Kymco Super 8 2010 nieuw leven inblazen

rvs960

New Member
Hallo! Momenteel ben ik bezig om na jaren van zo goed als stilstand mijn Kymco Super 8 weer goed rijdbaar te maken voor vooral rondritjes. De scooter is van 2010 (ben 1e eigenaar) en er staat ongeveer 37.000 kilometer op. Ik heb zelf veel geprutst eraan in het verleden, vooral vario, en wil hem nu goed "opknappen" zodat ik met de rondritjes goed mee kan komen en me voorlopig geen zorgen hoef te maken. Gezien de leeftijd en KM is het financieel misschien niet het slimste om te doen maar vond het altijd een fijne scooter dus heb er wel wat voor over.

Aangezien ik geen idee meer heb van wat er nu allemaal inzit ben ik van plan om het volgende allemaal aan te gaan pakken en met soort van schone lei te beginnen:
Vario/overbrenging:
- Standaard vario terug monteren (wel met gladde variobus natuurlijk)
- Dr Pully sliding rollers ipv standaard rollers
- Naraku koppeling (klopt het dat deze al een rechte spiebaan heeft of moet ik daarvoor nog een aparte Torque Driver zoals deze voor meebestellen?)
- Nieuwe snaar

Motorisch:
- Naraku V2 72cc cylinder monteren
- Eventueel andere nokkenas, lees hier zowel positieve als negatieve dingen over, suggesties?

Voorband:
Dunlop Scootsmart

Nu is mijn vraag, ik hoop met bovenstaande setup op een rollenbank nog veilig te zijn als ik mijn CDI begrenst heb en met CDI ontgrenst rond de 65 echte kilometers per uur uit te komen. Is dat realistisch? Zijn er eventueel dingen die jullie anders zouden aanpakken?

Verder, aangezien de scooter toch vrij ver uit elkaar gaat voor dit alles; Zijn er nog extra dingen om op te letten of te vervangen onder het mom van "nu we er toch zijn"?

Alvast Bedankt!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Back
Top