Nieuwe Parts #12

Status
Not open for further replies.
Heb ook nog andere foto`s van de cilinder maar krijg ik niet hier in beeld, alleen uitlaatkanaal is anders wat ik eraan kan zien...
 
bigger = better ;)

(Er vanuitgaande dat het over het kanaal gaat)

Denkt een exclusievere Franse fabrikant anders over :).. (ja, ik snap je smiley)

Nu nog wachten wanneer en of er ooit nog de laatste aanpassing aan t uitlaatkanaal komt ala de oude creco zipjes, en alle andere high-end cilinders..
 
ik heb net de fotos bekeken van de binnenkant van die nieuwe speed: deze heeft gewoon een vlinderpoort weer. zover ik kan zien alleen de buitenkant van de uitlaatpoort aangepast dus. ben benieuwd,
 
Grappig dat er over die scooters ng steeds gediscussieerd wordt. Iemand nog fotomateriaal van die apparaten? Heb jij ooit cilinders van die scooter gezien dan? Aangezien het ding altijd na een manche meteen de vrachtwagen weer inging.

Ik ga offtopic zie ik :) PM mag ook.

(Er vanuitgaande dat het over het kanaal gaat)

Denkt een exclusievere Franse fabrikant anders over :).. (ja, ik snap je smiley)

Nu nog wachten wanneer en of er ooit nog de laatste aanpassing aan t uitlaatkanaal komt ala de oude creco zipjes, en alle andere high-end cilinders..
 
Last edited:
Nou zelfs jaren later wilde Dirk niets kwijt over zijn cilinders.
Heb een periode gehad dat ik regelmatig bij DiLa langs ging met maten die er vaste klant waren , maar hij liet niets zien en vertelde ook 0,0
 
Nou zelfs jaren later wilde Dirk niets kwijt over zijn cilinders.
Heb een periode gehad dat ik regelmatig bij DiLa langs ging met maten die er vaste klant waren , maar hij liet niets zien en vertelde ook 0,0

Zo speciaal zal het allemaal niet zijn geweest, ding ging gewoon enorm hard omdat hij enorm niet reglementair was :)
 
cilinders van dirk langenberg waren van een gilera gsm.
39.88 mm en de voet kon vast op het carter. tevens stond de richting van het uitlaatkanaal de goede kant op. kom je nu niet mee weg omdat je het subframe niet aan mag passen.
Tijdje terug gesproken met yrjo over die dingen. ze gingen wel hard rechtuit maar de coureurs mochten het gas niet loslaten in de bocht.
 
Serieus? Wat wegen die dingen dan?

ja hee , ik weet wat jij wilt weten dan , wat een piaggio as dan zal wegen :p

maar die heb ik niet , als ik 1 bestel , wat wel de bedoeling is , dan is het 1 voor minarelli , maar daar kan ik dan natuurlijk wel het verschil in gewicht van wegen , zal iig enige indicatie geven van hoe of wat.

het zou overigens ook kunnen dat de as ook nog eens steviger word doordat ie hol is ipv massief.
 
cilinders van dirk langenberg waren van een gilera gsm.
39.88 mm en de voet kon vast op het carter. tevens stond de richting van het uitlaatkanaal de goede kant op. kom je nu niet mee weg omdat je het subframe niet aan mag passen.
Tijdje terug gesproken met yrjo over die dingen. ze gingen wel hard rechtuit maar de coureurs mochten het gas niet loslaten in de bocht.

kort gezegd , veel vermogen maar onderin niks mee te doen..

dan MOET je dus ook wel hard blijven sturen om het ding aan de praat te houden :p
 
Zo speciaal zal het allemaal niet zijn geweest, ding ging gewoon enorm hard omdat hij enorm niet reglementair was :)

In welk opzicht niet reglementair? Er gaan wel veel verhalen de ronde over een inlaat naast de carburateur en dat het apparaat daardoor erg moeilijk aan de praat te krijgen was.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top