Zip 4t 2v start niet meer na nieuwe cdi

Mathiijs

New Member
Hallo, mijn scooter start niet meer. Ik zat te rijden met n vriend van mij achterop en toen hoorde ik n plof bij me uitlaat en nu wilt ie niet meer aan slaan of starten. De start motor draait nog wel
 
Advertisement - register to remove this

Is dit een mededeling , of een vraag ? ;) En met je oude cdi start hij dan wel ? en heb je nu ( met nieuwe cdi ) wel een vonk ?
En waarom cdi gewisseld voor een nieuwe
 
Mijn zip 4t wilt niet zonder niet gas starten? Hoe kan ik dit fixen, de elektrische en kickstart werken allebei maar dan kan ik echt n minuut kicken of elektrische start maar als ik geen gaf geef gaat ie niet aan hoe fix
Post automatically merged:

Is dit een mededeling , of een vraag ? ;) En met je oude cdi start hij dan wel ? en heb je nu ( met nieuwe cdi ) wel een vonk ?
En waarom cdi gewisseld voor een nieuw

Probleem heb ik gevonden me bougie was gestolen door iemand van me school wss zo licht getint jong weer maar weet niet zeker
 
Weet niet wat de huidskleur er mee te maken heeft maar fijn dat je het gevonden hebt.

Snap ook niet dat een motor zonder bougie wel kan starten als je wat gas geeft en snap ook niet dat iemand een bougie kan stelen terwijl je rijdt en er dan een plof uit de uitlaat komt.

Maar het zal vast aan mij liggen.
 
een bougie stelen bij een zip 4t is gewoon kut
krijg dat ding er nooit is fatsoenlijk en snel uit, en je moet een half uur draaien
 
Weet niet wat de huidskleur er mee te maken heeft maar fijn dat je het gevonden hebt.

Snap ook niet dat een motor zonder bougie wel kan starten als je wat gas geeft en snap ook niet dat iemand een bougie kan stelen terwijl je rijdt en er dan een plof uit de uitlaat komt.

Maar het zal vast aan mij liggen.
zal idd vast aan jou liggen, zou je me kunnen helpen met het volgende probleem?
 
Zit de bougie er in?
Ja, ik heb dit probleem al sinds dat ik de scooter heb aangeschaft bij een scooterwinkel. Hij wilt alleen start met kickstart / elektrische start als ik er gas bij geef, terwijl ik andere mensen met scooter zien die 1x op de elektrische start hoeven te drukken met de rem en dat ie gelijk start maar dat doe ie van mij niet. Zelfs bij heel warm weer. alleen als ik er gas bij geef.
 
carburateur schoonmaken , choke testen , welke hoofdsproeier zit er nu in ? En dan fatsoenlijk afstellen , Compressie meten , kleppen stellen .
En kwam die plof wel uit je uitlaat , is niet gewoon je bougie eruit gesprongen , en hoorde je die plof , je kan toch gods onmogelijk zonder bougie rijden. @symmie ligt niet aan jou (hoop ik )
En kon je ook de bougie weer goed erin , en vast draaien ? Meestal is de draad dan beschadigd
 
Last edited:
Ik zat te rijden met n vriend van mij achterop en toen hoorde ik n plof bij me uitlaat en nu wilt ie niet meer aan slaan of starten.

Probleem heb ik gevonden me bougie was gestolen door iemand van me school wss zo licht getint jong weer maar weet niet zeker
Wat een heel raar verhaal, die licht getinte jongen heeft die bougie toch niet gejat terwijl je reed!!!

Ik denk dat je een beetje voorzichtig moet zijn met conclusies, ik krijg eerder het idee dat die bougie helemaal niet vast zat en hij eruit gevlogen is. dit is ook de plof die je hoorde terwijl je reed.
 
Het schroevendraad is idd beschadigd is dat moeilijk of duur om te repareren>
Wat een heel raar verhaal, die licht getinte jongen heeft die bougie toch niet gejat terwijl je reed!!!

Ik denk dat je een beetje voorzichtig moet zijn met conclusies, ik krijg eerder het idee dat die bougie helemaal niet vast zat en hij eruit gevlogen is. dit is ook de plof die je hoorde terwijl je reed
 
Back
Top