Nieuwe Videokaart

Originally posted by -=MOL=-
Je hebt GF4 MX kaarten en de GF4 Ti serie.

De MX kaarten raad ik af, zijn langzamer dan de snellere GF3 kaarten.

Voor jou raad ik een Ti4200 aan, met eventueel 128mb, voor de nieuwere spellen UT2k3 en BF1942 heb je al wat aan die 128mb, verder is het nog een beetje overkill. Laat je budget het toe, neem dan de 4400 of zelfs de 4600.

Ik had ook al op de site van NVidia gelezen dat de MX kaarten voor andere doeleinden beter zijn, daarom viel de keuze op een Ti.

Ik heb wat prijzen geplukt van een winkeltje uit de buurt:
Nvidia Geforce 4 Ti4200 128mb DDR + TV OUT + DVI AGP 229,00
Nvidia Geforce 4 Ti4400 128mb DDR + TV OUT + DVI AGP 439,00
Asus Geforce 4 Ti4600 128mb DDR + TV OUT + DVI AGP 549,00

Er zit toch erg veel prijsverschil tussen de 4200 en de 4400/4600
Ik denk toch dat mijn keuze valt op de Ti4200

Ohja, zijn die Hercules/3D Prophet kaarten goed?

Wow.... dure winkel zeg :|

Een online orderwinkel waar ik erg goede ervaring mee heb is informatique. Er zijn wel meer goede winkels, misschien ook wel goedkoper (en goedkopere merken), maar dit is misschien een betere indicatie.

Leadtek Winfast A250 LE, GF4 Ti4200,128Mb,ViVo 221.00
Leadtek Winfast A250 TD, GF4 Ti4400,128Mb,DVI,ViVo 252.00
Leadtek Winfast A250 TD Ultra,GF4 Ti4600,128Mb,TVo 346.00

De Hercules kaarten zijn allemaal gebaseerd op de Ati Radeon chip. Zie mijn verhaal hierboven :)

Originally posted by Miamimarc

je hebt idd niet veel aan een vette gforce als je een "slome" cpu enzo heb. ik heb het zelf gezien aan de benchmarks. iemand met zelfde kaart als mij haalde een VEEL lagere score omdat mijn cpu/mobo sneller was

en idd . ECS mobo kost 70 euro. XP1800 erbij van 100 euro. heb je voor 180 nieuw mobo+cpu. en dan videokaart naar keuze
Topicstarter zal ook nieuw geheugen en nieuwe voeding moeten hebben. :)

(XP1600+ kan opzich nog net met 240watt voeding, afaik.)

Mis ik wat? Ik heb niet zo vreselijk veel verstand van computers, maar ik heb nu een Pentium III 1Ghz en 384mb (128 + 256)werkgeheugen....

hm, sorry, bedoelde Sjoerdyo. :)

Mja, ook als jij van plan bent nieuwe mammaplank + cpu te halen, zal je ws nieuwe voeding + geheugen moeten kopen.

Ik zou idd ook een Ti4200 nemen... nieteens zo heel veel verschil met de Ti4600 hoor. Maar de bottleneck is natuurlijk de rest van je systeem. Die kaart vraagt natuurlijk de hele tijd informatie van de cpu en northbridge e.d. en als de rest van je systeem je videokaart niet zal bijhouden zal die videokaart een beetje uit zijn neus gaan peuteren. Als je een beest van een videokaart in een slecht systeem pleurt , merk je het wel alleen niet zo veel :P Maja met jou systeem + Ti4200 draait ut2003 wel... Ik heb met Amd Xp 1800+ , GF3 Ti 200 , 256 mb DDR Cas 2 266 Mhz geen problemen met ut2003 @ 1024x768x32bit En met 128 heb je nu echt overkill. 64 is soms nog overkill (Sof2 bijv.) Pas als je Doom3 of Splinter Cell gaat spelen word de rest aangesproken voor textures en zow. Maar daar hoef je je met de rest van je systeem geen zorgen over maken. Die zorgt er wel voor dat Doom 3 etc etc sowieso niet lekker lopen met een redelijke resolutie. Koop een 2,6 Ghz PIV Norhtwood en OC die een beetje (PIV is bruut te Oc-en) Pleur daar een Radeon 9700 in (als je toch bezig bent) + 512 mb Rimm geheugen... Dan blaas je Ut2003 wel in 1600x1200 + 4x AA

Eth3r3al, bedankt! :)

Ik denk dat ik dan eerst die Ti4200 koop en dan later nog een andere CPU (Ik hoop dat ik er eentje via me werk kan regelen, ik werk tenslotte bij Intel :D)

Als ik nu een langzamere kaart koop die precies geschikt is voor mijn CPU dan blijf ik meer en meer upgraden met veel geldverlies...

VIVO staat voor Video In/Video Out

Weet zo 123 niet uit mijn kop precies hoe het werkt, maar valt vast wel ergens te vinden... en de naam zegt al aardig wat..

Hm kom net dit tegen:
"Q: What is VIVO?
A: VIVO stands for Video In/Video Out, which will allow for a display out to a television or equivalent display device through an S-Video or Composite port. Video can be captured through the video in ports via S-Video and Composite from VCR, Camcorder or other recordable device. Imagine, you can transfer over video coverage of your last birthday party to your computer, edit it to your liking and email them to your friends."

