Scooter loopt niet harder dan 80km/u Zip 2t

Tekyx

New Member
Mijn scooter loopt niet harder dan 80km met een 70cc toen ik 50cc had liep die 70km maar dat moet dan toch veel meer zijn met n 70cc dan maar 80km
maar ik heb geen idee waar het door komt heeft iemand ideeen?

Setup:
  • [x] Dr70cc
  • [x] Polini Cp21 Carburateur
  • [x] Polini PowerFilter 46mm
  • [x] Malossi Multivario
  • [x] Malossi Drukveer Paars
  • [x] Malossi MHR Trekveren Rood
  • [x] Malossi Membraam
  • [x] Malossi Spruitstuk
  • [x] Malossi Delta Clutch
 
Advertisement - register to remove this

A1… dat zoiezo..

Maar ik gok dat t met de vertanding te doen heeft…
Ook met een 50cc motortje moet je oppassen dat je kleppen niet gaan zweven.
Of te wel, veelste snel open en dicht… dat beperkt alles!

Maar de 2takt freaks zullen zich wel zo melden!
 
Afstelling is sowieso al absurd voor een simpele DR70 cilinder...
Er zit maar iets meer power in als een originele 50cc wat dat betreft!

Om alles eruit te kunnen halen is dus een goede uitlaat het belangrijkst!
Carburateur kan best 17,5 blijven met een max tot 19mm!
Wederom ligt dit aan de keuze van de uitlaat...

Super strakke trekveren en drukveer plaatsen heeft veelal een negatief effect op het motortje welk een hoop geweld moet aanboren om het spul draaiende te krijgen op een fatsoenlijk toerental en het ook correct moet overbrengen naar het achterwiel.
Goed afgesteld krijg je meer power onderin en het middengebied van de motor.

Maar nogmaals, alles staat en/of valt v.w.b. de keuze van de 2 takt uitlaat!
 
Afstelling is sowieso al absurd voor een simpele DR70 cilinder...
Er zit maar iets meer power in als een originele 50cc wat dat betreft!

Om alles eruit te kunnen halen is dus een goede uitlaat het belangrijkst!
Carburateur kan best 17,5 blijven met een max tot 19mm!
Wederom ligt dit aan de keuze van de uitlaat...

Super strakke trekveren en drukveer plaatsen heeft veelal een negatief effect op het motortje welk een hoop geweld moet aanboren om het spul draaiende te krijgen op een fatsoenlijk toerental en het ook correct moet overbrengen naar het achterwiel.
Goed afgesteld krijg je meer power onderin en het middengebied van de motor.

Maar nogmaals, alles staat en/of valt v.w.b. de keuze van de 2 takt uitlaat!
heb nu nog een sito plus ma ik heb ook nog snor vertanding dus ik wil nu malossi vertanding halen maar ik snap niks van die verhoudingen
 
Back
Top