Nieuwe CDI voor Peugeot Kisbee RS om snelheid te verhogen?

In een eerdere discussie heb ik aangegeven dat mijn Peugeot Kisbee RS niet harder rijdt dan 50 km/u. Ik heb nu de blauwe kabel verbonden met de zwarte kabel van de CDI. Hierdoor haal ik nu 57 km/u, maar dat is nauwelijks een verschil naar mijn mening. Mijn CDI is een 45 km/u uitvoering. Bestaat er een betere CDI die mijn scooter sneller kan laten gaan? Indien nodig, kan ik meer informatie verschaffen.
 
Advertisement - register to remove this

Prima, maar een andere CDI gaat simpelweg niet werken op het originele systeem van de Kisbee!
Indien nodig, kan ik meer informatie verschaffen.
Zowel hier als in je andere topic zie/lees ik daar niks van terug!

De Kisbee heeft een CDI die zowel gelijk als wisselspanning levert.
Dit is ook terug te vinden in de manual welke hier in het archief staat, zie ook:
 
Last edited:
Prima, maar een andere CDI gaat simpelweg niet werken op het originele systeem van de Kisbee!

Zowel hier als in je andere topic zie/lees ik daar niks van terug!

De Kisbee heeft een CDI die zowel gelijk als wisselspanning levert.
Dit is ook terug te vinden in de manual welke hier in het archief staat, zie ook:
'Indien nodig, kan ik meer informatie verschaffen.' is voor als mensen het vragen. Dat je daar niks terug van ziet is omdat niemand om meer informatie vraagt. Helaas zijn er veel bijdehante mensen op deze forum.
 
Zou je kunnen vertellen wat je huidige setup is en wat je inmiddels hebt gedaan of geprobeerd? Liever meer details dan te weinig zodat we eventueel nog opties kunnen doornemen waarmee je geholpen bent.

Wat ik wel weet is dat details op onderhoud ook verschil maakt, verkeerde banden of een te lage spanning zorgt ook al voor een snelheidsverschil. Een goede bougie met de juiste aftstelling en contact punten maakt ook al wat verschil en met de kleppen afstellen kun je ook nog wel wat winst halen. Het zijn geen wonder middelen waar je ineens 10 meer mee krijgt, maar her en der een paar kilometer per uur extra zit er wel in. Voor wat betreft de CDI heb ik nog nergens iets gelezen dat er een "snelle" type is. Het enige wat ik nu niet goed heb begrepen is jouw cilinder inhoud, ik dacht dat je een 80cc had en dat kan totaal niet rijmen met 57, je zou dan veel harder moeten gaan; vandaar graag meer info over wat je exact hebt.

Hartelijke groet,
Over Lander


PS: Ik ga een deze dagen aan de slag met mijn Kisbee, als je nog iets specifieks wil weten dan kan ik eventueel iets filmen indien het jouw helpt.
 
Last edited:
'Indien nodig, kan ik meer informatie verschaffen.' is voor als mensen het vragen. Dat je daar niks terug van ziet is omdat niemand om meer informatie vraagt. Helaas zijn er veel bijdehante mensen op deze forum.

Je leest het wat ik plaatste en ik wil mijn best doen voor je, maar je reageert niet... Je valt mensen aan omdat iets bij jou niet goed gaat en vervolgens ligt dat aan een ander? Ik zit hier niet met een fantasie verhaal en wil je op de beste manier helpen met de Kisbee, maar als je kwaad bent en de problemen wilt afschuiven is het mogelijk een puberaal hormonaal probleem.

Ik heb de moeite genomen om al jouw berichten te lezen, wees een man en kom dan ook met info. Als het moeilijk is en je iets niet weet dan vraag je het en doen we ons best voor je.
 
Zo gaat het vaak hierroo , krijgt de TS niet snel antwoord , gaat de TS Dubbel posten in een andere Rubriek , terwijl het al meerde malen gezegd en geschreven is en gaat de vraag Omslachtig opnieuw vragen / Starten ... mocht er een uitkomst komen ??? zie je niet meer terug .
Daarom heb ik vaak geen zin meer om advies te geven , en ben niet de enige.
 
