Peugeot Vivacity nieuwe vertanding

Goedendag.

Ik heb een Brom viva gekocht wat vroeger een Snor bleek te zijn.

De scoot trok lekkere wheelies en max 50km/u
Nu heb ik de vertanding laten aanpassen naar een brom, maar nu trekt de scoot niet van z'n plek, draait superrr veel toeren op hogere snelheid (v/a 30km/u)

(Zover ik weet)
Setup:

50cc
Gele trekveren
Rode drukveer
6,5g rollers
16,5 carburateur
Yasuni Z uitlaat
 
Advertisement - register to remove this

Hoe is je afstelling? Lucht benzine?

Drukveer malossi rood is veelste zwaar. Malossi wit is aan te raden.

Trekveren KAN je ook naar Malossi wit vervangen omdat je en laag toerige 50cc cilinder hebt, Maar hoeft niet.
 
Sproeier 80 ivm powerfilter.
Std 12mm carburateur
Powerfilter er af want dat is je boosdoener.
Staat gelukkig nergens al eens eerder geschreven. Krijg je niet afgesteld, wat Joey Schaar je ook wijs probeert te maken
En die rode drukveer is ook 3x niks. Wit of geel.

En peugeot zit altijd vrij zwaar in de rollen volgens mij dus zou richting de 9 gaan. Alleen 7.5 proberen is nou niet echt spelen he
 
Powerfilter er af want dat is je boosdoener.
Staat gelukkig nergens al eens eerder geschreven. Krijg je niet afgesteld, wat Joey Schaar je ook wijs probeert te maken
En die rode drukveer is ook 3x niks. Wit of geel.

En peugeot zit altijd vrij zwaar in de rollen volgens mij dus zou richting de 9 gaan. Alleen 7.5 proberen is nou niet echt spelen he
Idd!
 
9 grams is wel een beetje te zwaar voor een yasuni z

Zou zelf een mix proberen van 8 en 8,5 grams (dan zit je ongeveer op 8,25 gram)

Daar heb ik zelfs met een tecnigas basic 85 op de teller mee gehaald, was zelfs 5 km/u sneller dan de NEXT.
 
Wel apart dat die uberhaupt nog vooruit kwam met te lichte rollen en te sterke drukveer,
2 uitersten in een opstelling.
Ik zou zelf de originele fabrieksdrukveer gebruiken en wat zwaardere rollen er op af stellen , witte trekveren,
en de powerfilter er af halen want dat gaat niet werken en rij je alleen maar voor joker mee.
Tamme toeren en een knetter geluid waar van men denkt dat je nog moet leren sleutelen en de politie die je sneller staande zal houden.
 
Back
Top