Nieuwe Videokaart

Originally posted by erwinski
Jeroen, ga naar de HCC dagen eind november en haal een Ti4200 :)

Ga ik ook doen :W

k heb hem al gekocht, maarre op HCC dagen ga ik de rest kopen..

Xp2000+, abit mobo, geheugen enz.

Originally posted by Teunios

sorry dat ik het zeg maar wel een lekkere bagger pc gekocht dan.

die merken van je.

AMD, ECS, Aopen cd-rom en brander, enkel de mobo's van Aopen zijn goed. en die gf4 mx. mx is ongeveer het slechste wat je kunt hebben van de Gf4 versie.

Idd , die GF4 mx is wel bagger ja... Neem een GF2 core , clock die wat hoger en zet er een stempel GF4 op terwijl dat ding nieteens DX8 Compliant is (wel compatible) Ik bedoel , dat is toch zwaar naaien. En AMD is niet echt een bagger merk hoor, ook retestabiel. En goedkoop. ECS is ook wel lekker goedkoop en stabiel , mits je de goede versie koopt. OC-en is wel uit den boze maja. Die Cd-rom (DVD-rom) van Aopen wil ik wel , maar die brander raak ik met geen vinger aan. Doe mij maar Lite-on of Plextor.

En miamimarc , als je iets OC-ed hoeft het nieteens instabiel te zijn hoor. Het kan zijn dat ze bijvoorbeeld een PIV 2,6 in een 2,0 doosje stoppen , omdat daar meer vraag naar is. Is hetzelfde als bij een brommer de begrenzers eruit halen :P

Originally posted by Eth3r3al

En miamimarc , als je iets OC-ed hoeft het nieteens instabiel te zijn hoor. Het kan zijn dat ze bijvoorbeeld een PIV 2,6 in een 2,0 doosje stoppen , omdat daar meer vraag naar is. Is hetzelfde als bij een brommer de begrenzers eruit halen :P

ja kweet t. maar die jeroenrs50 heeft zo'n Point of vieuw ding gekocht en daar schreve ze over dat dat ding bij sommige 2d textures al vastliep :rolleyes: maja het is ook 3d kaart 8P

Kijk de video kaart werkt nu helemaal alleen.

dat proces heet BUSMASTERING.. de videokaart ( net als alle andere kaarten die minimaal van het MCA type zijn hebben dat. Dat betekent dat ze info kunnen ontvangen en versturen, berekenen enz. zonder de processor daar vor te kunnen gebruiken. En aangezien Alle huidige videokaarten gebruik maken van het AGP slot is het zeker dat de processor daarvoor niet gebruikt word. Je zal het zeker merken als je een nieuwe videokaart in je systeem stopt. Maar het is daarom ook zeer raadzaam om meer intern gehuiegen erbij te kopen aangezien AGP, rechtstreeks gebruik maakt van je interngeheugen. een 256 MB module van pc-133mhz ram is al lang niet duur meer. Maar natuurlijk hebben de spellen ook een bepaalde snelheid nodig om mee te draaien. Dus je bent in een weg wel afhankenlijk van je processor. maar in jou geval met je 450 mhz processor moet je wel een nieuwe processor. Ik zou bij INtel blijven aangezien die het stabielst zijn, nu ook het snelst met de komst van de northwood processor en een betere reputatie hebben.

