgen. Point of view heeft dat blijkbaar dus niet. Er is hier gewoon een discussie aan de gang. En je moet niet zeggen dat dit enkel een scootforum is en gen hardware forum want je praat zelf over het onderwerp mee. kijk naar je vorige reply's.

Ik bood net netjes mijn excuses aan dat ik mijn messg aan Souldarkness wat anders gekund had. en het is nog niet goed. Ik doe nix fout. Als ik van mening ben bv dat jij over scoot's aan het blaten bent ( ben je niet dit is enkel een voorbeeld ) dan post ik dit niet, dan denk ik het) Ik probeer nu bv sjoerd te helpen niet mr.wiseguy te wezen.

grtz teun.

Last edited:
die grafiek die zillion laat zien is weldegelijk een benchmark, je kan toch de verschillen zien tussen verscheidene videokaarten die allemaal op hetzelfde vlak presteren?

'bench mark nc a standard or reference point used in measuring (e.g. grades in an exam, efficiency of computers etc).
dus ook dit, want RTCW wordt als standaard gehouden...

Nou. het werkt iets anders met officiele benchmarks. Het is een beetje tjah raar om het een benchmark te noemen want je teste enkel de capaciteiten van 1 engine. Dus enkel wat die engine heeft. bv. geen Embm, of Nvidia fog. of wat dan ook. Een echte bench probeert het zo zwaar moeilijk te maken voor de videokaart + alle opties die je bij de bench hebt ingeschakeld en rekent daarna een Puntenlijst uit. Dan krijg je een score die ''eerlijk'' is.

Nou. het werkt iets anders met officiele benchmarks. Het is een beetje tjah raar om het een benchmark te noemen want je teste enkel de capaciteiten van 1 engine. Dus enkel wat die engine heeft. bv. geen Embm, of Nvidia fog. of wat dan ook. Een echte bench probeert het zo zwaar moeilijk te maken voor de videokaart + alle opties die je bij de bench hebt ingeschakeld en rekent daarna een Puntenlijst uit. Dan krijg je een score die ''eerlijk'' is.

Ik zeg dus ook duidelijk dit is een voorproefje van de benchmark. Je bent dus te lui om het te lezen, dan moet je ook niet gaan zeuren over dat dit geen benchmark zou zijn. Want mocht je de test gaan lezen zou je echt niet zo'n stomme opmerking maken dat het geen benchmark zou zijn. Als je de test niet wilt lezen moet je er ook geen conclusies over hebben. Je hebt gewoon niet gelijk en kunt dat niet toegeven, klaar oke dat moet je zelf weten. Mijn mening is dat je heel irritant bezig bent. Ik wou dit topic eigenlijk niet verpesten door constant op elkaar te reageren maar ik wil je dit wel duidelijk maken. Ik heb me bij de vorige posts ook erg in moeten houden en nu eigenlijk nog. Het is ook volledig nutteloos je proberen je fout in te laten zien want je denkt alleen maar aan je eruit redden.

remcow.. je moet gewoon goed lezen.. Ik zeg dat het beeld tegenwoordig bijan helemala afhankenlijk geworden is van proces. D.m.v busmastering. Enne.. uuhm :rolleyes: je MOEt HELE GOED LEZEN want ik heb ook nooit gezecht dat het interngeheugen dan gebruikt word voor opslaan van textures. Waar haal je dat vandaan? Ik wil niet lullig doedn maar ehmm. Busmastering bestaat al heel lang nu.. Begon bij MCA kaarten..
Lees je eigen verhaal maar na. Quote: "Maar het is daarom ook zeer raadzaam om meer intern gehuiegen erbij te kopen aangezien AGP, rechtstreeks gebruik maakt van je interngeheugen". En waarvoor zou dat zijn denk je, om ff gezellig te over koetjes en kalfjes te praten? Textures vooral!! Kennis he :P
En je verhaal over busmastering boeit niet. Tuurlijk doet de grafische kaart heel veel zelf, daar ging het mij niet om. Het gaat mij erom dat bijvoorbeeld een spel zoals Warcraft 3 het niet alleen boeit hoe het er uit ziet, ook moet er berekend worden hoe de mannetjes lopen, AI etc etc. Dan mag je nog wel zo'n superduper graische kaart hebben, het draait nog langzaam omdat de CPU te traag is.

En AMD een Stabiel merk??? Waarom zijn er dan geen severs van AMD, waarom zijn die bijna altijd van Intel pentium 3xeon.
Moet je beter zoeken. Een goed voorbeeld van een redelijk groot server park is die van Tweakers.net. Hoeveel AMD's hebben ze al wel niet gehad en hoeveel AMD's hebben ze nu. Ook een beetje vage vergelijking om server-procssoren (Xeon en waarschijnlijk XP MP) te vergelijken met desktop processors (P4 en XP). Beide zijn rock stable. Als ze niet stabiel zijn komt het door een slecht moederboard/chipset of andere factoren.
Maargoed, dit gaat offtopic :+

Sjoerdyo: Misschien is dit wel een handige link: http://www.tweakers.net/reviews/343/3

OK, zillion je hebt gelijk. het is idd hel irritant om steeds op elkaar te replyen. dit zal ook de laatste zijn. ik vind dit en jij vind dat.. tjah. maar ok. kzal me er dan bij neerleggen. enkel om dan maar de discussie te beindigen wnt het loopt een beetje uit de hand. en remcow.. ik weet ook niet wat er in opgeslagen word :), maar tjah ik wil wel eens zien hoe je esysteem zal werken zonder Busmastering. En nog wil ik een X tegen je zeggen .. je moet goed lezen remcow.

qwote
dit zei ik:
Wat voor plaatjes de pc op het beeld brengt heeft tegenwoordig bijna geen ene zak meer te maken met de processor. Wat wel daarop invloed heeft is de snelheid sjoerd. Ik zit nu op mijn 2e stage van school van half jaar. En daar test ik dat soort dingen vooral.

