Nieuwe scooter kopen

tommiej1993

Well-Known Member
Nou, Ik ben bijna 16. Dus mag eindelijk een scooter uitzoeken. En ik was een beetje aan het kijken.
Ik zoek niet persé een scooter die straks 100 kan ofzo. Als ie maar lekker rijd. En ik er niet aan hoef te sleutelen, Want zo technisch ben ik niet:?. Nu is mijn vraag of ik voor een 2 takt of een 4 takt moet gaan. Ik mag in ieder geval geen chinese want in de winkel zeggen ze ook dat ze bij reparatie bijna geen onderdelen hebben voor die scooters. Nu zat ik zo eens te kijken en kwam ik deze tegen. Is het merk wat? Ik wil niet meer dan 1250 uitgeven. En geen 2e handse..

http://www.tauris-moto.nl/

En dan de Fuego. Ik hoor 't wel

Groetjes
 
Advertisement - register to remove this

Kweenie, volgens mij zijn ze idd niet chinees, maar kheb dr nog nooit 1tje zien rijden eigenlijk, en geen enkele dealer hier verkoopt ze :p

Als je egt voor zo weinig een nieuwe wil hebben kom je uit bij Kymco, of voor 1350 een Piaggio Zip...

De kymco's zijn wel 4takt, maar ze hebben wel gewoon genoeg onderdelen overal beschikbaar, en voor de Zip hoef ik niet eens te beginnnen, daar kan je overal mee binnenlopen ;) die is er trouwens ook inmiddels alleen maar in de 4takt versie.

4takt is opzich niks mis mee, maar veel mensen willen ze niet vanwege de slechte opvoermogelijkheden, en de ervaringen van de goedkope chineesjes die eigenlijk de goeie naam verziekt hebben
 
Ik hoef ´m ook helemaal niet op te voeren:p. Als ze niet opgevoerd halen ze de 60 toch wel ongeveer? Want een vriend zei dat je beter geen 4takt kon nemen omdat die bijna allemaal Chinees zijn.
En het merk Sacs? Is dat wat? Die hebben een soortgelijk model. Voor ongeveer dezelfde prijs..
 
Ik hoef ´m ook helemaal niet op te voeren:p. Als ze niet opgevoerd halen ze de 60 toch wel ongeveer? Want een vriend zei dat je beter geen 4takt kon nemen omdat die bijna allemaal Chinees zijn.
En het merk Sacs? Is dat wat? Die hebben een soortgelijk model. Voor ongeveer dezelfde prijs..

je zou beter voor een standaard 2dehands
ark of aerox gaan ;-)
 
Toch 'n 2de hands? Ik weet niet waarom. Maar daar heb ik een heel slecht beeld bij. En kun je tegenwoordig niet beter geen 2de hands kopen? Dan is ie al opgevoerd enzo.
Wat zou je daar voor kwijt zijn? Want dat vraag ik me dus ook af. Als ik nou een 2e hands SF2 of Aerox zou kopen. Zou ik dan niet beter af zijn met 'n nieuwe Tauris ofzo?

je zou beter voor een standaard 2dehands
ark of aerox gaan ;-)
 
een vriend van mij heeft een Keeway F-Act 50 voor 1200 euro nieuw gekocht bij een dealer hier in de buurt.
En mijn ervaring met 2ehands is : Gewoon een gloednieuwe kopen.
Mijn scooter heb ik ook aldoor problemen mee.
Je kan wel een 2e handse kopen maar dan moet je er eerst mee naar de dealer en die helemaal laten na kijken of alles goed is...
 
Toch 'n 2de hands? Ik weet niet waarom. Maar daar heb ik een heel slecht beeld bij. En kun je tegenwoordig niet beter geen 2de hands kopen? Dan is ie al opgevoerd enzo.
Wat zou je daar voor kwijt zijn? Want dat vraag ik me dus ook af. Als ik nou een 2e hands SF2 of Aerox zou kopen. Zou ik dan niet beter af zijn met 'n nieuwe Tauris ofzo?

niet elke 2dehands scooter is getund he!
probeer een 2dehands te kopen die standaard staat , en vraag
of je er zeker eens mag mee rijden!!

een vriend van mij heeft een Keeway F-Act 50 voor 1200 euro nieuw gekocht bij een dealer hier in de buurt.
En mijn ervaring met 2ehands is : Gewoon een gloednieuwe kopen.
Mijn scooter heb ik ook aldoor problemen mee.
Je kan wel een 2e handse kopen maar dan moet je er eerst mee naar de dealer en die helemaal laten na kijken of alles goed is...

je moet gewoon een beetje geluk hebben he met een 2dehands scooter,,
maar ik denk wel als je een 2dehands scooter koopt die standaardt staat en nooit opgevoerd is dat je wel een goede zaak doet
 
Dat is dus bij mij ook het probleem. Ik hoor vaak dat er problemen zijn met 2e hands scooters. Het probleem is dat ik van m'n ouders geen Chinese mag. Omdat ze die hier moeilijker kunnen repareren. En dat ze vaak van slechte kwaliteit zijn. Dus een Keeway zit er niet in;).
Dus ik kan beter een nieuwe Tauris kopen?
 
