Nieuwe Computer!

nicoSRsport said:
Dat heb ik nou al zo aak gehoord.. ik kan geen kant en klare pc vinden die mij snel genoeg is.. er is altijd wel iets slecht aan een kant en klare pc..

vind je de lijst die er nu staat niet oke dan? ik kan dit gewoon bestellen en laten assembleren en dan heb ik toch een kant en klare pc:+??

ltr


Zo zou ik het doen:
447euri AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo (S939, 2,2GHz, 2x1MB)
95euri Asus A8N-SLi, nForce4 SLi (Sound, LAN, SATA II-RAID)
102euri Maxtor MaXLine III, 300GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)
443euri MSI GeForce 7900 GTX 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI)

Waarom?
Premium SLI moederbord heb je alleen zon heatpipeje extra waar je naar mijn idee barweinig van gaat merken als je gewoon een casefan in je pc hebt.
Ik heb zelf voor de x2 4400 gekozen omdat hij 2x1mb cache heeft tov de 2x512kb van de 4200. En dezelfde core (Toledo) als de x2 4800 wat weer interessant wordt voor een eventueel overclockje :)
Mijn keuze als hdd is dus de Maxline III. SATA2, 16mb cache en 300gb. Gewoon een erg snelle schijf die niet duur is.
Als laatste dan de 7900GTX. Volgens mij ongeveer even snel als de X1900XTX maar ik heb zelf betere ervaring met nVidia :)

Dit is prima
€ 184,94 Geheugen: 1GB x 2 PC3200 (Corsair TWINX2048-3200C2)
* € 34,75 DVD-brander: NEC ND-4571 16x (Dual-layer, Labelflash)
* € 16,81 DVD-speler: NEC DV-5800D 16x, 48x, zwart, OEM
* € 5,69 Diskettestation: ALPS Diskette Drive
* € 87,38 Behuizing: Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart)
* € 294,90 Monitor: Samsung SyncMaster 930BF (19", 4ms)
* € 64,70 Toetsenbord: Logitech G15 Gaming Keyboard (USB)


Totaalprijs met dit setje wordt 1775euro! excl verzenden.

edit; was het geheugen vergeten :p
 
ik weet niet hoeveel haast je hebt, maar de conroe word echt ziekelijk snel en goed over te klokken.

23 juni komt hij uit. de E6600 houd met een kleine overklok de FX-62 bij of gaat hem voorbij. 300 euro tov +1000 euro, klinkt in mijn oren heel lekker.
 
Titera said:
ik weet niet hoeveel haast je hebt, maar de conroe word echt ziekelijk snel en goed over te klokken.

23 juni komt hij uit. de E6600 houd met een kleine overklok de FX-62 bij of gaat hem voorbij. 300 euro tov +1000 euro, klinkt in mijn oren heel lekker.
Hej, heb je misschien wat meer info over de conroe??

alvast bedankt!
 
;)
conroe is de nieuwe cpu van Intel, officieel heet hij Core 2 Duo.
volgens dit nieuwsbericht komt hij 23 juli uit. Er zijn veel benchmarkt op internet te vinden over deze cpu.

De core 2 duo cpu's zijn op een totaal nieuwe architectuur gebaseerd, deze is sneller per kloktik en verbruikt aanzienlijk minder stroom. de E6600 (welke ik het meest interessant vind) gaat op 2,4 Ghz draaien en heeft 4mb L2 chache. Met veel benchmarks is hij sneller als de top cpu's van AMD (FX62)

Als je zelf wat info er over zoek vind je denk ik genoeg info er over.

Deze chips passen in de al bestaande S775 sockets, maar zullen niet op bestaande moederborden gaan werken. Het enige moederbord wat nu op de markt is, en de conroe ondersteund is de Intel i975 XBX "bad axe" rev 304 welke amper te krijgen is nederland.

Ik verwacht wel dat er tegen 23 Juli meer moederbord uitzijn en beschikbaar zijn in NL.

Conroe ondersteund DDR2 geheugen en crossfire (de intel chipset dan)
SLI gaat tot dusver niet werken met conroe.

Hier nog een leuke vergelijking:
http://tweakers.net/nieuws/42674

En meer info
http://tweakers.net/nieuws/42609
http://tweakers.net/search?DB=Nieuw...9&Einddatum=29-05-2006&Sortering=Tijd&x=0&y=0

edit: school is saai ;)
 
Titera said:
;)
conroe is de nieuwe cpu van Intel, officieel heet hij Core 2 Duo.
volgens dit nieuwsbericht komt hij 23 juli uit. Er zijn veel benchmarkt op internet te vinden over deze cpu.

De core 2 duo cpu's zijn op een totaal nieuwe architectuur gebaseerd, deze is sneller per kloktik en verbruikt aanzienlijk minder stroom. de E6600 (welke ik het meest interessant vind) gaat op 2,4 Ghz draaien en heeft 4mb L2 chache. Met veel benchmarks is hij sneller als de top cpu's van AMD (FX62)

Als je zelf wat info er over zoek vind je denk ik genoeg info er over.

Deze chips passen in de al bestaande S775 sockets, maar zullen niet op bestaande moederborden gaan werken. Het enige moederbord wat nu op de markt is, en de conroe ondersteund is de Intel i975 XBX "bad axe" rev 304 welke amper te krijgen is nederland.

Ik verwacht wel dat er tegen 23 Juli meer moederbord uitzijn en beschikbaar zijn in NL.

Conroe ondersteund DDR2 geheugen en crossfire (de intel chipset dan)
SLI gaat tot dusver niet werken met conroe.

