Nieuwe Naraku cilinder kit GY6 139QMA/B 60 - 65cc wellicht op komst.

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Heb recent naraku een mail gestuurd om te vragen of ze een 63 of een 65cc cilinder kit kunnen maken voor Gy6 (china 4t) blok.

Meestal word er een 72cc of groter verkocht.. Fijn natuurlijk als je wat meer power wilt hebben dan een originele cilinder.

Alleen grotere cilinder betekend vaak ook een ander moter geluid (vaak zwaarder) en dan klinkt je scooter als een motor)

Zijn mensen die het allemaal wel niet zo erg vinden.. Maar vervelender is als meneer agent dat ook goed in de gaten krijgt en een onderzoek wilt gaan starten.
En blijkt dat je toch niet zo legaal bezig was.

Nou is er voor het sym 4takt blok wel een 65cc kit te krijgen.. Alleen je kan daar nooit de volle potentie eruit halen, want er zijn geen andere nokkenassen noch cilinderkoppen.

Dus ik dacht, waarom zijn er nou geen 65cc kits voor GY6.. (als je al een 63 cc kit zoekt, zijn die op de hand te tellen)

Natuurlijk gaat iemand liever voor meer cc.. En zal een 72cc of groter altijd de beter verkopende cilinder zijn.. En die worden dan ook het meeste verkocht..

En dan is er geen intresse meer voor 63 / 65cc.. Verkopen vallen tegen en fabrikant stopt met produceren.. Wat natuurlijk aan de ene kant wel jammer is.

Want het zijn fijne cilinders die lekkerder lopen dan origineel, en eigenlijk niet heel veel meer ander geluid maken (als de standaard pot erop blijft) Tegenover nog grotere cilinders.

Dus ik dacht stuur naraku een mail aan hun..


En het resultaat is best intressant te noemen:


Hi Robin,

we already considered to re-open that mold for NK100.24. Your email was the last push. But it will take at least 6 month to arrive.




Dus komt erop neer, dat ze waarschijnlijk nieuwe cilinder gaan maken...
 
Advertisement - register to remove this

Ja ik dacht probeer het gewoon.. Nee heb je altijd, een eventueel Ja kan je altijd krijgen.

Wel grappig dat ze het eigenlijk al het overwogen hadden om het te gaan produceren.

Maar een 65cc cilinder net als die van SYM zou een welkome verrassing zijn.

Heb verder aangegeven dat ze eventueel die sym 65cc cilinder wat aanpassingen erop zouden kunnen doen, zodat die ook op Gy6 blok past.
En dan hoeft het niet perse een hele grote investering te worden.

Al schijnt het dat mallen maken niet goedkoop zou zijn.

Dit was eigenlijk waarom ik het naraku email adres nodig had.

Alleen dat export adres deed het, die andere wilde met hotmail niet verzenden om een of andere rare reden.
Post automatically merged:

Even nog een update:

I was referred to an 63 or 65 cc cilinder kit (not a 72cc kit which already exist) (65cc kit like on SYM 4t sym engine would be nice to buy, but then for GY6 / 139QMA/B engine as well)
Because smaller displacement makes less engine noise. And will still performs great over an 50cc kit.
If the process takes 6 months, that wouldnt be a problem. Then hoping they will soon (after 6 months) showing up in stores.


Best regards,
Robin

Yes, I fully understood your request. The SKU NK100.24 used to be a 63cc kit for 139qm engines, but is out of the market right now. We will try to get it back on track as soon as possible
 
Last edited:
Ik moest even kijken naar de datum want dit leek een post uit 2008 :D Er zijn altijd al 44mm cilindersets geweest in China, en jaren geleden ook van Naraku alleen wegens teruglopende verkopen uit het assortiment gehaald. Ik heb ze ook jaren verkocht en zelf mee gereden. Ze gaan nu een bestelling plaatsen bij de fabriek om nog een set van die dingen te gieten met een Naraku logo op de zijkant.

Maar je kan natuurlijk ook gewoon een (dezelfde) set bestellen die al in NL is:
https://www.vanseggeren.nl/cilinder-gy6-44mm-alu
 
Top dat je mij die link gaf.. Die helemaal niet gezien.. Maar weet je zeker dat het om de naraku gaat? Want daar staat namelijk geen merk of wat dan ook bij.. Ik weet wel dat er ook een van standard parts leverbaar is, waar ik momenteel mee rij.

P.S leuk je weer te zien op het forum.. Hoop dat je wat vaker terug wilt komen.. Aangezien je best wel een aanwinst bent voor de scooter scene.


Heb je trouwens misschien een goede tip hoe je het beste de zuigerveren op 120 graden zet.
Het is mij toen wel redelijk gelukt.. Alleen heb nou een zuigerveer die wat in de cilinder beetje aan het plingen is (maakt een beetje een kleine trilling soms onder het rijden. Heb dit toen van een goed youtube filmpje afgekeken.

Of dit zuigerveren van standard parts zijn misschien tegen het redelijke aan als het om kwaliteit gaat.
 
Dat is geen Naraku, maar een Naraku is ook maar een 'product van Taiwanese dozenschuiver fabriek xyz met een logo erin gegoten'. Die merknamen van gy6 onderdelen mag je zo vergeten, dat is allemaal 1 pot nat. Het scheelt bij de 4t cilinders niets in kwaliteit tussen de goedkopere chineze en die van Naraku of NCY. Koppen en ander spul wel. Dat is een ander verhaal


120graden is een mercedes ster, gewoon goed zetten met je vinger. Hoeft niet op de micrometer precies.
 
dan koop ik wel een nieuwe zuiger als alles toch het zelfde is. Ben ik goedkoper uit. Hoeft niet nog maals de cilinder in te rijden..

Gewoon even wat rustig aan doen met nieuwe zuiger zou dan voldoende moeten zijn.
Post automatically merged:



Mijn veren zijn volgens mij zelfs meer dan die 120 graden verdraait.. Vind die top veren erg dicht bij elkaar zitten en voor de olie schraap veren ook.

Maar misschien geeft het op die video wel een betere gewichts verdeling. Zodat de druk tegen de wand overal gelijk is.
 
Last edited:
nee, gaat om de afsluiting, dat de "lekkage" zo klein mogelijk blijft van opening naar opening, dus zou je ook steeds 180 kunnen doen (onderste ring is toch olieschraapveer, geen compressieveer?)
 
Maar is het dan wel goed dat de olie schraap veren met de opening richting de kant van de uitlaat klep wijzen.. Want dan zit de opening dus aan de onderkant van de cilinder. Zit daar niet de meeste krachten (dus dat zo`n olie schraapveer zou kunnen breken) Of sneller kapot loopt.
 
Maar is het dan wel goed dat de olie schraap veren met de opening richting de kant van de uitlaat klep wijzen.. Want dan zit de opening dus aan de onderkant van de cilinder. Zit daar niet de meeste krachten (dus dat zo`n olie schraapveer zou kunnen breken) Of sneller kapot loopt.
welke krachten moet een olieschraapveer nou weerstaan? enige nadeel als de opening onder zit, is dat daar de meeste olie ligt.. dan andersom
 
Back
Top