Nieuwe scooter, al die keuzes

Status
Not open for further replies.

cedrikske

Well-Known Member
Hallo iedereen, ik ben op zoek naar een eerste NIEUWE scooter. Mijn budget ligt tussen de 1850-2000€. Ik heb enkele eisen: 1) hij moet een groot en comfortabel zadel hebben voor 2 personen. 2) Er moet veel kilometers meer gereden worden. Ongeveer tussen de 30 en 40 kilometers per dag. 3) Er moet een helmbak aanwezig in zijn voor JET-helms, dat zijn helms waar je je hoofd helemaal moet insteken. en 4) hij MAG een beetje sportief zijn, maar ik ga geen 3500€meer betalen voor het model dus runner is afgeschaft.

Ik ben nog aan het twijfelen tussen: een Yamaha Neos, een mbk mach G (de nieuwe van MBK), een Gilera Stalker, een HOnda SFX 50, een piaggio typhoon, een piaggio diesis of een piaggio NRG MC 3 air cooled.

IEdereen die mij helpt ben ik bijzonder dankbaar,
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Gehaktbal Racer
Ik xou de NRG nemen, toch wel de mooiste van allemaal die je noemt en het heeft een goed blokkie...

en heb je al eens in de catalogus de mbk mach G gezien, dat vind ik ook een hele mooie, zelf x mooier dan de nrg. De mach G in het fluogeel
 
Een Benelli kost ook niet te veel, en er kan ook een integraalhelm in het zadel, heeft bovendien een Minarelli horizontaal blok dus meer onderdelen te vinden dan voor een Piaggio-blok (Gilera, Piaggio, Vespa) of voor een Minarelli Verticaal (Veel gebruikt bij MBK. Die Honda, heeft dat niet een morini-blok? Als het zo is, niet kopen, ze zijn gewoon slecht, Minarelli blokken zijn de beste, zowel horizontaal als verticaal, maar voor de horizontale kan je net iets meer onderdelen vinden. Piaggio is ook wel goed, maar redelijk laagtoerig standaard... Trouwens, van ieder model MBK bestaat er een Yamaha variant. De yamaha neos en de mbk ovetto zijn dezelfde (behalve dat onderdelen van yamaha op mbk passen, maar omgekeerd niet) dus ik zou gaan voor de mbk ovetto, of als de ander mbk die jij zei een horizontaal blokje heeft, kan je afgaan op het uiterlijk. Die Mach G dus.
 
Last edited:
Een Benelli kost ook niet te veel, en er kan ook een integraalhelm in het zadel, heeft bovendien een Minarelli horizontaal blok dus meer onderdelen te vinden dan voor een Piaggio-blok (Gilera, Piaggio, Vespa)

ik wil niet irritant zijn maar hij zegt dat hij de eerste paar maanden hem niet wil opvoeren en als hij een 50 snel erop gooit kan hij beter een piaggio hebben want die hebben een sterkere kruk-as
 
Re: Re: Nieuwe scooter, al die keuzes

Originally posted by Benji-V.
bovendien een Minarelli horizontaal blok dus meer onderdelen te vinden dan voor een Piaggio-blok (Gilera, Piaggio, Vespa)

IK WEET DAT JE JE SNEL AANGEVALLEN VOELT, MAAR DIT IS WERKELIJK JE REINSTE ONZIN... WE ZULLEN HET ALS VOLGT DOEN; IK NOEM ONDERDELEN DIE WEL VOOR PIAGGIO & NIET VOOR MINARELLI VERKRIJGBAAR ZIJN, EN JIJ ANDERSOM... GOED? DAN MAG IK BEGINNEN :)

POLINI ALU W 70CC CILINDER
RECHT SPRUITSTUK VOOR 19/21MM
MHR SPEED REPLICA CILINDER

NU JIJ :)

of voor een Minarelli Verticaal (Veel gebruikt bij MBK. Die Honda, heeft dat niet een morini-blok? Als het zo is, niet kopen, ze zijn gewoon slecht, Minarelli blokken zijn de beste, zowel horizontaal als verticaal

OOIT EEN BLIJE SERIEUZE OPVOERDER GEZIEN MET EEN VERT? HET IS GEWOON OM TE JANKEN...

MINARELLI HOR. IS EEN GOED BLOK, MAAR WAAR BASSEER JIJ OP DAT HIJ HET BESTE IS?

, maar voor de horizontale kan je net iets meer onderdelen vinden. Piaggio is ook wel goed, maar redelijk laagtoerig standaard...

FOUT, ZE HEBBEN MEER KOPPEL BIJ LAGE TOERENTALLEN STANDAARD, VERDER ZIJN ZE EVEN GOED...

Trouwens, van ieder model MBK bestaat er een Yamaha variant. De yamaha neos en de mbk ovetto zijn dezelfde (behalve dat onderdelen van yamaha op mbk passen, maar omgekeerd niet) dus ik zou gaan voor de mbk ovetto, of als de ander mbk die jij zei een horizontaal blokje heeft, kan je afgaan op het uiterlijk. Die Mach G dus.
 
ik heb zelf een piaggio diesis en deze scoot is zeer confortabel voor 2 man ,ik rij er elke dag mee naar m;n werk(14 km)en dit heb ik ook tijdens het inrijden gedaan,is geen enkel probleem.hij bevalt me zeer goed,stuurt goed,start altijd,zit zeer confortabel,heeft een grote ruimte onder de buddy(heb zelf een motorhelm maat xl) en hij is niet duur(1635,-)vering is goed.
 
Originally posted by spooky
ik heb zelf een piaggio diesis en deze scoot is zeer confortabel voor 2 man ,ik rij er elke dag mee naar m;n werk(14 km)en dit heb ik ook tijdens het inrijden gedaan,is geen enkel probleem.hij bevalt me zeer goed,stuurt goed,start altijd,zit zeer confortabel,heeft een grote ruimte onder de buddy(heb zelf een motorhelm maat xl) en hij is niet duur(1635,-)vering is goed.

Jaaaa, en je voorkappen beginnen te trillen, vriendin van een vriend van mij heeft zon ding, helemaal origineel geen ongeluk of wat mee gehad en nu beginnen de voorkappen te trillen :|

Maarja waarom geen leuke 2e handse scooter Cedrikske?
 
Benji, Honda heeft geen Moriniblok... een Honda heeft een Hondablok :) ;)

Honda is wel erg betrouwbaar origineel, het blijft erg lang lopen heb ik zo het idee... jammer genoeg dat de standaard onderdelen gewoon uitermate sloom zijn en er niet veel extreem opvoerspul voor te krijgen is. (maar das geen probleem als ie redelijk ori blijft)

Is een Speedfight AC misschien niet iets? ik weet niet hoeveel ie kost maar das ook best een mooi scootertje.

MBK mach G (das de Jog toch?) ik vond em eerst echt lelijk, maar nu vind ik em toch wel mooi.. het ontwerp was ff wennen :!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top