Nieuwe scooter kopen

tommiej1993

Well-Known Member
Nou, Ik ben bijna 16. Dus mag eindelijk een scooter uitzoeken. En ik was een beetje aan het kijken.
Ik zoek niet persé een scooter die straks 100 kan ofzo. Als ie maar lekker rijd. En ik er niet aan hoef te sleutelen, Want zo technisch ben ik niet:?. Nu is mijn vraag of ik voor een 2 takt of een 4 takt moet gaan. Ik mag in ieder geval geen chinese want in de winkel zeggen ze ook dat ze bij reparatie bijna geen onderdelen hebben voor die scooters. Nu zat ik zo eens te kijken en kwam ik deze tegen. Is het merk wat? Ik wil niet meer dan 1250 uitgeven. En geen 2e handse..

http://www.tauris-moto.nl/

En dan de Fuego. Ik hoor 't wel

Groetjes
 
Advertisement - register to remove this

@ KenBraeckman, wat een onzin kraam je daar uit zeg... Stationair pompt een LC scooter al meer dan genoeg water rond.
Dat is zo bij sommige merken.
LC is natuurlijk goed maar mijn vriendin heeft veel problemen gehad toen haar MBK Nitro 45/u reed. Was nooit eerder opgevoerd. Toen hij de snelheid van 85 had geen problemen meer met haar koeling ;)
 
Ik heb echt weinig verstand van scooters, Alhoewel ik wel weet dat 'n SF toch luchtgekoeld is? Ik laat 'm namelijk origineel. Ga 'm niet opvoeren. Misschien die ring eruit. Dan gaat ie toch maar ietsje harder?
 
Ik heb echt weinig verstand van scooters, Alhoewel ik wel weet dat 'n SF toch luchtgekoeld is? Ik laat 'm namelijk origineel. Ga 'm niet opvoeren. Misschien die ring eruit. Dan gaat ie toch maar ietsje harder?
Ben er niet zeker van maar het lijkt mij wel lucht gekoeld.
Varioring eruit gaat hij ongeveer bij sommige scooters een +5/u, andere gaan ervan +15/u.
Hangt af van model ;)
En ook natuurlijk van koeling maar vraag mij niet of dat die luchtgekoelden beter gaan zonder ring of de watergekoelden ^^
 
Tommie.
Ga naar een scooterdealer in de buurt, bezichtig een paar 2de hands scooters.
Vraag zonodig wie de vorige eigenaar was. Mocht je diegene kennen, ken je z'n karakter weet je ongeveer ook hoe zuinig hij er op is geweest. Meiden zijn over het algemeen véél zuiniger dan jongens! Kijk vooral op je gemak, maak een proefritje, laat je niet te snel overhalen want het is geen allerdaagse investering en ga uit naar je eigen smaak.

Moet lukken.
 
Zeker watergekoeld nemen en als je hem dan toch wilt opdrijven is dat juist beter.
45/u met waterkoeling = water loopt niet goed door de kabels en koelingskamer.
80/u met waterkoeling = water loopt goed door en heeft dus een nut.
45/u met luchtkoeling = goed omdat hij niet warm wordt.
80/u met luchtkoeling = warm weer is niet goed want wordt niet gekoeld en koud weer dan wel xD

Wat een bullshit, meer woorden maak ik er niet aan vuil. :D


Als het nu luchtgekoelt of watergekoelt is, dat gaat echt geen moer uitmaken voor op straat. Geef mij maar lekker luchtgekoelt voor opgevoert op straat beetje rond te knallen.

Geen gezeik met de waterpomp of weet ik veel wat, wat kapot kan gaan bij watergekoelt.
 
Koop gewoon een 2ehands Aerox, Aprilia SR, Beta Ark etc.
Als je er bang voor bent dat 2ehandjes niet goed zijn,
koop er dan een bij een brommerzaak/dealer.
En iedereen weet het : Chinees is gewoon zwaar klooten.
 
Even over vorige pagina: Keeway is een pools B merk ;) geen chinees C merk :) het is een goeie scooter hoor die van mijn vriend.

Verder is het inderdaad: gewoon af gaan op jouw eigen smaak en wat jij denkt dat prettig is en er leuk uit ziet.
Jij moet er op rijden en wij niet ;) Dus tja.
Ik zou als ik jouw was wel voor een 2 Takt gaan.
Waarom? Nou omdat (denk ik ik zal nu wel weer keihard commentaar van SpNk enzo krijgen maar goed) daar meer onderdelen voor zijn.
*verstopt zich alvast in een hoekje*
Verder is het ook beter voor de rollebank en je portemonee om hem standaard te laten :)
veel geluk er mee ;)
 
Ga met een vriend die er VERSTAND van heeft (lang niet iedereen die een scooter heeft en 'er zelf aan sleutelt' heeft er ook verstand van!) een tweede handse bekende scooter kopen, liefst van een meisje, of anders bij een scooterzaak (dan hoef je niet iemand mee te nemen met verstand want ook op 2e hands krijg je meestal wel een tijdje garantie). Als die je te snel gaat druk je er een varioring in

Sowieso geen chineze kopen, en ik zou zelf geen 4takt kopen omdat dat origineel gewoon niet voor uit te branden is dan voel je je een meisje op een driewieler

Dit is door het hele topic heen zo ongeveer ook al wel gezegd denk ik, nog vragen ;)?
 
Dat is zo bij sommige merken.
LC is natuurlijk goed maar mijn vriendin heeft veel problemen gehad toen haar MBK Nitro 45/u reed. Was nooit eerder opgevoerd. Toen hij de snelheid van 85 had geen problemen meer met haar koeling ;)
Wat een bullshit zeg, als ze uit de fabriek komen lopen ze ook gewoon 45, en daar heeft niemand problemen mee. En je zegt "sommige merken" maar ik had het toevallig in mijn post juist over een aerox / nitro.
 
Back
Top