Nieuwe Regel ??? 2x Zelfde Overtreding Is Scoot Weg???

psycho

Well-Known Member
Klopt dit ???

Ik ben gister avond gepakt en moest naar de rollerbank....

Mijn scoot zat met std, setup op 1.8kw, en 104Db(door Bida)....

Nu heb ik een officiele waarschuwing gehad, dat als ik nogmaals voor een zelfde overtreding gepakt zou worden(maakt niet uit welke scooter) dat de scooter dan de gehaktmolen in zou vliegen....

Mag dit eigenlijk wel, of verzint de politie zelf regeltjes.....
Word namelijk een beetje voorzichtiger met rijden overdag...
 
Advertisement - register to remove this

psycho said:
Klopt dit ???

Ik ben gister avond gepakt en moest naar de rollerbank....

Mijn scoot zat met std, setup op 1.8kw, en 104Db(door Bida)....

Nu heb ik een officiele waarschuwing gehad, dat als ik nogmaals voor een zelfde overtreding gepakt zou worden(maakt niet uit welke scooter) dat de scooter dan de gehaktmolen in zou vliegen....

Mag dit eigenlijk wel, of verzint de politie zelf regeltjes.....
Word namelijk een beetje voorzichtiger met rijden overdag...
Ze denken dat ze het al mogen na aanleiding van het vernietigingsvoorstel afgelopen week... idioten
 
Maarja, je kan er waarschijnlijk niets tegen inbrengen als het gebeurd(praat nu over het Rotterdamse ASO projest)....

Boven de 1.9 was je eerst ASO en nu krijg je al een ASO boven de 1.5.....
Alsof ik met 0.5 niet enorm ASO kan zijn....

Ook hele discussie gehad over me uitlaat....

Volgens hem mocht een BIDA S2 niet, waarom staat er dan een EU keurmerk op...
Dat maakt volgens hem niet uit omdat nederland een regel heeft dat alle uitlaatgassen HORIZONTAAL de uitlaat moeten verlaten, maar op mijn vraag waarom de REMUS uitlaten(met gebogen hoek van 45graden) wel mochten(komen uitlaatgassen dus DIAGONAAL uit) kon hij geen antwoord geven....

Beetje erg jammer hoe de regering bezig is, mensen maken hier in mijn buurt al afspraken om bij een rollerbank zoveel mensen op te roepen, om de politie te lijf te gaan....

Moet het daar eindigen??? als t aan de 2e kamer ligt, blijkbaar wel....
 
Beetje erg jammer hoe de regering bezig is, mensen maken hier in mijn buurt al afspraken om bij een rollerbank zoveel mensen op te roepen, om de politie te lijf te gaan....

hahaha goed idee :P wie niet horen wilt, moet maar voelen ;)
 
Als ze hem in willen nemen, moet je ze zeggen dat ze eerst moeten laten zien waar het staat geschreven dat ze hem mogen innemen.
Als het goed is staat dit in het wetboek allemaal netjes beschreven, en staat die nieuwe regel er (die hopelijk niet doorkomt) nog helemaal niet tussen. ze hebben dus geen enkel recht om hem te mogen vernietigen, tenzij de rechter dit natuurlijk bepaalt, zoals wildgirl al zei...
wel mogen ze hem voor een bepaalde tijd innemen.
 
Die regels krijgen ze er nooit door, is tegenstrijdig met Europse regelgeving. Maar als ze echt moeilijk gaan doen die agent naar zijn naam vragen, alles opschrijven. Naar de codes van de boetes gaan vragen ( kunnen ze vaak niet vinden) en natuurlijk vragen waar en welk artikel ze nu mee bezig zijn. Natuurlijk eerst altijd netjes en beleefd blijven. Als je kan ze een slag voor blijven. B.v als je aankomt meteen scooter uit en zeggen zal ik de papieren even pakken, heb jij het initiatief.
 
mad max said:
Die regels krijgen ze er nooit door, is tegenstrijdig met Europse regelgeving. Maar als ze echt moeilijk gaan doen die agent naar zijn naam vragen, alles opschrijven. Naar de codes van de boetes gaan vragen ( kunnen ze vaak niet vinden) en natuurlijk vragen waar en welk artikel ze nu mee bezig zijn. Natuurlijk eerst altijd netjes en beleefd blijven. Als je kan ze een slag voor blijven. B.v als je aankomt meteen scooter uit en zeggen zal ik de papieren even pakken, heb jij het initiatief.


Mmmm europese regelgeving, sinds wanneer luister de nederlandse regering daarnaar ???

Agent zijn naam, geeft die nooit altijd nummer....
Codes, ze kunnen niets eens een prijs vinden laat staan een boetecode...

