Scooter loopt niet harder na plaatsing nieuwe cdi

Status
Not open for further replies.

BarnieBoy

New Member
Hallo allemaal, ik heb onlangs een scootertje gekocht het betreft een berini scooter, Chinees dingetje. Ging niet harder dan 34+- op de teller. Prima natuurlijk voor een snor scooter maar voor mij iets te sloom.
Nu heb ik online een nieuwe cdi gekocht (ontgrenst ) en geplaatst maar nog steeds niet harder.
Toen ben ik naar de locale scooterzaak gereden en deze meneer haalde een stekkertje los en beweerde dat hij nu ontgrenst zou moeten zijn maar ook dit heb ik daarna niet gemerkt.
Ook is het zo dat ik merk dat de scooter iets inhoud als ik vol gas geef, wanneer ik het gas ietsjes terug trek net onder vol gas merk ik dat hij een paar kilometer harder loopt.

Weet iemand hier wat het probleem kan zijn en eventuele oplossingen?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Hallo allemaal, ik heb onlangs een scootertje gekocht het betreft een berini scooter, Chinees dingetje. Ging niet harder dan 34+- op de teller. Prima natuurlijk voor een snor scooter maar voor mij iets te sloom.
Nu heb ik online een nieuwe cdi gekocht (ontgrenst ) en geplaatst maar nog steeds niet harder.
Toen ben ik naar de locale scooterzaak gereden en deze meneer haalde een stekkertje los en beweerde dat hij nu ontgrenst zou moeten zijn maar ook dit heb ik daarna niet gemerkt.
Ook is het zo dat ik merk dat de scooter iets inhoud als ik vol gas geef, wanneer ik het gas ietsjes terug trek net onder vol gas merk ik dat hij een paar kilometer harder loopt.

Weet iemand hier wat het probleem kan zijn en eventuele oplossingen?

- Kom eerst eens met het bouwjaar en wielmaat.
- Vertel dan welke cdi je hebt gehaald en deel de typeaanduiding die er op staat.
- Stuur meteen een foto mee van welk stekkertje er los is gehaald.

En ik snap sws niet waarom je de dealer een stekker los laat halen zonder resultaat en niet meteen rechts of linksom draait en terug gaat.

Kijk eerst eens of er een begrensde variobus in zit.

Ben ik ook wel nieuwsgierig naar, ook al zou je dan extreme overtoeren horen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top