Nieuwe scooter kopen

tommiej1993

Well-Known Member
Nou, Ik ben bijna 16. Dus mag eindelijk een scooter uitzoeken. En ik was een beetje aan het kijken.
Ik zoek niet persé een scooter die straks 100 kan ofzo. Als ie maar lekker rijd. En ik er niet aan hoef te sleutelen, Want zo technisch ben ik niet:?. Nu is mijn vraag of ik voor een 2 takt of een 4 takt moet gaan. Ik mag in ieder geval geen chinese want in de winkel zeggen ze ook dat ze bij reparatie bijna geen onderdelen hebben voor die scooters. Nu zat ik zo eens te kijken en kwam ik deze tegen. Is het merk wat? Ik wil niet meer dan 1250 uitgeven. En geen 2e handse..

http://www.tauris-moto.nl/

En dan de Fuego. Ik hoor 't wel

Groetjes
 
Advertisement - register to remove this

4 takt is moeilijker op te voeren maar aangezien je da
toch niet gaat doen ... tmakt eigenlijk niet uit,
ik heb 2 takt en ben der content van ;-)

4takt gebruikt toch veel minder benzine? Oja. 2e hands loopt sowieso niet volgens ons pap, Want ik moet ook ophaal garantie hebben. Omdat ie niet de mogelijkheid heeft om dat ding op te komen halen als ie stuk gaat onderweg;). Dus ik moet wel een nieuwe kopen..
 
4takt gebruikt toch veel minder benzine? Oja. 2e hands loopt sowieso niet volgens ons pap, Want ik moet ook ophaal garantie hebben. Omdat ie niet de mogelijkheid heeft om dat ding op te komen halen als ie stuk gaat onderweg;). Dus ik moet wel een nieuwe kopen..

je hebt wel veel orders ...
geen chinees merk , gen 2dehands en tot 1250 euro ...
ben je eigenlijk verplicht de tauris te nemen ...
 
Ik zou toch echt kijken voor een 2dehands, hoezo zou het ding onderweg ook kapot gaan? Die kans is echt klein, zeker als je een nette scooter uit kiest.

Zo'n hok als hierboven kocht ik dus noooooiittttttt.
 
Eensch met Sandor.

Als je een 2e hands scooter bij een dealer koopt voor 1250 heb je echt wel een goede hoor. Plus je hebt een x aantal maanden garantie, mocht er iets stuk gaan ga je gewoon terug. Mijn ervaring is overigens dat er prima 2e hands scooters zijn, niet allemaal natuurlijk maar als je iemand mee neemt die verstand van scooters heeft komt het echt wel goed.
 
4takt gebruikt toch veel minder benzine? Oja. 2e hands loopt sowieso niet volgens ons pap, Want ik moet ook ophaal garantie hebben. Omdat ie niet de mogelijkheid heeft om dat ding op te komen halen als ie stuk gaat onderweg;). Dus ik moet wel een nieuwe kopen..

is dealer afhankelijk, of je um nou 2ehands koopt of niet...

Owhja, ook eens, never nooit zo'n hok :p
 
weet je
Een ophaal functie zie ik echt niet gebeuren, ik heb nog nooit problemen gehad met 2dehands brommers, ik heb gewoon myn tijd genomen om rustig rond te kijken en als ik eentje vond er goed op na te denken
hem getest en rondgereden. Ik ben zelfs niet naar dealer geweest om het laten na kijken
Ik rijd nu al 3 maanden met het Bw'tje (aka Booster) en nog steeds geen problemen
Het is inderdaad geluk hebben, maar meestal is het gewoon een kwestie van goed uit te kijken. Je kan evengoed by een brommer die je by een dealer hebt gekocht pech hebben, een vriend van my heeft al voor +- 200 euro stukken gehad op 3 maanden met een scootertje die hy nieuw by een dealer heeft gekocht...
Toch nog veen Suc6 +ralf+
 
heb myn scoot opgevoerd gekocht, gelijk uit elkaar gehaald , ori onderdelen der op, afgesteld alles ging goed...

ondertusse wel al trg opgevoerd maja :p

ga voor een propere SF ! kijk ook eens goed naar de staat van het motorblok, dat zegt al veel !
 
Ik moet nog eens goed kijken, Want een SF is ook 2-takt. En ik weet nog niet zeker of ik 2 of 4 wil. Ik hoop 'n SF. En dan wel een originele. Want ik wil geen opgevoerde. En ik neem bij de koop toch wel iemand mee die wel veel verstand heeft van scooters. Want ik weet echt niet wat er wel en niet goed is aan de motor :p
 
Zeker watergekoeld nemen en als je hem dan toch wilt opdrijven is dat juist beter.
45/u met waterkoeling = water loopt niet goed door de kabels en koelingskamer.
80/u met waterkoeling = water loopt goed door en heeft dus een nut.
45/u met luchtkoeling = goed omdat hij niet warm wordt.
80/u met luchtkoeling = warm weer is niet goed want wordt niet gekoeld en koud weer dan wel xD
 
Back
Top