Ik hoop je een beetje te hebben kunnen helpen.
Jouw verhaal klopt niet echt. De AGP kaart heeft inderdaad zijn eigen bus, waarschijnlijk bij zijn PII systeem een AGP 2x (66mhz X 2). Maar bij spellen is het nog steeds ontzettend belangrijk hoe snel de processor is. Als die niet belangrijk was, waarom heeft iedereen dan zo'n snelle CPU?? Het zal allemaal een stuk soepeleren gaan dat wel, maar echt zware spellen zal het ding niet trekken omdat de processor ook nog steeds een boel moet berekeken en dat niet aan kan.
Daarnaast is het verhaal over geheugen ook niet helemaal juist. Het is idd verstandig om er meer geheugen bij te prikken, maar ga er maar niet van uit dat die worden gebruikt voor textures. Aangezien dat systeemgeheugen in vergelijking met het geheugen van de videokaart zoveel langzamer is programmeren spelletjes makers te spellen zo dat zoveel mogelijk wordt van het videogeheugen. Anders zou bij testen veel beter het verschil te zien zijn tussen AGP 2x -> 4x. Of bij huidige testen zie je het helemaal goed. Geen enkele snelheidswinst van AGP 8x tegenover 4x.

En ik ga zag ergens staan dat iemand zei dat een GF3 wel degelijk sneller is dan een GF4MX... Dat zeker!! Maar niet sneller dan een Ti4200 :+

En nu moet ik toch echt op gaan staan :D

Ik heb maar 1 ding te zeggen nog. Als je nou die videokaart aanschaft, koop dan gewoon een asus/msi/leadtek ofzo. Geen pixelview of point of view. Waarom niet vraag je je af.

Ivm beeldkwaliteit en eventueel overklokken. Verder zal ik ook geen baksteen zuiger in me speed cilinder zetten. Om je een idee te geven hoe ik over die merken denk.

Originally posted by RemCOW
Jouw verhaal klopt niet echt. De AGP kaart heeft inderdaad zijn eigen bus, waarschijnlijk bij zijn PII systeem een AGP 2x (66mhz X 2). Maar bij spellen is het nog steeds ontzettend belangrijk hoe snel de processor is. Als die niet belangrijk was, waarom heeft iedereen dan zo'n snelle CPU?? Het zal allemaal een stuk soepeleren gaan dat wel, maar echt zware spellen zal het ding niet trekken omdat de processor ook nog steeds een boel moet berekeken en dat niet aan kan.
Daarnaast is het verhaal over geheugen ook niet helemaal juist. Het is idd verstandig om er meer geheugen bij te prikken, maar ga er maar niet van uit dat die worden gebruikt voor textures. Aangezien dat systeemgeheugen in vergelijking met het geheugen van de videokaart zoveel langzamer is programmeren spelletjes makers te spellen zo dat zoveel mogelijk wordt van het videogeheugen. Anders zou bij testen veel beter het verschil te zien zijn tussen AGP 2x -> 4x. Of bij huidige testen zie je het helemaal goed. Geen enkele snelheidswinst van AGP 8x tegenover 4x.

En ik ga zag ergens staan dat iemand zei dat een GF3 wel degelijk sneller is dan een GF4MX... Dat zeker!! Maar niet sneller dan een Ti4200 :+

En nu moet ik toch echt op gaan staan :D

Mol, met die merken geef ik je helemala gelijk. Ik ben helemaal van van Asus. Zij maken in mijn opziecht de beste kaarten. En mijn verhaal klopt wel remcow.. je moet gewoon goed lezen.. Ik zeg dat het beeld tegenwoordig bijan helemala afhankenlijk geworden is van proces. D.m.v busmastering. Enne.. uuhm :rolleyes: je MOEt HELE GOED LEZEN want ik heb ook nooit gezecht dat het interngeheugen dan gebruikt word voor opslaan van textures. Waar haal je dat vandaan? Ik wil niet lullig doedn maar ehmm. Busmastering bestaat al heel lang nu.. Begon bij MCA kaarten.. En AMD een Stabiel merk??? Waarom zijn er dan geen severs van AMD, waarom zijn die bijna altijd van Intel pentium 3xeon. En aopen maat klote spul qua branders, en cd-roms ( ik zeg nix over dvd’s. daar heb ik geen ervaring mee en sorry dat ik dat heb gezegt.) maar de branders en spelers ( cd-rom) zijn gewoon klote. Leesfouten.. langszaam. Niet zon goede kwaliteit. Ik heb stage gelopen een afdelong op ene bedrijf waar kapotte spuillen binnenkwamen ( de klant dacht dat het product wat hij/zij gekocht had kapot was dus stuurde het terug) en ik kwam enkel AMD, Aopen, Chaintech, en van die goedkope videokaarten tegen.

