Nieuwe Computer!

Martin. said:
Via tweakers.net/pricewatch kom ik ongeveer uit op 1450euri. :)
Klopt.. ik kwam uit op 1462 euro. Maar dan moet je alles zelf in elkaar zetten! DAT IS EXCL VERZENDING (!!!) en ik heb dan geen windows! Dus ik moet of een illegale erop zetten.. of nog windows kopen voor 100€..
 
Juist ik wilde het net typen, software kost ook weer wat en het voor je in elkaar laten zetten ook.

Prima bedrag voor zo'n PC die werkend afgelevert word imo :)
 
RemcoV said:
Juist ik wilde het net typen, software kost ook weer wat en het voor je in elkaar laten zetten ook.

Prima bedrag voor zo'n PC die werkend afgelevert word imo :)
Plus dat het al snel duurder is in de winkel.

Ik had gewoon de keus:

1) of voor 1462 euro. --> zelf in elkaar zetten, geen windows, geen drivers geinstalleerd, geen winkel dicht in de buurt waar je zo heen kan stappen met problemen.

2) 1599 euro --> windows erop, kan en klaar voor gebruik, en een betere service.

daar heb ik wel €100 voor over..

mja.. Martin zal vast wel meer verstand ervan hebben en dit zelf kunnen..:henko: Helaas hebben we dat niet allemaal
 
nicoSRsport said:
mja.. Martin zal vast wel meer verstand ervan hebben en dit zelf kunnen..:henko: Helaas hebben we dat niet allemaal
Ik kan dat idd. En het is echt simpel. Alleen met de boekjes lezen kan je al zelf een systeem volledig assembleren.
Installeren is een kwestie van de bootvolgorde veranderen en de CD/DVDrom op plaats 1 te zetten en het schijfje erin te gooien. Drivers pakt ie 9 vd 10x automatisch en anders kan je even naar de site van 't product. Moeite van niks..
Ik vind het een 100euri die makkelijk is verdient :)
 
Martin. said:
Ik kan dat idd. En het is echt simpel. Alleen met de boekjes lezen kan je al zelf een systeem volledig assembleren.
Installeren is een kwestie van de bootvolgorde veranderen en de CD/DVDrom op plaats 1 te zetten en het schijfje erin te gooien. Drivers pakt ie 9 vd 10x automatisch en anders kan je even naar de site van 't product. Moeite van niks..
Ik vind het een 100euri die makkelijk is verdient :)
En ik wil zekerheid dat het goed zit.. (ik heb nog nooit een systeemkast open gehad!! :p) Zeker op zo'n relatief duur systeem (voor mijn portomonnee dan)..

Dan laat ik het liever prof assembleren met een paar jaar garantie.. 'smaken' verschillen:)

Mzl
 
Met een beetje gezond verstand red je het wel.
Alles past maar op 1 manier..
Dus tjah, kwestie van naar de aansluiting kijken en op je moederbord loeren waar die nog meer zit en je bent klaar.
Ik heb het zelf ook geleerd door trial&error.
 
Heb het laatst ook trouwens zelf gedaan, het in elkaar zetten dan van het systeem zonder hulp.

Me pa deed dan wel Windows etc, maar dat zag er ook niet al te moeilijk uit :p
 
:D ik heb het geleerd toen mijn waterkoeling erin moest.
daarna heb ik regelmatig mijn systeem uit elkaar gehaald.

uit eindelijk nog wat overclock pogingen gedaan met droogijs.
systeem in en uit elkaar zetten is makkelijk. Punt is vaak dat het er moeilijk uitziet en dat schrikt mensen af.

Systeem vind ik trouwens wel netje's :)
ben aan het aftellen voor mijn nieuwe systeem.
denk dat ik nog 1 overclock poging ga wagen met dit systeem.
 
Titera said:
Systeem vind ik trouwens wel netje's :)
Ik kan nu gewoon niet meer betalen.. omdat ik nog geen pc had.. en dus alles nieuw moet aanschaffen..

Over een jaartje als ik hem wil upgraden ofzo.. dan komt er wel nieuw spul bij.. en dan heb ik bv wel 1000 over voor alleen een videokaart + processor ofzo.. en dan kan je beter spul halen :)

nu is het me gewoon te duur met behuizing, scherm etc erbij
 
huh? ik kraak toch nix af?
haha, tis een beter systeem als mijn huidige hoor.

ik zie nu trouwens pas een scherm erbij staan. dan is de prijs zeker netje;s
hardware word gelukkig steeds goedkoper :)
ik was 2 jaar geleden 1000 euro meer als jou kwijt :(
 
Titera said:
ik was 2 jaar geleden 1000 euro meer als jou kwijt :(
dan jij :+

Ik zou overigens niet onderschatten wat je aanschaft 'nicoSRsport'
Die 7900GT is één van de beste videokaarten dit moment. X2 4200 is ook niks mis mee. Tis geen 4800 maar die dingen hebben een prijs/kwaliteit verhouding om te huilen. Prima keuze zo en zeker goed genoeg om nog een hele tijd mee te doen!
 
Enige wat ik niet snap, is waarom je socket 939 genomen heb, en geen nieuwe am2 (zit qua prijs toch amper verschil tussen geloof ik...)
 
Back
Top