Artikel ??? hebben ze niet want dat artikel bestaat niet(aan oom nagevraagd, advocaat)....

Maar volgens de politie mogen ze hem dus wel afpakken en in de koffiemolen gooien, puur door die ASO wet....
 
Ik heb idd ook een boete gehad en ze zijn bezig met de nieuwe papieren

Je krijgt nu geen geel briefje meer maar een Kruisje achter een van de volgende overtredingen:

Gevaarlijk rijgedrag
Teveel vermogen ( geld boor boven de 1,9 kw )
Teveel Herrie
Niet verzekerd

Je mag 1 van deze overtredingen 2x hebben en dan word je scoot in beslag genomen , vernietigen mogen ze hem zker niet tis jou eigendom

Als je dus 1 van deze overtredingen maakt word je NAAM geregisteerd , dus als jij bijv 2kw had met je eigen scooter en je rijd op een vriend ze scooter en ze houden je aan en je hebt daarmee 2kw word ZIJN scooter ingenomen

Ik zal het briefje even scanne binnekort voor de liefhebbers!
 
Nee dan krijg je zowiezo een boete , het gaat hierom dat je boven de 1,9 2X ingenomen word , daaronder krijg je gewoon de normale boetes
 
okee, maar wat gaan ze dan met al die scooters doen, moet je hem weer orgineel maken en dan technisch laten keuren of zo? Kunnen ze juridisch gezien echt een ding innemen wat een ander zijn eigendom is? lijkt me stug. Helemaal als je vriend ook nog beweert dat jij aan het joyriden was. ( voor hem misschien manier om z'n scooter terug te krijgen)
 
Ik denk dat ze die scooters gaan controleren en er is lekker wat onderdeeltjes vanaf gaan slopen , vernietigen zullen ze niet doen

Ze zullen voor botstests gebruikt worde of doorverkocht worde
 
Remco 4 Life said:
Ik denk dat ze die scooters gaan controleren en er is lekker wat onderdeeltjes vanaf gaan slopen , vernietigen zullen ze niet doen

Ze zullen voor botstests gebruikt worde of doorverkocht worde

Lekker dan, maar nu t volgende...
Je zegt even eerder t volgende :

Remco 4 Life said:
Je mag 1 van deze overtredingen 2x hebben en dan word je scoot in beslag genomen , vernietigen mogen ze hem zker niet tis jou eigendom

Maar ik reken dus botstesten ook onder vernietiging....
En doorverkopen, dan is het alsnog jou eigendom, dus waarom niet vernietigen ?



Ik vind ze wel erg dom bezig....
Ik kreeg dus een ASO voor de 104 Db, is dit omlaag te brengen(wettelijke normen van 97Db) bij een Bida S2 ?

Want anders ga ik dus weer een normale uitlaat kopen, en kijken wat ik daarmee kan bereiken.....
 
psycho said:
Lekker dan, maar nu t volgende...
Je zegt even eerder t volgende :



Maar ik reken dus botstesten ook onder vernietiging....
En doorverkopen, dan is het alsnog jou eigendom, dus waarom niet vernietigen ?



Ik vind ze wel erg dom bezig....
Ik kreeg dus een ASO voor de 104 Db, is dit omlaag te brengen(wettelijke normen van 97Db) bij een Bida S2 ?

Want anders ga ik dus weer een normale uitlaat kopen, en kijken wat ik daarmee kan bereiken.....


Heb je de korte of lange blauwe demper? Als het goed is kan je er een c20 carbon/kevlar demper opdoen en maakt deze minder herrie (weet ik niet zkr) of doe er een yas r kevlar demper. (Dat helpt ook als ik het goed heb) er zal vast werl iemand zijn die dit kan bevestigen. Misschien een idee om je demperwol te vervangen..

greet kaj, ik zou zeggen probeer het uit ;) :)
 
kaj said:
Heb je de korte of lange blauwe demper? Als het goed is kan je er een c20 carbon/kevlar demper opdoen en maakt deze minder herrie (weet ik niet zkr) of doe er een yas r kevlar demper. (Dat helpt ook als ik het goed heb) er zal vast werl iemand zijn die dit kan bevestigen. Misschien een idee om je demperwol te vervangen..

greet kaj, ik zou zeggen probeer het uit ;) :)

Lange demper van Yasuni R, heb ook de Demper van een Bidalot 2 (kevlar) geprobeerd maar helpt niet....

Ook demperwol is vervangen maar helpt ook niet.....

Nog andere opties????
 
Goed op je cil vastzette met de juiste pakking , veel wol in je demper gooien van een R ofzo dan moet hij echt onder de 100 blijve

Zoniet zou ik niet riskeren dat je scoot de 2e x word ingenomen :)
 
Back
Top