nieuwe cilinder???

Prodigys_144

Full Member
hey hallo,

vraagje,

mijn cilinder is kapot en wil mij een nieuwe halen maar weet niet wat een goeie is voor mijn setup??? :s

setup:
drukveer malossi rood
originele koppeling en vario (7.2gram)
Yasuni R 70cc uitlaat

nu het zit zo, hij trekt best goed maar wil dat hij beter trekt (wil iedereen wel)
maar wil niet dat hij harder gaat dan hij nu gaat (61km/u)

nu wil ik mij een polini 50cc gietijzeren cilinder halen en denk dat hij dan beter gaat maar wil niet dat hij harder gaat dus ja....

weten jullie eventueel wat ik kan doen, welke cilinder goed is, en is het verstandig voor deze uitlaat te houden en ook sterkere trekveren te halen?????

alvast bedankt en greetzzz
 
Advertisement - register to remove this

racevariotje wil ook nog helpen maar top en trekken gaat altijd samen, als je een std cilinder hebt kun je die voor 45 euro laten tunen bij twins en dan trekt ie wel als een beer maar het blijft een std cilinder dus die mogen ze er niet vanonder halen. alleen dan zit je wel aan een top tegen de 100echte km
 
als je wilt dat ie goed trekt , zet er dan de std uitlaat op onbegrensd , dan loopt ie ook niet zo snel...

een andere 50cc maakt meestal alleen maar meer toeren (onnodig)

mja , wat voor scooter precies?
 
:p

ja was vergeten te zeggen
ik heb een speedfight 2 met een originele cylinder...(17.623km al)
en trekt best goed want heb hem los gehad en er zit een dikke veeg in mijn cyilinder en mijn zuiger vraag ik mij af waarom dat die nog gaat :p zo erg ziet ie er uit en daarom wil ik een andere 50snel halen voor wat meer power, zoals ik zei; die polini heeft al 8pk dusja, best veel al vind ik.....
maar weet ook hard trekken en hoge snelheid hoort bijeen maar wil alleen hard trekken omdat snelheid heir in belgië best wel hard beboet word.... :s:s


BTW: een standaard uitlaat van speedfight ziet echt niet uit!!!


maar andere uitlaat zal wel nodig zijn??? en welke cylinder met welke uitlaat zou ik dan nemen???

bedankt :-D
 
Last edited:
een polini cilinder zal niet zomaar 8 pk hebben hoor , een gemiddelde 50cc zoals polini loopt zelfs vaak juist minder dan de std cilinder , als er alleen een veeg in de cilinder zit zou ik de cilinder laten poetsen en er een nieuwe zuiger in zetten, std zit er een hele goeie cilinder op , die icm std uitlaat best veel koppel geeft! persoonlijk ben ik van mening dat je dan beter een 70cc erop kan zetten , dit loopt ten opzichte van een 50cc niks sneller maar geeft je enorm veel meer trekkracht icm yasuni r..

hoe de uitlaat eruit ziet is niet belangrijk , hoe de scooter rijd is belangrijker vind ik. je hebt niks aan mooie looks als je scooter er niet naar rijd..
 
ja maar heb dat ook overwogen voor mijn std cilinder te poetsen maar als dat verkeerd word gedaan dan heb ik ook niks hé....
dus beter std cilinder oppoetsen/uitboren en andere zuiger....
dan ben ik dus ook niet zoveel kwijt als een nieuwe polini cilinder...
BTW: eenn 70cc mag ik niet mee rijden hé :-s

maar bedankt toch, zal iets laten horen als ik klaar ben okeey?

groeten....

oja: is het trouwens normaal dat ik een sproeier van 82 heb en mijn luchtschroef op 6.5 slag staat??? en nee ik ben gene prutser want weet hoe ik dat moet afstellen!!!
 
mja , rode veer is ook niet goed , ik gebruik bij speedfight de std drukveer..

bij een peugeot zijn de gewichte vrij zwaar , als ik een SF ontgrens kom ik soms op 10,5/11 gram..
 
ja standaard zit er in een speedfight 8.5, en ook bij andere peugeot's maar toen ik die scooter kocht ging hij 95km/u met die rollen van 8.5 (standaard dus) en een kelk van hebo... toen heb ik tegen hem gezegd laat die aub langzamer gaan want ik ben hem anders zo kwijt (politie :-s). toen ik nog eens ging kijken ging hij 65 ongveer en toen heb ik die rollen van 7.2 gekocht en toen niks meer verandert behalve dan terug een originele luchtfilter.... maar vraag mij af waar hij hem begrends heeft :D

mijn vario is normaal, mijn uitlaat zit geen bergenser in, wel zit er mijn originele toerenbegrenser er op en voor de rest... :s ook geen prop in de luchtfilter dus...

oja, ik zei: rollen 7.2, luchtschroef op 6.5slag en heb ook nog eens gaten moeten bijboren in die originele luchfilter dusja, ik snap er niks van.... kan dat wel allemaal? want als ik die gaten terug dicht maak dan gaat hij helemaal niet vooruit... ik kan hem zelfs tegenhouden zo....

oja nog iets heb terug mijn andere drukveer er ingezet en hij gaat beter als eerst... (tis een gele, denk ook van malossi...)

4.5 gram is wel heel licht hé..
maarja kan ook de begrensplaat uit de vario halen en dan lichtere gewichten steken voor snelheid terug omlaag te krijgen.. dan gaat hij niet hard en trekt goed op....
 
Back
Top