vraagje: die veel genoemde "luchtschroef" waar zit die? onder de gaskleppositiesensor? en is het een luchtschroef of een mengselschroef?
ik had de klepspeling gecontroleerd, uitlaat stond op 0,1, inlaat nog ruimer dus die ook op 0,1 gezet, maar nu vind ik ook waardes van 0,04 (maar niet duidelijk of dat per jaar verschilt en over welk jaar dat dan gaat) ik ben nu geneigd om de inlaat op 0,05 te zetten (nauwkeuriger kan ik niet meten en een inlaatklep koelt zich beter dan een uitlaatklep.
wat volgens sommige documentatie een acceleratiepomp is, en elders of in dezelfde een anti-plof (wááròm?!) systeem lijkt, met de vlottterbak los, wel terug in de vlotterbak te pompen in plaats van richting de luchtstroom en dat lijkt me niet ok en zou het stikken bij gas geven bij koude motor kunnen veroorzaken). Het enige onderdeel wat ik er voor vind is een membraan met een messing staafje eraan, geen klepjes of ventielen/membranen.
ik heb voor de winter de geforceerde
onderkoeling wat gesmoord door een wat dichter plastic rooster voor het origineel te drukken: er kan nog wel lucht door maar niet zo'n bladblazerhoeveelheid waardoor je blok amper opwarmt. hierdoor kan ik 'm nadat de automatische choke er af gaat ten minste aanhouden en de eerste proeven solo zijn positief en ja, ik rij "met 1 oor op het blok" om naar pingelen of andere protesten te luisteren en kan het er ook zó uittrekken. (ik zag ook schroefgaatjes in het originele rooster, vermoed dat er ook een origineel winterplaatje voor is?)
is een 86 sproeier de juiste maat voor verder standaard?