This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Nieuwe scooter kopen

Waq2000

New Member
Ik wil graag een nieuwe scooter die lekker snel optrekt en niet te duur is, dus ongeveer een prijs tussen de Kymco People S en een Piaggio Zip. Ik hoorde dat een Peugeot Kisbee hier geschikt voor is, maar dat je die niet kunt opvoeren. In ieder geval is het dus het belangrijkst dat hij lekker snel weg rijdt. Een elektrische is helaas geen optie. Zou iemand kunnen helpen? Alvast bedankt
 
Super 8 zou ik niet doen

Sym Jet zou kunnen.
De SXR 50 is momenteel de beste en ` snelste` piaggio scooter

New people S kan je doen als je grote wielen wil (verder geen ervaring met dat ding)

Kisbee zou ik alleen voor een EURO 2 model kiezen.. De Injectie model als die standaard loopt, zou best goed en lekker lopen. Alleen sneller maken / opvoeren wat best wel heel lastig. (als er al iets voor is.
 
Ah toppie. Vind een Piaggio blok eigenlijk wel erg fijn. Tussen een euro 4 Piaggio Liberty en een SXR 50 Euro 5, welke lijkt je beter? Ik lees veel goeds over beiden
 
Kymco new dink is een echte kymco zo gezegd en voelt alles behalve goedkoop aan. Heb in het verleden een agility gehad en die voelt idd best goedkoop aan. new dink bijvoorbeeld is wel echt een toerscooter(word mijne ook voor gebruikt maar dit model is volgens mij nieuw niet meer te koop). Zelf gebruik ik voor dagelijks mijn zenith.
Heb ook een Niu (electrisch) welke heel soepel rijd en versneld maar daar mist beleving.
 
Kisbee is vaak Problemen , lees het Form eens / Zoek functie.
ZIP is een gewilde Scooter , werk er regelmatig aan , en Kwaliteit is nix mis mee. ( vooral Motorblok ).
Ja mijn buurman heeft een kisbee injectie en als het kouder is dan 5 graden hoor ik hem altijd minuten proberen om dat kutding aan te krijgen via elek start, zal wel een hele grote accu inzitten
 
Ah toppie. Vind een Piaggio blok eigenlijk wel erg fijn. Tussen een euro 4 Piaggio Liberty en een SXR 50 Euro 5, welke lijkt je beter? Ik lees veel goeds over beiden
Hoi,

Liberty s euro 4 heb ik gehad. Vrij makkelijk op te voeren. En met de juiste afstelling best vlot met optrekken. Ik had een snor versie en die reed 72km/u.

Tegenwoordig heb ik de aprilia sxr 50. Prachtige scooter. Opzich redelijk op te voeren. Echter wind tegen. Passagier. Of flink persoon erop. Hebben echt een enorme onvloed. Trekt ook trager op. Hopelijk komt er in de toekomst nog een 80cc cilinder voor.

Ik hoop dat je hier wat aan heb!
 
Laten we het niet hebben over de afwerking van de stuurkappen en het 30 jaar oude dash
 
Laten we het niet hebben over de afwerking van de stuurkappen en het 30 jaar oude dash
Hahahaha dit is zo waar. Bij een zip steekt letterlijk geen 1 kap goed in elkaar. Chinese scooters van 1k hebben dit beter veel beter voor elkaar. Het is alsof de afdeling uiterlijk en motorische gedeelte van 2 verschillende planeten komen. Het grootste probleem is nog wel hoe de stuurkap is ontworpen, ze worden als het ware in het midden naar elkaar toe getrokken en ze hopen dat het blijft zitten. er zit zoveel speling tussen , regen komt bij de kabels die eronder lopen, startkabel, remkabels en de hele mikmak. Gaat na jaren lekker roesten. Piaggio moet zich doodschamen dat ze met de euro5 versie niet even de stuurkap een vers ontwerp hebben gegeven die niet liters water doorlaat
 
Last edited:
Een Zip is qua afwerking niks bijzonders, en al ruim 20 jaar nagenoeg ongewijzigd. Maar het werkt gewoon lekker en ze zijn populair.

Zelfde geldt voor de Agility, al hoor ik daar wel meer klachten over de euro 4 en 5 versies. Een euro 2 met 72cc zou echter helemaal aan de eisen van ts voldoen.

Zelf zou ik nu een euro 4 Liberty kopen. Zit beter dan een Zip, mooie scooter, goede techniek en niet te duur tweedehands. En vaak niet door jeugd bereden.
 
heej kerel heb je dat rally frame nog??
 
ja zeker, zit alleen geen kenteken op. Dit omdat die al sinds 2003 stil staat..

Heb overigens ook nog meer delen voor de rally. Maar ga je daar geen zekerheid op geven dat alles compleet is.
 
ja zeker, zit alleen geen kenteken op. Dit omdat die al sinds 2003 stil staat..

Heb overigens ook nog meer delen voor de rally. Maar ga je daar geen zekerheid op geven dat alles compleet is.
geen probleem dat kenteken. heb zelf ook veel onderdelen en kappen liggen, helaas alleen de lc kappen niet. heb wel het lc gekoelde blok.
in welke regio van nederland ben je woonzaam.
wat denk je dat je nog hebt liggen aan onderdelen van rally?
ik hoor graag van je. Mvg
 
Wat is dan de bedoeling? Alleen voor dat frame, of kom je alle delen ophalen ervoor? Of zoek je specifiek er onderdelen van?
mijn bedoeling is dat ik dat frame sowieso wel wil komen ophalen als dat zou kunnen. weet niet wat je er nog allemaal van heb liggen? en wat de staat is van de onderdelen en de eventuele prijs ervan?
wat heb je nog liggen aan onderdelen dan?
zoek eigenlijk nog een compleet stuur inclusief dashbord,
richting aanwijzers zowel voor en achter.
carterkap (heb er namelijk nu eentje van yamaha).
En eventueel kappen als je die nog hebt.
kun je ongeveer opnoemen wat je er nog allemaal van heb?