Nieuwe schokdempers

technoflex

Well-Known Member
Beste Forumleden,
Sinds enkele maanden is TechnoFlex Suspension Technology aktief bezig met het ontwikkelen van schokdempers voor scooters. Dit gebeurt onder de naam RPM.

Dit wil zeggen in Nederland worden de diverse scooter modellen opgemeten en de prototypes gemaakt. Die worden vervolgens in Nederland getest op de testbank, weg of circuit. Op moment dat alles in orde is worden de gegevens daargegeven aan RPM in Taiwan welke dan de schokdempers maken.

We zijn echter nog op zoek naar enkele modellen om op te meten.
Wie wil ons helpen? We zoeken nog de volgende modellen:
Piaggio NRG
Aprillia SR50R
Malaguti Phantom
Kymco Super
Kymco Agility, Sento

Indien je jouw scooter een dag ter beschikking wil stellen dan zetten wij daar iets leuks tegenover. Stuur een e-mail naar hans-dieter@rpmeurope.com

Groeten,
Hans-Dieter
 
Advertisement - register to remove this

appartig........................

waarom doen jullie het niet in samenwerking met een andere leverancier / scooterwinkel, lijkt mij makkelijker dan van alles en nog wat van de straten af te plukken?

naja, ik heb helaas niet een scoot ter beschikking.

succes verder hans.
 
Last edited:
waarom ga je niet gewoon langs en importeur en/of scooterwinkel en meet je daar alles in 1 keer op?

zo heb je bovendien ook nog kans dat je de verkeerde maten krijgt.

ik wil wel een paar schokdempers testen op het circuit hoor :*
 
De reden dat wij de scooters in onze firma willen opmeten is om misverstanden te voorkomen. Als er dan fouten worden gemaakt dan weten we in iedergeval dat wij verantwoordelijk zijn en niemand anders!!

We kunnen dit niet bij een dealer of scooter importeur doen aangezien we daar geen testmachine en diverse schokdemper onderdelen hebben. Het gaat om kwaliteit en dat komt erg nauwkeurig.

In de toekomst zullen we inderdaad meer en meer gebruik gaan maken van dealers en importeurs maar wij gunnen iedereen iets dus waarom niet de individuele rijder.
 
ging mij er ook om dat je wel de juiste maten krijgt , aangezien ik zelf op het circuit rijdt met 2 scooters weet ik dat alleen de lengte al een wereld van verschil geeft , zowel de totale lengte als het gedeelte wat veert zegmaar.

laat staan het effect op de voorvering en vooral op onaangepaste straatscooters.

grof gezegd , dus ik kan me voorstellen dat als je zomaar een scooter van de straat plukt met verkeerde waarden (bijv te lang of slechte schokbreker , slechte voorvork) etc. dat je product dan uiteindelijk ook niet gaat kloppen lijkt mij.
 
wat boeit dat? ik heb in tijden geen boeing 747 gezien , maar er zijn er 1000enden van..

het heeft niks met dit topic te maken wat je nou allemaal uit kraamt..
 
Back
Top