Ik heb ook nooit gezecht dat Gf3 sneller is dan Gfti4200. Lezen he.Maar jah. Er valt nog een bole over te zeggen maar ik wilde enkel even sjoerd helpen. Mijn verhaal klopt wel.. jou kennis ook? remcow :P.

Maar sjoerd, wat be nje precies van plan om nog te gaan doen met je pc’s. wat voor spellen? Programma’s? maakt ook veel uit.
Grtz teun

Originally posted by Boeie
anders neem jij eens ff een cursus sociale en communicatieve vaardigheden, je kan zoiets wel anders brengen.:|

waarom is het trouwens slecht volgens jou? aopen cd-rom/brander is best goed, Amd proc ook en ECS zijn Prima mobo'tjes... (veel gebruikt in OEM business) GF4mx is idd niet een superslimme keus maar als je niet zoveel gamed boeit dat ook weer niet...
ok.. sorry ik had het idd wat anders kunnen brengen... :) maar het is nou eenmaal niet zo goed.

Koop de Gf4 Ti4200maar 128 mb.

64mb is sneller maar over een tijd heb je wel voordelen met het grotere geheugen. De snelheid is nu verwaarloosbaar met huidige spellen. 64mb tegenover 128mb. Maak tnu NOG nix uit. Je zou geen verschil merken bij b.v. Battefield 1942, of UT2003.

Haal hem nou maar :)

In ut2k3 en bf1942 merk je het verschil wel tussen 64 en 128mb. Zelf getest (maat van mij). Hij had een 64mb die was kapot, daarna van garantie een 128mb ontvangen en dat was vooral in ut2k3 een stuk beter...

Was op een celly 1Ghz trouwens.

was het hetzelfde merk videokaart? en maak het die jonge nou niet zo moeilijk.. maa rhet is onzin om te zeggen dat er een kei groot verschil tussen zit, op DIT moment..... kan gewoon niet..

Originally posted by -=MOL=-
Ik heb maar 1 ding te zeggen nog. Als je nou die videokaart aanschaft, koop dan gewoon een asus/msi/leadtek ofzo. Geen pixelview of point of view. Waarom niet vraag je je af.
vraagje, wat is er tegen op Point of view? (niet omdat ik dit zelf ook heb maar gewoon ff)

de Ti4200 van PoV Blijkt in de praktijk extreem goed over te klokken, beter dan exemplaren van bijv asus/msi/ leadtek (wat overigens ook niet een supergeweldig videokaarten merk is)

ok, het is wel de 64mb versie, maar verschil in kwaliteit merk ik niet echt.

het is net als het DR70 verhaal, een zwarte Top70 is precies hetzelfde, je betaald alleen iets meer... ;)

Maar sjoerd, wat be nje precies van plan om nog te gaan doen met je pc’s. wat voor spellen? Programma’s? maakt ook veel uit.
Grtz teun

Hey, allereerst bedankt voor je replies, en RemCOW, eXoR, Eth3r3al en -=MOL=- natuurlijk ook :)

Maar mijn budget is zegmaar niet echt eindeloos. Ik heb ook nog een brander nodig. Die van mij is echt gaar nu. Zat std bij de computer toendertijd, en aangezien dat een 450mhz is is dat dus best verouderd ondertussen :) Tis btw een Philips doublespeed ofzo, troep :) Maja ik dacht dus aan een Lite on ofzo, maar dat heeft even helemaal niks te maken met dit gebeuren verder, enkel dat het mij geld kost. Maja 70 euro ofzo zijn ook weer niet de grootste kosten :)

Okay, dan de rest, een beetje goede videokaart kost dus 220 euro, kijk dat zou ik er best voor over hebben, maar dan moet ik dus ook nog ff een ander moederboard bij kopen en processor omdat ik er anders geen reet aan heb :) Dus dan ben ik ook nog eens 200 (???) euro kwijt.

