Scooter loopt niet goed stationair

Ik heb een runner 2t. Als ik hem start wilt hij niet stationair blijven draaien behalve als je de stationairschroef indraait of als je gas geeft anders valt hij uit. Als je de stationair hoger zet gaat hij wanneer hij warm wordt erg hoog de toeren in. Enig idee? De scooter stottert als hij koud is maar wanneer hij warm wordt rijd hij perfect. Kan dit een kapotte choke zijn? De bougie is mooi bruin dus de afstelling moet goed zijn.
 
Advertisement - register to remove this

Stottert hij alleen op lage toeren koud of ook hoger in. Dan zou je mogelijk de gasnaald kunnenclipje naar boven kunnen zetten indien mogelijk. Zo loopt hij tot half gas net wat armer.

Je zou indd met de luchtschroef meer lucht kunnen geven of een maatje armer kunnen gaan in sproeier.

Mocht het afstellen maar niet lukken kan het soms ook helpen om een nieuwe goedkope carburateur te halen.
Dit was bij mij het geval waarin met veelvuldig schoonmaken etc een carburateur maar niet fijn af te stellen was.
 
Staat de luchtschroef op 2,5 slag open? Dit is erg belangrijk.
Als dat het geval is, is de scooter ooit warmgelopen, dus te heet geworden? (Tijdens het rijden uitgevallen)
Nee nooit een warmloper. Ik heb nog maar 50 km op de cil. De luchtschroef staat 1.5 draai open
Post automatically merged:

Stottert hij alleen op lage toeren koud of ook hoger in. Dan zou je mogelijk de gasnaald kunnenclipje naar boven kunnen zetten indien mogelijk. Zo loopt hij tot half gas net wat armer.

Je zou indd met de luchtschroef meer lucht kunnen geven of een maatje armer kunnen gaan in sproeier.

Mocht het afstellen maar niet lukken kan het soms ook helpen om een nieuwe goedkope carburateur te halen.
Dit was bij mij het geval waarin met veelvuldig schoonmaken etc een carburateur maar niet fijn af te stellen was.
Wanneer hij koud is stotterd hij bij hoge en lage toeren
Post automatically merged:

wat voor type carburateur heb je?

Zou je hiervan de settings kunnen delen?

hoofdsproeier
stationairsproeier
chokesproeier
type gasnaald
type gasschuif
Ik heb een 17.5mm phva
Hoofdsproeier 90
De rest is gewoon std
 
Lijkt me een iets te grote sproeier. Als je de luchtschroef verder naar buiten draait dus wel naar 2,5 slag zou het kunnen zijn dat hij wel stationair blijft lopen met een koude motor.
Hij hoort te pruttelen met een koude motor. Dit komt door de choke. Omdat hij wel goed loopt met warme motor doet de choke zn werk.
Sproeier 90 vind ik vrij hoog voor een standaard setup. Het uitvallen komt omdat de motor stikt door teveel brandstof. Mijn advies, kleinere sproeier en desnoods de luchtschroef iets wijder zetten.
 
Setup is 70cc street race met doppler krukas.
Net wilde ik rijden en startte de scooter. Na 1 min viel hij uit en wilde niet meer starten. Het begon ook naar benzine te ruiken dus verzopen. Ik vind het apart. Ik ga even kijken naar de bougie en misschien omdat het warmer weer is dat het een maat kleinere sproeier nodig heeft.
 
Back
Top