Nieuwe Peugeot Vivacity Sportline Wordt warm?!

JCD

Vivacity S.L. Shark Grey
Hallo,

Ik heb nu de eerste 90km gescoot op het ding, en wat me opvalt hoe warm het wel niet wordt in het helm-compartiment. Is dit normaal voor een nieuwe scoot? Helemaal onderin kan ik nauwelijks m'n hand neerleggen, want ik brand daar bijna me poten.

Ook heb ik een gekke uitslag op de achterband... is dit van de warmte die de uitlaat uitstraalt?

Ik rij hem warm, dan pas harder naar de 40 45 km. Dus ik geef hem geen opsodemieter als de motor koud is.
 
Advertisement - register to remove this

dat is normaal dat het daar erg warm wordt dat heb ik ook bij mijn vivacity komt denk ik omdat het blok er recht onderligt en de uitlaat er ook langs loopt dus ook veel warmte afgeeft
omdat de uitgang van het motorblok niet aan de onderkant zit maar aan de voorkant. voel maar eens aan het eind van je uitlaat als hij gelopen heeft
 
Als je er echt last van hebt dan kan je even een stuk isolatiefolie (aluminiumfolie oid) onder je helmbak plakken, als dat niet werkt kan je het ook om je uitlaat plakken (zolang je nog std rijd).
 
Voor een band die 100km heeft gedraaid kan ik stof wel begrijpen... maar die vreemde olieachtige vlekken... Maarja tis me schoonmoeder nie :)
 
Dat is gewoon het standaard goedje dat op je banden wordt gesmeerd in de fabriek, om het uitdrogen te voorkomen, een soort talk dus.
Aangezien je niet zo plat door de bocht gaat dat de zijkant over de grond gaat blijft dat gewoon zitten, de rest is dus wel weggesleten.
 
dat had ik ook toen ik mijn nieuwe banden erop had gezet.
dat doen ze op de band voor de opslag van die banden dan blijven ze soepel als ze lang liggen opgeslagen
als je het niet mooi vind gewoon ff schoonmaken en dan bandenzwart op de rand spuiten
 
Ik heb nog een gefundeerde vraag, de meeste vragen die hier langskomen kan ik zelf nog wel beantwoorden. Altijd dat gezeik over m'n posts! Sinds wanneer mag ik jullie niet meer vragen voor informatie? Waarom zit je op dit forum? Om de hele dag tegen mede scooter eigenaren op te pissen omdat jij het niks vind?

Success Casper
 
Is inderdaad niks mis mee om vragen te stellen, misschien dat sommigen het te simpele vragen vinden, ik heb daar persoonlijk niet zoveel moeite mee, je moet ergens beginnen toch?
Maar met je scooter is niks mis, die banden zijn gewoon vuil aan de zijkant, heb ik ook steeds en is (bij mij in ieder geval) gewoon een kwestie van een nat doekje der overheen halen. Het helmcompartiment wordt ook bij mij net zo warm als bij jou, om de simpele reden dat de cilinder er vlak onderzit. Toen ik die viva net had nam ik een keer ijs mee onder me buddy, dat was alleen gesmolten voor ik weer thuiskwam....
Grtz.
 
Last edited:
Back
Top