Kijk de video kaart werkt nu helemaal alleen.

dat proces heet BUSMASTERING.. de videokaart ( net als alle andere kaarten die minimaal van het MCA type zijn hebben dat. Dat betekent dat ze info kunnen ontvangen en versturen, berekenen enz. zonder de processor daar vor te kunnen gebruiken.

ik zei dus dat onderwerpen zoals de artificial intellegence ( ai ) nix met de grafische kaart te maken heeft. Ook andere reacties van voorwerpen in het spel zullen door processor berekent worden. zillion mijn excuses dat ik me niet wilde verdiepen in je test en een conclusie gaf, maar remco ik heb bij vele bedrijven gezeten en nog nooit met eigen ogen een AMd server gezien.. of gehoord en dan enkel om de reden dat hij SUPER stabiel moet zijn. was gisteren ook het onderwerp bij een TOwn Meeting van getronics waar ik nu werk. maar nu gooi ik he over een hele andere boeg wat ik niet hoor te doen en begin de discussie opnieuw.

Ik denk dat het topic gesloten kan worden want de topicstarter is tevreden en sjoerd kan ook met zijn advies vooruit.

Ik vind het een beetje wazig dat je voor een Xbox gaat; ik heb mijn systeem nu iets van 4 jaar (450mhz was toen net nieuw) en ik heb tot GTA3 altijd gewoon lekker kunnen spelen. Alleen een keer nieuwe monitor gehaald (19 inch) en andere Cd-rom speler. (DVD) en tjam e brander gaat nu ook naar de tyfus, maja dat heeft allemaal niets te maken met de economische levensduur van de shit, das gewoon de technische levensduur.

whoei, ik heb hem: Point of View GeForce 4 Ti4200 XP:)

Teunios, ik weet dat je het een slechte keuze vind die PoV :D

Last edited:
Gefeliciteerd met je keuze! ik wist wel dat je de juiste zou maken :P. Als je nog wilt lezen hoe goed die wel niet is (iets wat ik zelf altijd leuk vind). Paar quotes hoor :). "Het snelste typen geheugen dat we tegenkwamen, heeft een wachttijd van slechts 3.3 nanoseconden en kan zodoende enorm versneld worden. 3.3 ns. geheugen komen we tegen op de kaarten van ASUS, Gainward en Point-of-View. Dankzij het snelle type geheugen konden we deze kaarten vaak nog hoger geklokt krijgen dan een veel duurdere GeForce 4 Ti 4600 videokaart! ASUS en Point-of-View maken zelfs gebruik van het kaartontwerp van de Ti 4600, zodat het overklokken van de V8420 Deluxe respectievelijk GeForce 4 Ti 4200 XP naar Ti 4600 snelheden zonder problemen gaat."

"Net als ASUS heeft Point-of-View er verder voor gekozen om niet het Ti 4200, maar het Ti 4600 PCB-referentie-ontwerp te gebruiken, wat dus onder andere resulteert in een chip-aansturing en -voeding die beter is toegespitst op hogere snelheden".

Nouja een heel verhaal uiteindelijk. Ik weet niet of je het interresant vind, ik vind het zelf altijd wel leuk om te lezen zulke dingen.

Is leuk :)

Mja, ik merkte gister al duidelijke veranderingen met UT2003!

Ik draaide hem op 1024x768/16bit/textures enz. high, perfect!

Ik heb ook 32bit geprobeerd maar dat was nog ff iets teveel van het goede :D

Originally posted by SoulDarkness

10,2ghz is wel erg snel hoor! We zijn nu ongeveer bij de 3 Ghz :# .. maar ff ontopic. 450mhz is niet super snel.. Beter als je nieuwe mobo koopt met een leuke amd athlon XP. Voor mobo + CPU ben je ongeveer 200 euro kwijt...

Bullshit gek :|, ik was tegen de 400 kwijt voor een MSI moederbord en een XP 2000+ ( 2 wken geleden ) dus de prijzen zullen denk ik niet naar beneden zijn gegaan :p

Kijk ff wat verderdan je neus kort is. Er staat een mooie link hier naar een stie van tweakers.net waar ze een budget systeem samenstellen.

Originally posted by SRurbanKID

Bullshit gek :|, ik was tegen de 400 kwijt voor een MSI moederbord en een XP 2000+ ( 2 wken geleden ) dus de prijzen zullen denk ik niet naar beneden zijn gegaan :p

AMD Athlon XP 2000+ tray € 120,00
MSI KT3 Ultra MSI 119,00

of goedkoper:

Asus A7V266-C ASUS 95,00

kweenie wat voor AFUwinkels jij je pcshit haalt:|. vobis ofzo :eek:

Originally posted by SRurbanKID

anders reageer je ff normaal:|

Enne jij hebt duidelijk teveel betaald, jammer joh .

Lekker geflame allemaal in dit topic. Ik denk dat de topicstarter nu wel weet wat hij moet doen en zo niet kan hij altijd nog de links naar GoT en andere benches enzo gebruiken.

Het is dat ik geen mod ben, anders had er al een hangslot op gehangen.

(en dan wel een abus, dat is tenminste een goed merk!!! :P)

Back