Re: Re: Nieuwe Videokaart

Originally posted by Miamimarc

ik heb precies die. goed dingetje. heb em zelf gekocht voor 200 Euro, maar ze zijn voor ong 170 euro al te krijgen volgens mij. mijne heb ik in rotterdam gekocht. www.etelcom.nl voor info

suc6

hahaa, daar heb ik ook mijn PC gekcoht.. wat een KLOTE winkel.. geven je niet eens je geld terug als iets kapot gaat binnen 1 dag.. @ amd proc. :rolleyes: tjah AMD he. maar ik MOCHT wel verplicht daar iets kopen voor die prijs na maanden onderhandelen.

En ik ben toch echt wel genoeg benchmarks tegen gekomen waarbij de GF3 sneller is dan Gf4 MX

Originally posted by -=MOL=-
Teunios, zeg jij ff hetzelfde als ik in de post erna :D

Voor die 450Mhz bak is een GF2 GTS de max kaart die ik erin zou stoppen. Sneller heeft geen nut.

Net als een dikke twin turbo op een fiat panda zegmaar.

haha,, jah ik was die hele post aan het typen maar toen stond er nog nix en kwam mijn baas langs. Hij haat scoot;s remember... ik moest meteen overheenlullne en wegklikken. maar je hebt gelijk :). maar sjoerd.. Wat voor plaatjes de pc op het beeld brengt heeft tegenwoordig bijna geen ene zak meer te maken met de processor. Wat wel daarop invloed heeft is de snelheid sjoerd. Ik zit nu op mijn 2e stage van school van half jaar. En daar test ik dat soort dingen vooral.

Kijk de video kaart werkt nu helemaal alleen.

dat proces heet BUSMASTERING.. de videokaart ( net als alle andere kaarten die minimaal van het MCA type zijn hebben dat. Dat betekent dat ze info kunnen ontvangen en versturen, berekenen enz. zonder de processor daar vor te kunnen gebruiken. En aangezien Alle huidige videokaarten gebruik maken van het AGP slot is het zeker dat de processor daarvoor niet gebruikt word. Je zal het zeker merken als je een nieuwe videokaart in je systeem stopt. Maar het is daarom ook zeer raadzaam om meer intern gehuiegen erbij te kopen aangezien AGP, rechtstreeks gebruik maakt van je interngeheugen. een 256 MB module van pc-133mhz ram is al lang niet duur meer. Maar natuurlijk hebben de spellen ook een bepaalde snelheid nodig om mee te draaien. Dus je bent in een weg wel afhankenlijk van je processor. maar in jou geval met je 450 mhz processor moet je wel een nieuwe processor. Ik zou bij INtel blijven aangezien die het stabielst zijn, nu ook het snelst met de komst van de northwood processor en een betere reputatie hebben.

Ik hoop je een beetje te hebben kunnen helpen.

Originally posted by SoulDarkness

10,2ghz is wel erg snel hoor! We zijn nu ongeveer bij de 3 Ghz :# .. maar ff ontopic. 450mhz is niet super snel.. Beter als je nieuwe mobo koopt met een leuke amd athlon XP. Voor mobo + CPU ben je ongeveer 200 euro kwijt...

Volgens mij moet je CPU ook redelijk snel zijn (<1Ghz) als je leuke plaatjes op je beeldscherm wilt.

Ik heb net nieuwe computer gekocht:

ECS mobo A socket. AMD Athlon XP 1700+, 256 SDRAM, Aopen 40*12*48 (brandertjuh), AOpen GeForce4 MX440 (was in de aanbieding :# )

Alles draait nu lekker snel hier, en spelletjes zoals UT2003 draaien zonder schokkerig beeld in wat voor instelling dan ook!

edit: mobo = motherboard = moederbord voor degene die ut niet weten

sorry dat ik het zeg maar wel een lekkere bagger pc gekocht dan.

die merken van je.

AMD, ECS, Aopen cd-rom en brander, enkel de mobo's van Aopen zijn goed. en die gf4 mx. mx is ongeveer het slechste wat je kunt hebben van de Gf4 versie.

IK heb dus een PoF GF4 4200 gekocht. Het is een Special edition met 3,3ns geheugen ofzo. Hierdoor valt dat ding beter over te klokken. Dwz. voor 225 euro heb je een GF4 Ti4600

Originally posted by JeroenRs50
IK heb dus een PoF GF4 4200 gekocht. Het is een Special edition met 3,3ns geheugen ofzo. Hierdoor valt dat ding beter over te klokken. Dwz. voor 225 euro heb je een GF4 Ti4600

nee dat wil zegge dat je een opgevoerde/ instabiele ti4200 heb 8P

Originally posted by Teunios
sorry dat ik het zeg maar wel een lekkere bagger pc gekocht dan.

die merken van je.

AMD, ECS, Aopen cd-rom en brander, enkel de mobo's van Aopen zijn goed. en die gf4 mx. mx is ongeveer het slechste wat je kunt hebben van de Gf4 versie.
anders neem jij eens ff een cursus sociale en communicatieve vaardigheden, je kan zoiets wel anders brengen.:|

waarom is het trouwens slecht volgens jou? aopen cd-rom/brander is best goed, Amd proc ook en ECS zijn Prima mobo'tjes... (veel gebruikt in OEM business) GF4mx is idd niet een superslimme keus maar als je niet zoveel gamed boeit dat ook weer niet...

Back