Last edited:
Ik snap het wel en het kan allemaal overweldigend zijn, je wilt niet zeggen dat je niet alles snapt en mogelijk heb je niet eens het gereedschap om alles te doen. Ik wil men wel uitnodigen om te reageren en hoop dan maar dat ik iets kan doen wat helpt. Ik wil graag mensen helpen en ben echt wel bereid om te filmen en mijn scoot x keer te demonteren als het nodig is om iemand te inspireren.

Wellicht moet ik maar echt een keer het beroemde blauwe draadje van de CDI op 12VDC zetten (nooit gedaan)... Hoewel ik per ongeluk ooit het toerental op een vreemde manier flink opgejaagd heb door een simpel magneetje...
 
Last edited:
er is zeker een betere cdi te vinden voor kisbee

moet je op dit nummer googlen:

92618 cdi

Deze zou zelfs rond de 70km/u moeten uitkomen.. Deze wilde ik zelf ook nog eronder zetten, maar op dit moment heb ik genoeg andere dingen te doen.
 
Oke en je zoekt nou een 35km CDI?

Die 45km die is een ontgrensde. Zal zo gemonteerd 70 km op de teller moeten halen.


Dit is hetzelfde nummer:


En word duidelijk aan gegeven dat die harder zal lopen.

Alleen als je de blauwe draad wel aansluit met sensor zal die normale snelheid gaan.
 
Oke en je zoekt nou een 35km CDI?

Die 45km die is een ontgrensde. Zal zo gemonteerd 70 km op de teller moeten halen.


Dit is hetzelfde nummer:


En word duidelijk aan gegeven dat die harder zal lopen.

Alleen als je de blauwe draad wel aansluit met sensor zal die normale snelheid gaan.
Toch apart want die 45 km/u heb ik, blauwe kabel verbonden aan de zwarte draad maar er gebeurt niks.
 
Ik draag informatie aan.. Staat al een hoop op die ene site.
Als je zelf ook nog even google gebruikt vind je nog meer.. En waarschijnlijk ook de antwoorden op je vragen.
Er stond volgens mij ook nog wat op youtube.. Raad ik je zeker even aan om op te zoeken.


En ja het klopt er is niet veel te vinden voor kisbee..

Zover ik weet zijn er maar 2 imitatie cdis die erop werken.
 
Ik draag informatie aan.. Staat al een hoop op die ene site.
Als je zelf ook nog even google gebruikt vind je nog meer.. En waarschijnlijk ook de antwoorden op je vragen.
Er stond volgens mij ook nog wat op youtube.. Raad ik je zeker even aan om op te zoeken.
Ik heb me best gedaan wat betreft zoeken maar ik vind niks.

Ik snap gewoon niet waarom mijn scooter niet harder gaat dan 50 terwijl er een 45kmu cdi inzit en een 80cc cilinder
 
Originele cdi is niet zo`n beste. (die langfang)

Mijne is wel ontgrensd en kan harder. Maar laat verschillede resultaten zien.

Meestal kom ik wel tussen de 50 en de 60 uit..60 op teller tikt die ook wel eens aan.

Snelste wat ik gehaald hebt is een enkele keer 65 op de teller..

Soms lijkt die wel kracht te leveren en accelereerd die ook best snel.. En andere keer is het een natte krant.

Ik ga die cdi ook erop zetten. Blauwe kabel moet je uiteraard NIET aansluiten.

Als je storing krijgt en geen vonk. Moet je uit die 4 pin stekker blok de zwarte kabel uit de stekker halen.

Als je het goed doet zal die toch wel 68 / 70 op teller kunnen halen (wat voor mij overigens genoeg is)
 
Originele cdi is niet zo`n beste. (die langfang)

Mijne is wel ontgrensd en kan harder. Maar laat verschillede resultaten zien.

Meestal kom ik wel tussen de 50 en de 60 uit..60 op teller tikt die ook wel eens aan.

Snelste wat ik gehaald hebt is een enkele keer 65 op de teller..

Soms lijkt die wel kracht te leveren en accelereerd die ook best snel.. En andere keer is het een natte krant.

Ik ga die cdi ook erop zetten.
Je gaat de 45kmu cdi uitproberen?
 
Back
Top