Nieuwe scooter, al die keuzes

Status
Not open for further replies.

cedrikske

Well-Known Member
Hallo iedereen, ik ben op zoek naar een eerste NIEUWE scooter. Mijn budget ligt tussen de 1850-2000€. Ik heb enkele eisen: 1) hij moet een groot en comfortabel zadel hebben voor 2 personen. 2) Er moet veel kilometers meer gereden worden. Ongeveer tussen de 30 en 40 kilometers per dag. 3) Er moet een helmbak aanwezig in zijn voor JET-helms, dat zijn helms waar je je hoofd helemaal moet insteken. en 4) hij MAG een beetje sportief zijn, maar ik ga geen 3500€meer betalen voor het model dus runner is afgeschaft.

Ik ben nog aan het twijfelen tussen: een Yamaha Neos, een mbk mach G (de nieuwe van MBK), een Gilera Stalker, een HOnda SFX 50, een piaggio typhoon, een piaggio diesis of een piaggio NRG MC 3 air cooled.

IEdereen die mij helpt ben ik bijzonder dankbaar,
 
Advertisement - register to remove this

Re: Re: Re: Nieuwe scooter, al die keuzes

Originally posted by Bart Nrg Mc2
Jah, ik wil er hier geen wedstrijdje van maken hoor, als jij zegt dat je voor Piaggio ook best veel onderdelen vind geloof ik dat wel, maar ik vind de modellen van Piaggio (sorry voor de mensen die zo een hebben) een beetje "gewoontjes" Een Benelli Zie je niet zo vaak en die Mach G is ook best mooi, trouwens, in verband met die onderdelen... Uitlaten, van goedkopere merken zijn meestal maar te krijgen voor blokken die onder verschilende merken scooters zitten die goed verkopen. Hier in België is MBK een van de meest verkochte merken en die werken met Minarelli Hor en Vert. Persoonlijk vind ik de Horizontale iets beter, omdat de verticale niet bedoeld is om snel te kunnen (buitenland), de horizontale moet wel snel kunnen, want de scooters met zo een motor zijn veel gebruikt in italië en zo... Ze zijn gewoon sneller gemaakt standaard, dus moet je minder kosten doen nadien. Als je natuurlijk begint met topmerken als Polini en Malossi te gebruiken, dan ga je natuurlijk goede onderdelen vinden voor iedere scooter, maar ik dacht niet dat het de bedoeling was om er een monster van te maken. Trouwens, die laagtoerige motoren zijn wel goed, maar wel serieus begrensd op de cilinder, en ze klinken niet echt sportief. Trouwens, Piaggio is heel duur, zeker als je begint te vergelijken.
 
Originally posted by Heineken
Benji, Honda heeft geen Moriniblok... een Honda heeft een Hondablok :) ;)

Honda is wel erg betrouwbaar origineel, het blijft erg lang lopen heb ik zo het idee... jammer genoeg dat de standaard onderdelen gewoon uitermate sloom zijn en er niet veel extreem opvoerspul voor te krijgen is. (maar das geen probleem als ie redelijk ori blijft)
Ik dacht dat Honda alleen de motoren maakte van hun versnellingsbak-machines, blijkbaar niet, jah, Honda is inderdaad goed, maar zoals je zei, probeer maar een keer onderdelen er voor te krijgen. Als het niet belangrijk is voor jezelf zal het wel parten spelen als je hem probeert te verkopen later.

<offtopic>Trouwens, als je een echt betrouwbare brommer wilt, en het hoeft niet noodzakelijk een scooter te zijn, en het hoeft niet noodzakelijk een nieuwe te zijn, koop dan een Zundapp, ik heb er hier een staan, heb hem van onder het stof gehaald benzine uit gepompt en nieuwe er in, 1 keer kicken en hij draaide, had zelfs niet eens de choke aangezet of de carburator uitgekuist. Trouwens een heel handig systeem om te schakelen, koppeling intrekken en het handvat verdraaien.</offtopic>
 
Originally posted by spooky
heb ik dus geen last van,maarja het rammelen van kappen komt bij veel scoots voor en is makelijk op te lossen
Misschien een domme vraag, maar hoe?

Ik heb namelijk een Benelli K2 en ik heb een zijpikkel er onder gezet (bok zat nogal aan de lage kant) Toen ik hem kocht zat er een brakke onderkap bij (showroom model), omdat ik de onderkap van een Benelli niet graag zie heb ik er maar geen nieuwe onder gezet en de originele weg gelaten, ik heb de bevestigingspunten van de voorkap met het kader verbonden door snelbinders, maar het probleem is nu dat de voorkappen nogal trillen, hoe moet ik dat oplossen? de snelbinders zijn echt goed gespannen, nog meer en de bevestigingspunten zouden afbreken. Omdat de voorkappen over de binnenkappen wrijven is dat niet al te praktisch, dus zou ik graag de trillingen wegkrijgen. Hoe moet ik dat doen?
 
Benji-V. ga alsjeblieft ff slapen ofzo, wat kan jij onzin uitkramen zeg.

oja en ff ontopic, voor een groot zadel moet je bij nrg wezen, of zoals raz al zei elyseo :p.
 
runner kost geen 3500 euro :)

Ik zou gewoon voor de NRG gaan. Motorisch uitstekend, uiterlijk mooi, je helm kan er in en het zadel is groot (ja je kunt er zelfs met zn 2en op).
 
Aprilia

Koop je gewoon een Aprilia Gulliver echt mooie dingen...:p
Veel zadelruimte (passen 2 helmen in ) , je hebt nog een stuk of 2 extra opbergvakjes erbij zitten en het zadel is super groot.
Kost niet veel ( word ie eigenlijk nog wel gemaakt? :) ) en loopt origineel al 60 ... WOW. Enigste nadeel is dat hij eruit ziet als een ruimteschip. :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top