ik heb speedfight 2 ac en heb nu een gianelli nrx met andere rollergewichten en trekveertjes
ik heb ook juist m'n luchtfilterbegrenzing weggehaald
ik ga nu 60 op de teller
ik vraag me af hoe ik mijn scooter sneller kan laten optrekken zonder een hogere topsnelheid te krijgen, kan ik best eerst een andere varioset kopen of eerst een racekoppeling?
welke zouden jullie dan aanraden?
ik vraag me ook af of het mogelijk is om zo'n kelkje (luchtlfilter) aan mijn carburator te hangen, deze is standaard
past zo'n racefilter hierop?
ik heb er al gezien op easyparts
voorbeeld hiervan:
Luchtfilter Race 28/35 Gaas
past deze op mijn originele carburator?
het gaat me niet echt om prestatie verbetering maar meer om het geluid...
vario en koppeling van peusjo zijn goed, ga je niks van merken. waarom wil je in godsnaam maar 60 en geef je toch veel geld uit?? origineel trek je ws nog beter als nu met je nrx:?
van een andere koppeling ga je niet harder optrekken, en nee, ook niet van een racekoppeling... En wat heeft een andere vario voor nut als je als je niet eens je vario ring eruit hebt...
WTF 60 op teller met een NRX :|
SPROEIERS? die koop je toch gewoon bij je plaatselijke dealer?
Bij ons kosten ze 2,30...
Die ga je toch niet op internet bestellen :|
Maar je hebt dus na het ontgrenzen en het monteren van je NRX geen andere sproeier erin gedaan? Lekker slim...
En we kunnen je pas ongeveer helpen met de sproeier die er in zal moeten als we weten welke maat sproeier er nu in zit.
Dus haal 'm er eerst uit en post het hier dan kunnen wij een indicatie geven...
als je geen dips hebt hoef je niks aan je drukveer te doen.
rollen moet je bij peusjo eerder zwaarder doen als te licht. Ik heb met 9 grams rollen gereden icm met mn dr70. trok nog als de beste.
mijn advies: koop een dr70. gebruik die icm std vario/uitlaat/trek en drukveer en gebruik rond de 8.5 a 9 grams rollen. Dan trek je super en loop je rond de 100/h. als je dat teveel vind stop je vario-ring er weer in.
effe nagekeken en er zitten nu 6.6 gr gewichten in m'n vario, is dit dan de oorzaak van die 60 ?
als ik hier anderen hoor praten over 8 en 9 gr gewichten...
deze gewichten zaten bij m'n uitlaat maar ik moet toegeven dat ik nog nooit met m'n originele of andere rollergewichten getest heb.
als ik de tijd eens vind dan ga ik eens een stel zwaardere gewichten gebruiken.
die veel te lichte rollen zullen inderdaad de oorzaak van je lage snelheid zijn(je zal wel dikke overtoeren maken). Ik denk dat het voor het behoud van je scooter trouwens beter is als je eerst met de goede afstelling van je sproeiers gaat spelen dan met de afstelling van je rollers, een te kleine sproeier kan namelijk erg makkelijk een warmloper of zelfs een vastloper veroorzaken en daar ben je ook niet blij mee.
In peugeot zit standaard een sproeiertje 56 of zo.
Je hebt zo'n beetje alle begrenzers d'r af dus zou ik eens naar de dealer lopen voor een sproeiertje 66.
Als je deze erin hebt zit je waarschijnlijk meer in de buurt van een goede afstelling en zal je merken dat de scoot eigenlijk nog meer overtoeren gaat maken. Nu leg je dus de zwaardere rollen erin en gaat weer verder met de carb.
bougie is zwart: te grote sproeier
bougie is bruin(liever iets donkerder dan te licht): sproeier is goed
bougie is wit/grijs(zeer pijnlijk voor de cilinder en portemonee) sproeier is way too small.
succes met je afstelling, denk dat je na een beetje afstellen de 85 op de teller minstens moet halen, als je het voor elkaar hebt kan je weer eens de topsnelheid omlaag beginnen te werken. suc6
ik heb juist ff gecheckt en de kleur van m'n bougie is bruin - donker bruin , dus die is ok?
weet iemand soms de standaardrollergewichten van speedfight?
anders steek ik die ff er terug in.
kan het zijn dat er nog een begrenzing zit in die nrx?
een maat van mij heeft een leovince zx gekocht en hij heeft daar nog een begrenzer uit moeten halen...
hij maakt ook geen abnormaal geluid tov andere scooters ofzo dus ik denk niet echt dat er iets mis mee is... :?