Ja mijn buurman heeft een kisbee injectie en als het kouder is dan 5 graden hoor ik hem altijd minuten proberen om dat kutding aan te krijgen via elek start, zal wel een hele grote accu inzittenKisbee is vaak Problemen , lees het Form eens / Zoek functie.
ZIP is een gewilde Scooter , werk er regelmatig aan , en Kwaliteit is nix mis mee. ( vooral Motorblok ).
Hoi,Ah toppie. Vind een Piaggio blok eigenlijk wel erg fijn. Tussen een euro 4 Piaggio Liberty en een SXR 50 Euro 5, welke lijkt je beter? Ik lees veel goeds over beiden
Laten we het niet hebben over de afwerking van de stuurkappen en het 30 jaar oude dashNet of andere scooters niet vaak problemen hebben..
Een piaggio zip is ook geen heilig graaltje hoor.
Die normale standaard voorvork is zo slecht als het maar kan zijn.
Als die nieuw is veert het hele ding niet eens, lijkt wel of het ding vanuit de fabriek gewoon vast zit.
( en dat is niet de eerste keer dat ze door de mand vallen) NRG, NTT, Runner zijn daar allemaal bewijs van. (voorvorken die naar xxxxx kilometers versleten of vast zitten)
Na 3000 km is het ding zo slap geworden dat je er toch liever een betere SP voorvork eronder wilt hebben.
Ook kende deze scooter erg veel problemen met vocht en elektra.
En het blok is nou ook niet echt om naar huis te schrijven, super sloom blok..
Enigste voordeel is dat de onderdelen net wat beter ontworpen zijn..
De rest is alleen vanwege de bekendheid van de scooter waarom de meeste voor een zip gaan.
30.000km ding half op rijden, en dan als je hem niet meer nodig hebt (eventueel wegens rijbewijs) het ding voor 1700 euro op MP droppen.
Dat is voor mij al de reden om geen zip van een geld vanger te kopen. Komen dan ook nog extra kosten bij voor de schade die de vorige eigenaar ermee gemaakt heeft.
Zip is niet meer in de huidige status dan een low-budget vespa (voor mensen die een vespa net iets te veel kost en ouders niet willen bij betalen)
Post automatically merged:
Zal altijd zelf gewoon proefrijden, en niet meteen wat gezegd word van iemand iets aannemen.
Piaggio 4t 2valve blok is niet zo snel, en zeker niet met ECU of CDI begrensd.
Gewoon proberen en je weet wat je er van kan verwachten.
Alleen de 4valve blok zou wellicht wat lekkerder draaien.. Alleen die zat onder de 1ste generatie van de new fly en sommige vespas.
Daarna was het cutting cost.
Op de snor varianten heeft er altijd al het 2valve blok onder gezeten, en dat begon ook met de laatste lichtingen van de new fly..
Daarna zijn ze over gegaan naar 3 valve..
Hahahaha dit is zo waar. Bij een zip steekt letterlijk geen 1 kap goed in elkaar. Chinese scooters van 1k hebben dit beter veel beter voor elkaar. Het is alsof de afdeling uiterlijk en motorische gedeelte van 2 verschillende planeten komen. Het grootste probleem is nog wel hoe de stuurkap is ontworpen, ze worden als het ware in het midden naar elkaar toe getrokken en ze hopen dat het blijft zitten. er zit zoveel speling tussen , regen komt bij de kabels die eronder lopen, startkabel, remkabels en de hele mikmak. Gaat na jaren lekker roesten. Piaggio moet zich doodschamen dat ze met de euro5 versie niet even de stuurkap een vers ontwerp hebben gegeven die niet liters water doorlaatLaten we het niet hebben over de afwerking van de stuurkappen en het 30 jaar oude dash
Laten we het niet hebben over de afwerking van de stuurkappen en het 30 jaar oude dash
heej kerel heb je dat rally frame nog??Ik heb de volgende vloot staan:
- Peugeot vivacity sport line 4 (is me oude scooter die binnenkort hopelijk in onderdelen weg gaat) bwj 2006
- Piaggio new fly 4takt 2 valve (later model) bwj 2017
- Tomos Quadro E-start (luxe versie) bwj 2015 (gaat er ook eruit) geen fijn ding (zadel) om er lange afstanden confortable mee te rijden)
- Peugeot Kisbee 4takt e2 BwJ 2011 (volledig zelf opgebouwd en vernieuwd)
- Peugeot Kisbee 4takt e2 {FRAME] 2012
- Aprilia SR Minarelli [FRAME] Geloof dat die van 1998 is.
