Dat zie ik, ik heb nog nooit zo'n schone binnenkant van een carter gezien bij een scooter van die leeftijd.k heb een standaard yamaha neo's 4takt uit 2012. 45km/h waar ik zeer zuinig op ben.
Wat ik niet begrijp is waarom je niet bent gegaan voor origineel...Heb toe het volgende gekocht:
- Koppeling Polini Speed Clutch 3G Evolution 107mm voor Minarelli
- Koppelinghuis Polini Speed Bell Evolution2 107mm voor Minarellie.
Heb hem nieuw uit de doos, na ontvetten, geplaatst. En is volgens mij niet vervormd.Dat zie ik, ik heb nog nooit zo'n schone binnenkant van een carter gezien bij een scooter van die leeftijd.
Wat ik niet begrijp is waarom je niet bent gegaan voor origineel...
Ik neem aan dat de V-snaar nog in orde is en niet dat schokken/bonken kan veroorzaken omdat je nieuwe koppeling misschien wel te fel aangrijpt?
Als ik de tweede foto bekijk en ik kijk naar de koppelingsbel zie ik dat deze aan de onderzijde verkleurd is, is dit zo slecht afgewerkt of lijkt dit maar zo op de foto?
Ik kan me voorstellen dat door die grote gaten voor de koeling de koppelingsbel zelf gevoeliger is qua vervorming als er kracht op komt.
Ik neem aan dat de bel niet gevallen is of vervormt en dus nog mooi rond is?
Ja. Alles origineel. Pas nokkenas laten checken en is nog prima. Niet ingesleten.Ook complimenten, ziet er strak uit.
Geen antwoord op je vraag.
Wel een vraag voor jou uit nieuwsgierigheid.
Rijdt dit nog op originele krukas, cilinder, nokkenas, distriketting etc etc?
Dank je wel voor je reactie.Dat is niet de kwaal van het koppelingshuis, maar van je koppeling.
Een koppelingshuis doet van zich zelf niks.. Is een passief onderdeel.. (of de koppelings huis heeft misschien ook geen massa (super licht ding)
De koppeling is een actief onderdeel.
Mijn advies is, nooit een sport koppeling in een 4takt zetten.. Die dingen zijn namelijk te licht. Een koppeling van een 4takt heeft massa nodig om normaal te kunnen werken. Eigenlijk wat je gedaan hebt is weg gegooid geld.
Heb zelf al eens een lichtere RMS koppeling erin gezet.. Ding lijkt standaard.. Maar de benen zijn zeg maar hol om gewicht te besparen..
Die koppeling slipt de hele tijd en kan helemaal niet goed aangrijpen.. Koppeling heeft niet genoeg gewicht / massa.
Na de originele erin gezet te hebben doet hij het weer normaal.
Als je de koppeling toch moet afstellen, kan je beter er iets sterker trekveren voor kopen.
Alleen raad je niet aan om meer dan 10% strakkere trekveren te nemen. Dus 1000RPM veren maximaal.
dan ben je er nu dus met slappere veren op deze koppeling? dan heeft het lagere gewicht (is dat zo bij de Polini?) van je koppeling toch nog effect: gewoon minder massatraagheid om op gang te brengen en minder onafgeveerd gewicht!