Hier nog een leuke vergelijking:
http://tweakers.net/nieuws/42674

En meer info
http://tweakers.net/nieuws/42609
http://tweakers.net/search?DB=Nieuw...9&Einddatum=29-05-2006&Sortering=Tijd&x=0&y=0

edit: school is saai ;)
23 juli pas.. je zei eerst 23 juni. dan weet ik niet of ik ga wachten..

Wat is beter dan.. socket 939 of am2? Wat is het verschil..

Ik ben niet zo onder de indruk eigenlijk..
 
foutje 8P

als je niet wilt wachten kan je beter voor socket am2 gaan.
deze is nieuwe, en dus meer op de toekomst gericht en gebruikt ddr2
 
Martin. said:
En is trager dan S939 op veel vlakken ;)


inderdaad :p

Ik zou trouwens geen €110 over hebben voor een 4400x2 inplaats van een 4200x2, snelheidverschil is minimaal en komt alleen in sommige games naarvoren toe (2-3fps).....
 
Martin. said:
Nope :) Vriend van me heeft er ook gewoon 1 in zn pc zitten en hij is echt aanzienlijk sneller met gewoon desktop gebruik. Dus dvdtjes uitpakken enzovoort

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1065867///maxtor,maxline,iii

Ik krijg gewoon gelijk :p , t is gewoon een dm10 voor "server" gebruik. Ik zou natuurlijk wel een maxline boven een dm10 prefereren, maar een raptor (74gb of groter, 36gb versie blijkt heel erg tegen te vallen)) zal absoluut sneller zijn.


edit: met uitpakken (naar dezelfde schijf) zou een 7200rpm schijf met 16mb catch trouwens inderdaad wel eens sneller kunnen zijn dan een raptor (met 8mb).
Ik pak zelf alleen nooit uit naar de zelfde schijf, uitpakken naar een (fysiek) andere schijf is veel sneller namelijk..... (dvd van 4,3Gb in een 1,5 minuten)
 
Had iig wat benchmarks gezien (kan die krengen niet meer vinden:p) en daar bleek uit dat die Maxline3 bijna de meeste dingen ongeveer even snel was en af en toe sneller :) Maar bedenk dan ook nog wel ff dat je voor het geld voor 1 74gb raptor 2x een maxline3 van 250gb kan kopen. Dat scheelt wel ff 425gb ;)
 
Ik zou van mijn eigen geld ook niet snel een raptor kopen hoor, maar zou eerder voor een nieuwe western digi caviar gaan, die dingen zijn best vlot :p
 
Rudy_W said:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1065867///maxtor,maxline,iii

Ik krijg gewoon gelijk :p , t is gewoon een dm10 voor "server" gebruik. Ik zou natuurlijk wel een maxline boven een dm10 prefereren, maar een raptor (74gb of groter, 36gb versie blijkt heel erg tegen te vallen)) zal absoluut sneller zijn.


edit: met uitpakken (naar dezelfde schijf) zou een 7200rpm schijf met 16mb catch trouwens inderdaad wel eens sneller kunnen zijn dan een raptor (met 8mb).
Ik pak zelf alleen nooit uit naar de zelfde schijf, uitpakken naar een (fysiek) andere schijf is veel sneller namelijk..... (dvd van 4,3Gb in een 1,5 minuten)

de nieuwe raptors hebben ook 16 MB cache, de 36 Gb weet ik niet (nieuwe serie?)
als je 2x 36 Gb in raid 0 draait heb je een erg snel systeem :)
en dan voor data een schijf naar gewenste grote

ik heb zelf een fileserver, erg handig :)
miss wel een tip mocht je nog een oude pc hebben staan.
 
Dag mensen!

Ik mag met trots mededelen dat ik vandaag een Compleet AMD systeem besteld heb.

Niet via internet, maar via een computer zaak. Ik heb wel overlegd over de prijs, en veel duurder is het niet uitgevallen. Ze bouwen hem ook voor mij in elkaar (voor bijna niets) en ze installeren ook windows zonder dat ik het meteen hoef te kopen. Ik krijg hem dus kant en klaar afgeleverd.

Ik doe het via een computerzaak, omdat de garantie dan wat vlotter verloopt en je ook een stukje service hebt als je er iets mee hebt. Je kan altijd op een persoon afstappen met vragen etc.

Lege dozen krijg ik erbij, zodat ik later altijd nog iets kan verkopen als ik er iets beters in wil.

Ik ben uitgekomen op het volgende systeem: :)

  • AMD Athlon 64 X2 4200+
  • Asus A8N-E, nForce 4 Ultra
  • Arctic Cooling Freezer 64 Pro
  • 2x 1024Mb Kingston DDR
  • GeForce 7900 GT 256Mb
  • Maxtor DiamondMax 10, 250Gb SATA II
  • NEC ND-4571 DVD brander
  • Samsung DVD speler
  • Samsung Diskette station
  • Samsung Syncmaster 930BF 19" TFT
  • Antec Lifestyle Sonate II
  • Logitech G15 Gaming Keyboard

Het leuke is dat hij het vandaag besteld, morgen al binnen krijgt en het ook nog eens meteen in elkaar zet, en windows en drivers installeert zodat ik hem om 17.00 uur al mee kan nemen :#

Totaalprijs van dit setje kwam op €1599,00

En dat is best redelijk aangezien ik er ook windows op krijg en het ook in elkaar gebouwd wordt..

Morgen maak ik foto's en dan wis ik dit topic. Ik plaats het dan wel in "show je systeem".

Mzl!
 
Wacht nog heel even met het kopen van je PC , er gaat hoogst waarschijnlijk zo'n 100€ van je 4200 x2 processor af binnekort :)
 
Back
Top