Dan zit ik dus al zon 500 euro in me machine te proppen. Daarbij komt ook nog eens dat de harde shcijf steeds meer herrie begint te maken, vroeger was ie gewoon lekker stil en snel, nu krijg altijd beetje kriebels als ik hem hoor "werken". En 10,2 is niet echt veel.
Verder het interne geheugen is ook niet echt veel meer :D

Dus moet nog ff nadenken wat ik allemaal pises wil gaan doen en in hoeverre me pa wil sponsoren, zal wel 0 euro zijn. Bedoeling is dus als ik zoiets ga doen dat me systeem gewoon meteen weer lekker mee kan komen voor paar jaartjes... Hoeveel brengt een oud moderboard en p][ 450mhz op eigenlijk :D

Originally posted by Sjoerdyo

Dus moet nog ff nadenken wat ik allemaal pises wil gaan doen en in hoeverre me pa wil sponsoren, zal wel 0 euro zijn. Bedoeling is dus als ik zoiets ga doen dat me systeem gewoon meteen weer lekker mee kan komen voor paar jaartjes... Hoeveel brengt een oud moderboard en p][ 450mhz op eigenlijk :D

:D.. haha Mijn pa sponsort me dus ook ech tniet.. :) tjha.. maar ehmm.. als ik jou was.. zou ik vanwege buget, maar Amd kopen, en dan maar een goedkoop chaintech moederbordje, met simpel 512 pc-133 geheugen. Dan nog een Gf4 ti4200 van asus. Dat is heel berlangrijk. En je schijf.. is zeker een seagate :rolleyes:.

Ik denk dat je totaal 500 euro kwijt bent ja:) , en.. kijk wil je het echt uitgeven en denk je dat je het ech tveel gaat gebruiken.. of toch niet zo veel.

Maar sjoerd.. nog niet zo’n foute oplossing voor jou probleem is iets wat ik over een maandje ga doen.

Ik ben er finaal mee opgehouden :rolleyes: met steeds om het half jaar een nieuw component voor in je pc. Ik ga dus met kerstmis een X-box kopen. Als je van pc games houd.. zit de x-box er het dichts bij. Met kerstmis komt de actie. 3 spelllen met een gratis X-box. Dat is dus zeer weinig maar je krijgt er wel een snelle lekkere console mee, waarmee je NU al online mee kan gamen en internetten in tegenstelling tot de ps2 waarbij belooft werd dat je online zou kunnen spelen in ned. Blabla. Maar de x-box kan het wel nu.

Of sjoerd :D, je koopt geen nieuwe pc componenten en koopt er een lekkere yasuni c20 voor ofzo. Weet ik veel :P.

:D

khoop je geholpen te hebben
grtz teun

Geforce 4 MX440 is slechts 70 euro... aangezien ik zeer klein buget heb.. en wel af en toe wat game! (ut2k3) heb ik um maar gekocht...! ECS is iid meestal bij OEMcomputers! Nix mis mee tog? Waarom tig euro uitgeven voor een merk? (ok.. tis dan wel beter.. maar je bent minimaal 2x zoveel kwijt!).

We hebben bij de Gf2mx allemaal wel kunnen zien hoe BAGGER het was.. in fact de gf2MX Heeft de processor van een Riva TNT2.

is echt waar.. geloof me niet.. kijk dan maar op tweakers.

kijk naar het verschil tussen de Gf2MX200/400 en de Gf2 GTS.

dat was supergroot. Ook de tv-out werkt vertragend. Het is een hele leuke optie tegenwoordig niet meer uit te sluiten maar het is wel zo. Het is heel persoonlijk wat je koopt.