- Peugeot speedfight 3 2takt bwJ 2011 (ben ik nog mee bezig)
- JDM Albizia brommobiel BWJ 2004 (ga ik waarschijnlijk slopen)
Vivacity gaat eruit (ding is al op leeftijd en onderdelen zijn schaars, daarnaast uitgekeken op het peugeot vertikale blok)
Tomos quadro 2015 gaat ook weg met alle nieuwe en gebruikte onderdelen die ik opgeslagen hebt liggen. (ding moet alleen draaiend worden gemaakt en dan weg (draaiend krijg je er meer voor dan een motor die niet loopt)
En ja ik heb 2 extra frames in bezit. En nog een andere van een aprilia rally die ik wil gaan verkopen.. En als die niet weg komt slijp ik die in stukken en dan naar metaal ophaler) (rally frame heeft geen kenteken) Maar voor iemand die 20 euro bied mag hem zo komen afhalen.
Voor mij de moeite niet om zoveel geld in een super oude scooter te stoppen waar bijna niks nieuws meer voor te krijgen is.
Soms moet je dingen ook eens laten gaan..
Het lijkt voor mij altijd alsof je geen fan bent van Kymco, waarom niet? Wat zijn de voordelen van een Peugeot? En zou je me misschien nog een lekker scootertje kunnen aanraden? Ik merk dat jij veel verstand van zaken heb, dus ik zou graag wat kennis willen opdoen. In ieder geval een fijne dag verder!
Kymco is opzicht niks mee met het motorblok.. (zou zelfs beter zijn dan de china clone)
Maar als ik naar een agility kijk, kan ik het hele ontwerp niet uitstaan.
En dan als je goed kijkt naar de kwaliteit van de onderdelen, naar een europese scooter. Valt me toch op dat de parts van de body zelf er niet zo heel luxe eruit zien.. En dan blijft het toch een Aziaat. Kilometer teller (althans van de eerdere oudere modellen) zien er naar mening te goedkoop en te bezuinigd eruit.
Het is iets wat mij niet trekt om een kymco te kopen.. En dan ook nog het debacle met het probleem met de super 8 en de Agility 16.
Waar beiden scooters iets met een (te korte vertanding hebben) en iets met een te groot achterwiel.
Doet mij niet snel aan om een kymco te kopen.
Waarom ik uiteraard een kisbee heb?
Nou een peugeot v-clic zou ik zelf nooit kopen.. Omdat dit echt een bodem budget scooter is.. En hij is kwa kwaliteit echt te vergelijken met een echte China scooter. Zit weinig verschil tussen beide)
En dat maakt de kisbee net een stuk beter.. Want die is net een klasse hoger op de lijst.
De kappenset is kwaliteit van een (peugeot new vivavcity minstens!) dus geen goedkope china troep)
Er zit een KUNSTOF benzine tank in (was vroeger een luxe voor de peugeot buxy of zenith die met een metalen tank begon)
En de gros van de chineesje hebben nog steeds een goedkopere stalen/metalen tank.
En dat heb ik toen wel geleerd met een Roverbike Retro (chinese brol scooter) die daarna paar keer gereden te hebben lange tijd stil kwam te staan. Deze zat toen vol roest benzine... Dus voor mij nooit meer een stalen tank.. En daarop doet de kisbee het veel beter.
Daarnaast is de kilometer heel simpel.. Alles wat je nodig hebt zit erop. Geen digitale schermpjes die naar xx jaren ineens begeven of het helemaal niet meer doen, terwijl een nieuwe teller al snel (300 euro+ kost)
geen probleem dat kenteken. heb zelf ook veel onderdelen en kappen liggen, helaas alleen de lc kappen niet. heb wel het lc gekoelde blok.ja zeker, zit alleen geen kenteken op. Dit omdat die al sinds 2003 stil staat..
Heb overigens ook nog meer delen voor de rally. Maar ga je daar geen zekerheid op geven dat alles compleet is.
nee nog niet bijna zelfs ik ko uit tiel.Woon in zuid-limburg. Neem aan dat jij rond enschede woont?
mijn bedoeling is dat ik dat frame sowieso wel wil komen ophalen als dat zou kunnen. weet niet wat je er nog allemaal van heb liggen? en wat de staat is van de onderdelen en de eventuele prijs ervan?Wat is dan de bedoeling? Alleen voor dat frame, of kom je alle delen ophalen ervoor? Of zoek je specifiek er onderdelen van?