nieuwe vario of eerst andere koppeling?

dag

ik heb speedfight 2 ac en heb nu een gianelli nrx met andere rollergewichten en trekveertjes
ik heb ook juist m'n luchtfilterbegrenzing weggehaald
ik ga nu 60 op de teller

ik vraag me af hoe ik mijn scooter sneller kan laten optrekken zonder een hogere topsnelheid te krijgen, kan ik best eerst een andere varioset kopen of eerst een racekoppeling?
welke zouden jullie dan aanraden?

ik vraag me ook af of het mogelijk is om zo'n kelkje (luchtlfilter) aan mijn carburator te hangen, deze is standaard
past zo'n racefilter hierop?
ik heb er al gezien op easyparts
voorbeeld hiervan:
Luchtfilter Race 28/35 Gaas

past deze op mijn originele carburator?
het gaat me niet echt om prestatie verbetering maar meer om het geluid...

als er andere tips zijn, laat gerust iets weten

alvast bedankt!

Advertisement - register to remove this

nee, daar zit geen ring, daar heb ik ook voor uitgekeken toen ik mijn nrx erop hing...

als ik m'n varioring eruit haal gaat hij ook maar 5km/u harder en dat vind ik wel raar, als ik andere mensen hoor waarbij hij plots 20 km/u harder gaat...

wel wel

ik heb vandaag eens getest met mijn orig. rollergewichten en met varioring eruit;
resultaat was iets over de 80...

maar wanneer ik 80 aan het rijden was kreeg ik ineens een schokje, waardoor ik lichtjes afremde, daarna niks meer, ik heb wel heel rustig verder naar huis gereden

is dit erg?
symptomen van een vastloper die eraankomt ofzo :?

bougie is lekker bruin, eigenlijk beter nog dan bij vorige afstelling...

ahja nog iets;

ik vond eigenlijk dat mijn scooter nu onbegrensd met die andere gewichten minder warm stond dan anders

is dat omdat hij met die lichte gewichten overtoeren maakt?
en is dit schadelijk?

Probeer altijd ff een nieuwe bougie, die dingen zijn niet te vertrouwen. Overtoeren zijn nou juist schadelijk (ze veroorzaken iig meer slijtage) dus een lagere temperatuur is alleen maar beter. (bij std onbegrensd dan)

steek rolletjes ergens tussen de 7 en 8 erin kijk op welke ie het beste loopt. sproeier ergens tussen 70-80 polini gouden drukveer zilver/zwarte omega trekveertjes en als je veel geld hebt koop dan een bida s2 / yas r zelf heb ik ook uitlaatjes op mn sf geprobeerd van mezelf en anderen en deze twee doen het naar mijn mening het beste op std peugeotblokken. ik kan je garanderen dat dit dicht in de buurt ligt van je optimale afstelling

Back