Jeroen
Bang Bang
Originally posted by erwinski
Jeroen, ga naar de HCC dagen eind november en haal een Ti4200
Ga ik ook doen :W
k heb hem al gekocht, maarre op HCC dagen ga ik de rest kopen..
Xp2000+, abit mobo, geheugen enz.
Originally posted by erwinski
Jeroen, ga naar de HCC dagen eind november en haal een Ti4200
Ga ik ook doen :W
Originally posted by Teunios
sorry dat ik het zeg maar wel een lekkere bagger pc gekocht dan.
die merken van je.
AMD, ECS, Aopen cd-rom en brander, enkel de mobo's van Aopen zijn goed. en die gf4 mx. mx is ongeveer het slechste wat je kunt hebben van de Gf4 versie.
Originally posted by Eth3r3al
En miamimarc , als je iets OC-ed hoeft het nieteens instabiel te zijn hoor. Het kan zijn dat ze bijvoorbeeld een PIV 2,6 in een 2,0 doosje stoppen , omdat daar meer vraag naar is. Is hetzelfde als bij een brommer de begrenzers eruit halen
Jouw verhaal klopt niet echt. De AGP kaart heeft inderdaad zijn eigen bus, waarschijnlijk bij zijn PII systeem een AGP 2x (66mhz X 2). Maar bij spellen is het nog steeds ontzettend belangrijk hoe snel de processor is. Als die niet belangrijk was, waarom heeft iedereen dan zo'n snelle CPU?? Het zal allemaal een stuk soepeleren gaan dat wel, maar echt zware spellen zal het ding niet trekken omdat de processor ook nog steeds een boel moet berekeken en dat niet aan kan.Originally posted by Teunios
Kijk de video kaart werkt nu helemaal alleen.
dat proces heet BUSMASTERING.. de videokaart ( net als alle andere kaarten die minimaal van het MCA type zijn hebben dat. Dat betekent dat ze info kunnen ontvangen en versturen, berekenen enz. zonder de processor daar vor te kunnen gebruiken. En aangezien Alle huidige videokaarten gebruik maken van het AGP slot is het zeker dat de processor daarvoor niet gebruikt word. Je zal het zeker merken als je een nieuwe videokaart in je systeem stopt. Maar het is daarom ook zeer raadzaam om meer intern gehuiegen erbij te kopen aangezien AGP, rechtstreeks gebruik maakt van je interngeheugen. een 256 MB module van pc-133mhz ram is al lang niet duur meer. Maar natuurlijk hebben de spellen ook een bepaalde snelheid nodig om mee te draaien. Dus je bent in een weg wel afhankenlijk van je processor. maar in jou geval met je 450 mhz processor moet je wel een nieuwe processor. Ik zou bij INtel blijven aangezien die het stabielst zijn, nu ook het snelst met de komst van de northwood processor en een betere reputatie hebben.
Ik hoop je een beetje te hebben kunnen helpen.
Originally posted by RemCOW
Jouw verhaal klopt niet echt. De AGP kaart heeft inderdaad zijn eigen bus, waarschijnlijk bij zijn PII systeem een AGP 2x (66mhz X 2). Maar bij spellen is het nog steeds ontzettend belangrijk hoe snel de processor is. Als die niet belangrijk was, waarom heeft iedereen dan zo'n snelle CPU?? Het zal allemaal een stuk soepeleren gaan dat wel, maar echt zware spellen zal het ding niet trekken omdat de processor ook nog steeds een boel moet berekeken en dat niet aan kan.
Daarnaast is het verhaal over geheugen ook niet helemaal juist. Het is idd verstandig om er meer geheugen bij te prikken, maar ga er maar niet van uit dat die worden gebruikt voor textures. Aangezien dat systeemgeheugen in vergelijking met het geheugen van de videokaart zoveel langzamer is programmeren spelletjes makers te spellen zo dat zoveel mogelijk wordt van het videogeheugen. Anders zou bij testen veel beter het verschil te zien zijn tussen AGP 2x -> 4x. Of bij huidige testen zie je het helemaal goed. Geen enkele snelheidswinst van AGP 8x tegenover 4x.
En ik ga zag ergens staan dat iemand zei dat een GF3 wel degelijk sneller is dan een GF4MX... Dat zeker!! Maar niet sneller dan een Ti4200 :+
En nu moet ik toch echt op gaan staan
ok.. sorry ik had het idd wat anders kunnen brengen... maar het is nou eenmaal niet zo goed.Originally posted by Boeie
anders neem jij eens ff een cursus sociale en communicatieve vaardigheden, je kan zoiets wel anders brengen.:|
waarom is het trouwens slecht volgens jou? aopen cd-rom/brander is best goed, Amd proc ook en ECS zijn Prima mobo'tjes... (veel gebruikt in OEM business) GF4mx is idd niet een superslimme keus maar als je niet zoveel gamed boeit dat ook weer niet...
vraagje, wat is er tegen op Point of view? (niet omdat ik dit zelf ook heb maar gewoon ff)Originally posted by -=MOL=-
Ik heb maar 1 ding te zeggen nog. Als je nou die videokaart aanschaft, koop dan gewoon een asus/msi/leadtek ofzo. Geen pixelview of point of view. Waarom niet vraag je je af.
Maar sjoerd, wat be nje precies van plan om nog te gaan doen met je pc’s. wat voor spellen? Programma’s? maakt ook veel uit.
Grtz teun
Originally posted by Sjoerdyo
Dus moet nog ff nadenken wat ik allemaal pises wil gaan doen en in hoeverre me pa wil sponsoren, zal wel 0 euro zijn. Bedoeling is dus als ik zoiets ga doen dat me systeem gewoon meteen weer lekker mee kan komen voor paar jaartjes... Hoeveel brengt een oud moderboard en p][ 450mhz op eigenlijk
.. haha Mijn pa sponsort me dus ook ech tniet.. tjha.. maar ehmm.. als ik jou was.. zou ik vanwege buget, maar Amd kopen, en dan maar een goedkoop chaintech moederbordje, met simpel 512 pc-133 geheugen. Dan nog een Gf4 ti4200 van asus. Dat is heel berlangrijk. En je schijf.. is zeker een seagate .
Ik denk dat je totaal 500 euro kwijt bent ja , en.. kijk wil je het echt uitgeven en denk je dat je het ech tveel gaat gebruiken.. of toch niet zo veel.
Maar sjoerd.. nog niet zo’n foute oplossing voor jou probleem is iets wat ik over een maandje ga doen.
Ik ben er finaal mee opgehouden met steeds om het half jaar een nieuw component voor in je pc. Ik ga dus met kerstmis een X-box kopen. Als je van pc games houd.. zit de x-box er het dichts bij. Met kerstmis komt de actie. 3 spelllen met een gratis X-box. Dat is dus zeer weinig maar je krijgt er wel een snelle lekkere console mee, waarmee je NU al online mee kan gamen en internetten in tegenstelling tot de ps2 waarbij belooft werd dat je online zou kunnen spelen in ned. Blabla. Maar de x-box kan het wel nu.
Of sjoerd , je koopt geen nieuwe pc componenten en koopt er een lekkere yasuni c20 voor ofzo. Weet ik veel .
khoop je geholpen te hebben
grtz teun