van denken en proberen moet je nooit uit gaan :)

je kan gerust een 2ehands kopen, vooral van meisjes zijn vaak netjes

kijk of hij er std uitziet.

en ga er meer rijden tot ie warm is enzovoort. dus 2ehands valt best wel mee hoor ;)
 
niet elke 2dehands scooter is getund he!
probeer een 2dehands te kopen die standaard staat , en vraag
of je er zeker eens mag mee rijden!!



je moet gewoon een beetje geluk hebben he met een 2dehands scooter,,
maar ik denk wel als je een 2dehands scooter koopt die standaardt staat en nooit opgevoerd is dat je wel een goede zaak doet

Dus volgens jou kan ik beter een 2e hands kopen die standaard is. Dan een nieuwe Tauris? Ik wil sowieso geen Aerox. Die vind 'k lelijk. Is een SF2 dan iets? Mocht ik voor 'n 2e hands gaan?
 
Dus volgens jou kan ik beter een 2e hands kopen die standaard is. Dan een nieuwe Tauris? Ik wil sowieso geen Aerox. Die vind 'k lelijk. Is een SF2 dan iets? Mocht ik voor 'n 2e hands gaan?


ja, je kan ook voor andere 2dehandse scooter gaan he :)
je moet gewoon zien dat hij standaard staat en rijden tot hij warm is :)
maar een tauris ... nog nooit van gehord,,, en voor onderdelen ga je ook
al nieuwe stukken moeten kopen en meestal zijn die superduur!
 
ja, je kan ook voor andere 2dehandse scooter gaan he :)
je moet gewoon zien dat hij standaard staat en rijden tot hij warm is :)
maar een tauris ... nog nooit van gehord,,, en voor onderdelen ga je ook
al nieuwe stukken moeten kopen en meestal zijn die superduur!

Tauris --> Daar wordt deze site ook door gesponsord. Staat bovenin :p. Ik wil gewoon een goede scooter. Eentje waar ik dus niet aan hoef te sleutelen. Want dat kan ik echt niet 8P. Kan ik dan beter een nieuwe kopen? Of 'n 2e hands SF2 bijv.
 
Tauris --> Daar wordt deze site ook door gesponsord. Staat bovenin :p. Ik wil gewoon een goede scooter. Eentje waar ik dus niet aan hoef te sleutelen. Want dat kan ik echt niet 8P. Kan ik dan beter een nieuwe kopen? Of 'n 2e hands SF2 bijv.

dat weet ik wel mar ik bedoel dat ik niet weet of het goede
scooters zijn ... maar ik denk dat je beter bent met een
2dehandse standaard SF2 :)
 
dat weet ik wel mar ik bedoel dat ik niet weet of het goede
scooters zijn ... maar ik denk dat je beter bent met een
2dehandse standaard SF2 :)

Tsja. In de winkel proberen ze je natuurlijk altijd iets aan te smeren. Maar ik wil gewoon niet meer uitgeven dan dat. Ik weet dus alleen niet of ik nou beter uit ben met een nieuwe? Of een 2e hands standaard SF2. Wat zou nog een optie zijn voor wat ik met de scooter wil? Dus hij hoeft echt niet opgevoerd te worden. En ik wil er ook niet aan sleutelen. Welk merk of type kan ik dan het beste pakken?
 
Tsja. In de winkel proberen ze je natuurlijk altijd iets aan te smeren. Maar ik wil gewoon niet meer uitgeven dan dat. Ik weet dus alleen niet of ik nou beter uit ben met een nieuwe? Of een 2e hands standaard SF2. Wat zou nog een optie zijn voor wat ik met de scooter wil? Dus hij hoeft echt niet opgevoerd te worden. En ik wil er ook niet aan sleutelen. Welk merk of type kan ik dan het beste pakken?

ligt er een beetje aan welke je mooi vindt ook he :)
beta ark, booster(BW's) ,speedfight,sr ...
zorg gewoon dat hij standaard staat en dat je er mee
proefrijd tot hij warm is ,, rijd hij dan goed en ziet hij er goed
uit voor een goede prijs, dan zou ik nemer twijfelen :)
 
mja als jij alleen een aankoop wilt doen, dan moet je neit eens beginnen.

het blijven draaiende onderdelen dus dan heb je slijtage wat betekent dat er altijd wat stuk kan draaien

of het nou nieuwe of 2ehands is.
 
ligt er een beetje aan welke je mooi vindt ook he :)
beta ark, booster(BW's) ,speedfight,sr ...
zorg gewoon dat hij standaard staat en dat je er mee
proefrijd tot hij warm is ,, rijd hij dan goed en ziet hij er goed
uit voor een goede prijs, dan zou ik nemer twijfelen :)

Oké. Dus beter een 2e handse voor 1250 dan een nieuwe voor 1250? En wat is voor mij beter? 2 of 4takt?
 
Last edited:
Back
Top