:D.. haha Mijn pa sponsort me dus ook ech tniet.. :) tjha.. maar ehmm.. als ik jou was.. zou ik vanwege buget, maar Amd kopen, en dan maar een goedkoop chaintech moederbordje, met simpel 512 pc-133 geheugen. Dan nog een Gf4 ti4200 van asus. Dat is heel berlangrijk. En je schijf.. is zeker een seagate :rolleyes:.

Ik denk dat je totaal 500 euro kwijt bent ja:) , en.. kijk wil je het echt uitgeven en denk je dat je het ech tveel gaat gebruiken.. of toch niet zo veel.

Maar sjoerd.. nog niet zo’n foute oplossing voor jou probleem is iets wat ik over een maandje ga doen.

Ik ben er finaal mee opgehouden :rolleyes: met steeds om het half jaar een nieuw component voor in je pc. Ik ga dus met kerstmis een X-box kopen. Als je van pc games houd.. zit de x-box er het dichts bij. Met kerstmis komt de actie. 3 spelllen met een gratis X-box. Dat is dus zeer weinig maar je krijgt er wel een snelle lekkere console mee, waarmee je NU al online mee kan gamen en internetten in tegenstelling tot de ps2 waarbij belooft werd dat je online zou kunnen spelen in ned. Blabla. Maar de x-box kan het wel nu.

Of sjoerd :D, je koopt geen nieuwe pc componenten en koopt er een lekkere yasuni c20 voor ofzo. Weet ik veel :P.

:D

khoop je geholpen te hebben
grtz teun

Nou, het systeem wat ik heb staan is geen cheapass teringzooi. Het is een complete ocnfiguratie (op dvd speler na die is apart gekocht) van Gateway. Alles dus op elkaar afgestemd, en het werkt allemaal heel goed voor de specs moet ik zeggen... Ik bedoel; MOHAA en RTCW gingen zonder problemen... Niet op hoge resoluties maar cker ook niet de laagfste. MOHAA speelde ik op 800-600 geloof ik. Ik GELOOF dat mjn schijf een Quantum Fireball was, maar dat weet ik neit cker. HIj kraakt ook niet echt, maar het lijkt erop dat hij meer kraakt dan eerst, kan dat? Of komt dat omdat ik er nu op let? 8)

Ik ga niet aan de Xbox, simpelweg omdat ik met een muis en keyboard wil werken, ik haat joypads.

Dus ik zie wel wat ik doe. C20 oid komt cker :) Iets anders dan C20 denk ik, ben al druk aan het rondbellen :)

Tjah.... Ik begrijp het.. ik hou mijn pc ook gewoon hoor. maar volgens mij komt het keybord en muis eraan voor Xbox. 8)

hmm een quantum fireball.. zijn toch wel goede harde schijven.. en kraken is nooit zo erg.. kan gewoon ineens komen.. zijn de lagers d8 ik. Ik haat ook joypads. maar ik denk dat ik eraan zal moeten wennen. ik ga niet steeds nieuwe pc kopen..

maar hmmm...

je wilt toch c20 o.i.d maar geen x-box dus blijft pc over.. als je hem nog zeker wilt.

tjah dan zit er nix anders op sjoerd :D. Trek die pomonnee maar open :D:P

Het is idd waar dat point of view eerst problemen met 2d had, maar bij de kaarten die je nu koop is dat opgelost en de ouwe kaarten kun je inruilen voor het nieuwe type. Dit gaat over de 128mb versie de 64mb heeft dit niet. Ik heb een test gelezen over de verschillende kaarten en point of view kaart kwam daar op de asus na als beste en snelste uit. Asus en Point of view hebben allebij sneller geheugen als de rest. Het is echt bullshit dat pof slechter zou zijn dan msi/leadtec/asus tenminste bij de ti4200XP. Hier de link naar de test... http://www.hardware.info/reviews.php?id=336

Back